جزئیات جلسه دولت‌ و‌ مجلس درمورد هدفمندي از زبان مهندس جعفرزاده:

تاکنون هدفمندی یارانه ها اجرا نشده/ ویژه خواری دغدغه رئیس جمهور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جعفرزاده با بیان اینکه به گفته رئیس جمهور در جلسه مشترک دولت و مجلس برخی در داخل کشور به دلیل رانت خواری و ویژه خواری هایی که انجام می دهند، نمی خواهند تحریم ها در ایران تعلیق شود.

در شرایط اقتصادی که در آن قرار داریم با منابع محدود باید در جهت افزایش بهره‌وری و کارآیی قدم برداریم
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با بیان اینکه رئیس جمهور از توجه به بخش های سلامت، تولید و عدالت اجتماعی در زمان اجرای هدفمندی در مرحله بعد خبر داد، گفت: استراتژی دولت تامین سلامت، توسعه تولید و بسط عدالت اجتماعی در جامعه در زمان اجرای هدفمندی یارانه ها است.

2615177-3711869غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به جزئیات جلسه مشترک امروزنمایندگان مجلس با رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور بعد از ارائه گزارش های خود از وضعیت کلی کشور در بخش های مختلف، به موضوع اجرای قانون هدفمندی پرداخت.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: در این جلسه رئیس جمهور نظر نمایندگان را  درباره چگونگی اجرای هدفمندی یارانه ها خواستار شد و گفت”برای اجرای هدفمندی تدریجی اقدام کنیم یا به یکباره به این مرحله ورود کنیم”.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: به گفته رئیس جمهور تا زمانی که مشکلات تولید حل نشود مشکلات اشتغال رفع نمی شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین گفت: بر اساس گزارش رئیس جمهور پیش بینی بانک مرکزی برای رشد اقتصادی تا پایان امسال منفی ۰.۶ درصد است.

وی گفت: همچنین رئیس جمهور برای پرداخت یارانه نقدی به همه اقشار جامعه یا برخی از دهک ها، از نمانیدگان مشورت خواست.

جعفرزاده ادامه داد: پاسخ و اظهارات نمایندگان درباره چگونگی پرداخت یارانه نقدی در جلسه مطرح شد و قرار شد سایرنمایندگانی که برای ارائه پیشنهادات خود فرصت نکردند، نظرات خود را در اختیار رئیس جمهور قرار دهند.

عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس افزود: در مجموع جلسه امروز به منظور مشورت دولت و مجلس برای اجرای هدفمندی برگزار شد.

وی ادامه داد: به گفته رئیس جمهور، دولت یک تبصره برای چگونگی اجرای هدفمندی یارانه ها به مجلس تقدیم می کند.

2615177-3711868نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور از توجه به بخش های سلامت، تولید و عدالت اجتماعی  در زمان اجرای هدفمندی در مرحله بعد خبر داد، گفت: استراتژی دولت تامین سلامت، توسعه تولید و بسط عدالت اجتماعی در جامعه در زمان اجرای هدفمندی یارانه ها است.

وی با اشاره به سایر اظهارات رئیس جمهور در جلسه امروز گفت: رئیس جمهور همچنین درباره ویژه خواری و سوء استفاده های مالی سخن گفت.

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: بر اساس گزارشی که روحانی از ویژه خواری به نمایندگان مجلس ارائه داد، فردی ۱۰ میلیارد تومان بابت فروش نفت، به دولت بدهکار است که هویت این فرد و راهکارهای وصول این پول مشخص نیست.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: رئیس جمهور تاکید کرد:”علاقه ای به دخالت در مسائل فساد ندارم اما در مواردی که حق بیت المال نادیده گرفته شود به صرف برگشت منابع به این موضوعات ورود می کنم”.

وی با بیان اینکه به گفته رئیس جمهور در جلسه مشترک دولت و مجلس برخی در داخل کشور به دلیل رانت خواری و ویژه خواری هایی که انجام می دهند، نمی خواهند تحریم ها در این تعلیق شود، افزود: رئیس جمهور در بخش دیگری از اظهاراتش نسبت به وضعیت نامطلوب محیط زیست هشدار دا و گزارش داد” کشور در بخش محیط زیست در وضعیت بحران قرار دارد”.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به اینکه رئیس جمهور همچنین موضوع آلودگی، ریزگردها و دریاچه ارومیه را مطرح  کرد، ادامه داد: به گفته رئیس جمهور کشاورزی منطقه غرب کشور بستگی به دریاچه ارومیه دارد؛ به طوری که اگر به این دریاچه توجهی نشود کشاورزی در منطقه غرب کشور از بین می رود.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: بحران انرژی از دیگر مباحثی بود که روحانی در جلسه امروز به آن اشاره کرد.

