رئیس کل دادگستری گیلان خبر داد

تامین امنیت در جامعه وظیفه ما است

احمد سیاوش‌پور اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های سازمانی و نظارتی قوه قضائیه تامین امنیت جامعه در تمام ابعاد اقتصاد، اجتماعی و… است.وی با بیان اینکه در توسعه اقتصادی با شرایط مشکلی مواجه هستیم، افزود: این مشکل در زمینه‌های اقتصادی، بیکاری، گرفتاری‌های اجتماعی، خانوادگی، اعتیاد، ناامنی و… است

در بخش امنیتی دغدغه زندان‌های استان را داریم و باید این دغدغه کاهش پیدا کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا احمد سیاوش‌پور با اشاره به نقش قوه قضائیه در اهمیت به تشکیل کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری در گیلان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های سازمانی و نظارتی قوه قضائیه تامین امیت جامعه در تمام ابعاد اقتصاد، اجتماعی و… است.

siavash_PhotoAوی با بیان اینکه در توسعه اقتصادی با شرایط مشکلی مواجه هستیم، افزود: این مشکل در زمینه‌های اقتصادی، بیکاری، گرفتاری‌های اجتماعی، خانوادگی، اعتیاد، ناامنی و… است.

رئیس کل دادگستری گیلان ادامه داد: موارد مذکور موجب افزایش ورودی پرونده‌های قضایی می‌شود بنابراین قوه قضائیه به دنبال این است که بتواند به عنوان دستگاه حاکمیتی در حوزه بسط عدالت اجتماعی، امنیت و تمام زمینه‌ها انجام وظیفه کند.

*تامین امنیت سرمایه‌گذاری نیازمند نگاه تعاملی دستگاه‌های اجرایی است

وی تامین امنیت سرمایه‌گذاری در حوزه‌هایی مانند معادن، کشاورزی و… را نیازمند نگاه تعاملی با دستگاه‌های اجرایی دانست.

سیاوش‌پور گفت: نگاه تعاملی این است که بتوانیم ظرفیت‌های قانون در زمینه اقتصاد، تولید و صنایع سالم را با دستگاه‌های اجرایی هماهنگ کنیم تا سرمایه‌گذار بر مبنای قانون فعالیت کند.

وی وظیفه کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری گیلان را تعامل با نهادهایی مانند صنعت، معدن و تجارت، کار و امور اجتماعی، تامین اجتماعی، اقتصاد و دارایی و بخش خصوصی و اتاق بازرگانی، اتحادیه تولید کنندگان و صنایع و مجموعه معاونان استانداری و… ذکر کرد.

رئیس کل دادگستری گیلان با تصریح بر اینکه برخی بخش‌های خصوصی گرفتار یک‌سری مشکلات خاص در ارتباط با دستگاه‌های دولتی هستند، خاطرنشان کرد: بحث بیمه، تسهیلات بانکی، مالیات، تعهدات دولت نسبت به بخش خصوصی و… در کمیته مذکور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی در موارد مذکور بین بخش خصوصی و نقاطی که با آسیب مواجه شده داوری می‌کند، گفت: با حمایت تلاش می‌کنیم مشکلات برطرف شود.

*حمایت دستگاه قضایی از سرمایه‌گذار در گیلان

سیاوش‌پور بخشی از فعالیت‌های حمایت از سرمایه‌گذاری را مربوط به دستگاه قضایی دانست و تصریح کرد: در تشکیل پرونده‌های مطالبات کارگران و بانک‌ها به نحوی عمل می‌کنیم که مسیر قانونی طی شود و اموال شرکت و کارخانه‌ای که می‌خواهد توقیف شود بخشی که در فعالیت تولید نقش اساسی دارد از توقیف خودداری شود.

وی ادامه داد: به طور مثال اگر بخشی از چرخه‌ حرکت یک کارخانه تعطیل شود تولید متوقف و صدها کارگر بیکار می‌شود به همین منظور توصیه کردیم تا بخش قطعات تولید کارخانه توقیف نشود.

این مسئول قضایی گیلان افزود: از بخش‌هایی که امکان انجام مطالبات وجود دارد مانند فروش تولید و برخی وسایل که نقش اساسی در چرخه تولید ندارد توقیف می‌شود که این امر را به صورت بخشنامه کردیم.

*تشکیل شعب ویژه در دادگستری گیلان

وی از تشکیل شعب ویژه قضایی در گیلان خبر داد و تصریح کرد: با تشکیل این شعب قضات در هر دادگستری به صورت خاص به یک پرونده رسیدگی می‌کند.

سیاوش‌پور رسیدگی به وضعیت مطالبات کارگران از کارخانه‌ و شرکت‌ها را از دیگر اقدام‌های قوه قضائیه ذکر کرد و گفت: به قضات اعلام کردیم زمانی که پرونده این افراد به دادگستری می‌رود و برای او تامین صادر می‌شود به جای وثیقه ملکی از بیمه‌نامه شرکت که مانند سند اعتباری و تضمینی است استفاده شود.

وی متذکر شد: برخی پرونده‌های قضایی که در موضوعات مختلف و خاص در دادگستری تشکیل می‌شود تسریع در رسیدگی مورد تأکید است تا از اطاله دادرسی جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری گیلان از سازمان‌هایی که مطالباتی از واحدهای تولیدی دارند خواست تا به صاحبان این واحدها مهلت پرداخت داده شود که بتوانند به صورت اقساط بپردازد.

وی یادآور شد: در شرایط سخت اقتصادی باید به واحدهای تولیدی کمک شود تا از حرکت باز نمانند و اقتصاد شکوفا شود.

*امکان تحقق حماسه اقتصادی با همت بالای مسئولان

سیاوش‌پور درباره تحقق حماسه اقتصادی خاطرنشان کرد: برای تحقق این حماسه نیازمند همت بالای مسئولان است و بحث شکوفایی اقتصاد و اشتغال جدی گرفته شود.

وی هماهنگی بین دستگاه‌ها و جلوگیری از ایجاد موانع و برطرف شدن سخت‌گیری‌ها و موقعیت‌سنجی را از موارد مهم و ضروری در تحقق حماسه اقتصادی دانست.

Share