وی با اشاره به اظهارات روحانی در بخش انرژی ادامه داد: بر اساس گزارش رئیس جمهور کارخانجات و نیروگاه ها به شدت با بحران روبه رو هستند، در حالی که عمده مصرف گاز در بخش خانگی است اما توجهی به تامین منابع انرژی نیروگاه ها و کارخانجات نمی شود.

گزارش رئیس جمهور درباره وضعیت فازهای پارس جنوبی در۸ سال گذشته/ ۴ برابر ادوار قبل هزینه شد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روحانی همچنین از روند کُند توسعه فازهای پارس جنوبی اظهار تاسف کرد، افزود: به گفته رئیس جمهور در دولت نهم و دهم ۴ برابر ادوار گذشته برای این فازها هزینه شد اما به نتیجه نرسید.

جعفرزاده ایمن آبادی تصریح کرد: به گفته رئیس جمهور در حالی که ایران تولید کننده انرژی در جهان است اما بنزین وارد می کنیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم با استناد به اظهارات رئیس جمهور درباره وضعیت اقتصادی کشور، افزود:  شرایط تورمی سختی داریم اما در رفع رکود گام کوچکی برداشته شده است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش رئیس جمهور مردم در وضعیت معیشتی خوبی نیستند و سبد کالایی در همین راستا در اختیار مردم قرار می گیرد.

جعفر زاده ایمن آبادی با بیان اینکه روحانی در بخشی از جلسه ضمن نارضایتی از وضعیت امنیت، سلامت مردم و تجهیزات پزشکی از راهکارهایی برای رفع این مشکلات خبر داد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: روحانی به استناد گزارشی از وزارت نیرو گفت:”اگر اقدام عاجلی در حوزه برق نشود در سال آینده خاموشی خواهیم داشت”.

دولت نباید فعلا به مرحله دوم هدفمندی ورود کند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه تاکنون هدفمندی یارانه ها اجرا نشده است، افزود: بر اساس این قانون قیمت حامل های انرژی افزایش یافت و معادل ۲۸ هزار میلیارد تومان درآمد نصیب دولت شد؛ که البته میزان واقعی این درآمد حدود ۲۲ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: با فرض در آمد ۲۸ هزار میلیارد تومانی دولت از محل هدفمندی، دولت ۱۴ هزار میلیارد تومان به این میزان برای توزیع یارانه به مردم، اضافه کرد.

جعفرزاده افزود: در نتیجه دولت کالایی را گران کرد؛ درآمدی به دست آورد و با اضافه کردن مبالغی به آن در آمد نقدینگی در جامعه تزریق کرد و هزینه های زیادی برای کشور ایجاد شد.

این نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال ۹۱، ۱۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های کشور و پروژه های عمرانی هزینه شد، تاکید کرد: در خوشبینانه ترین حالت ۱۱ هزار میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی هزینه شده است؛ یعنی برای زیر ساخت ها و توسعه کشور ۱۱ هزار میلیارد تومان هزینه شد اما برای پرداخت یارانه نقدی ۴۲ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: ماهانه حدود ۵ هزار میلیارد تومان پول به جامعه تزریق می شود؛ بنابراین دلایل رشد نقدینگی پمپاژ این میزان پول در جامعه است به طوری که نقدینگی در سال ۸۴، حدود ۹۲ هزار میلیارد تومان و سال ۹۱، ۶۰۰ هزار میلیارد تومان بود.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون هدفمندی تنها یکی از اقدامات پرداخت یارانه نقدی است گفت: با در نظر گرفتن درآمد۲۸ هزار میلیارد تومانی دولت از هدفمندی سرانه هر نفرحدود ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان است در حالی که به هر نفر ۴۵ هزار میلیارد تومان به مردم پرداخت می شود؛ و این عامل نقدینگی در جامعه است.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه تقاضای من از دولت این است که دولت به تدریج اجرای نادرست مرحله اول را به قانون هدفمندی یارانه برگرداند گفت:‌ دولت نباید فعلا به مرحله دوم ورود کند بلکه باید مرحله اول اجرای هدفمندی را به قانون نزدیک کند.

وی با بیان اینکه به گفته رئیس جمهور تبصره هدفمندی به زودی در اختیار مجلس قرار می گیرد، افزود: رئیس جمهور به نوبخت معاون برنامه ریزی وی نسبت به جمع بندی تبصره هدفمندی تاکید کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: جلسه امروز با حضور رئیس جمهور، جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، محمد نهاوندیان مسئول دفتر رئیس جمهور و مجید انصاری با محمد حسن ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدرضا باهنر نائب رئیس دوم مجلس، رئسای کمیسیون های تخصصی مجلس و تعداد زیادی از اعضای کمیسیون تلفیق تشکیل شد./خانه ملت

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبارکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share