حدادعادل در جمع مردم گیلان مطرح کرد

بی‌پاسخی سران فتنه در مقابل ادعای تقلب انتخاباتی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی حدادعادل با بیان اینکه گیلان از صدر اسلام یک سنگر برای اسلام و تشیع بود، افزود: گیلان کانون پرورش علمای بزرگ بود، علمایی که تاریخ‌ساز و سلسله‌هایی که حامی اسلام و تشیع بودند.

hadadPhotoAبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی حدادعادل  طی سخنانی در گیلان با قدردانی از مردم این استان اظهار کرد: به خاطر تمام خوبی‌های مردم گیلان از آنها تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه گیلان از صدر اسلام یک سنگر برای اسلام و تشیع بود، افزود: گیلان کانون پرورش علمای بزرگ بود، علمایی که تاریخ‌ساز و سلسله‌هایی که حامی اسلام و تشیع بودند.

*بصیرت مردم گیلان در حماسه ۹ دی

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه گیلان دروازه ورود تمدن غرب بود، تصریح کرد: مردم گیلان علم و سواد را زودتر از جاهای دیگر آموختند اما وفاداری خود را نسبت به اسلام از دست ندادند.

وی به تاریخ گذشته گیلان که مورد تهاجم روس و انگلیس قرار گرفته بود، اشاره کرد و یادآور شد: نیروهای مارکسیست و کمونیست در گذشته در استان‌های شمالی به ویژه گیلان و مازندران سرمایه‌گذاری کرده بودند اما مردم دیانت خود را حفظ کردند و در انقلاب و دوران دفاع مقدس و از جمله حماسه ۹ دی غیرت دینی خود را نشان دادند و بصیرت خود را به اثبات رساندند.

حدادعادل به واکاوی ریشه‌های فتنه ۸۸ اشاره کرد و یادآور شد: ظاهر قضیه این است که عده‌ای به نتیجه انتخابات اعتراض داشتند و اعتراض به نتیجه انتخابات امر غریبی نیست و در بسیاری از جاهای دنیا کسی که برنده نشده اعتراض می‌کند و قانون حق اعتراض به او را داده و این امر در قانون پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: همانگونه که قانون زمینه‌ساز حضور نامزدها در انتخابات می‌شود راه اعتراض را نیز نشان داده و اگر کسی اعتراض دارد طبیعی است که باید از راه قانونی وارد شود.

*پدیده عجیب فتنه در سال ۸۸/تشویق مردم به شورش‌های خیابانی

نماینده مردم تهران گفت: در سال ۸۸ با یک پدیده عجیبی مواجه بودیم و برخی از نامزدها که در تبلیغات انتخاباتی خود مرتب دم از قانون می‌زدند و نجات کشور را در عمل به قانون می‌دانستند و رقیب خود را به قانون‌شکنی متهم می‌کردند، مشاهده کردیم که از همان روز انتخابات قانون‌شکن شدند.

وی با بیان اینکه اینها واقعیت است، تصریح کرد: در هیچ جای دنیا سراغ نداریم که وقتی صندوق‌های رأی شمارش نشده یکی از نامزدها بیاید و خبرگزاری‌های داخلی و خارجی را دعوت کند و هنوز ۴۶ هزار صندوق در سراسر کشور باز نشده به دنیا اعلام کند که من با فاصله زیاد برنده شدم.

حدادعادل گفت: طرفداران شب باور کردند و صبح که نتیجه اعلام شد گفتند به خیابان‌ها بریزید و شیشه‌ها را بشکنید و وسایل عمومی را آتش بزنید.

وی ادامه داد: عده‌ای از طرفداران آنها با ظرف بنزین جلوی اتوبوس‌های شرکت واحد ایستادند و ماشین‌ها را متوقف کردند و به مسافران گفتند همه پیاده شوند و مردم را پیاده کردند و اتوبوس را آتش زدند.

*بی‌پاسخی سران فتنه در مقابل ادعای تقلب انتخاباتی

حدادعادل تصریح کرد: ما همواره از آنها پرسیدیم قبل از اینکه در صندوق‌ها باز شود از کجا متوجه شدید که برنده شدید و بعد فردا که اعلام کردید تقلب شده به چه دلیل چنین ادعایی کردید.

وی با اشاره به اینکه از همان روز انتخابات ۲۲ خرداد عده‌ای در مقابل وزارت کشور جمع شدند، اظهار کرد: هنوز انتخابات تمام نشده بود که اعتراض را آغاز کردند و صبح فردا به تدریج در برخی از نقاط تهران شلوغ‌کاری و اغتشاش کردند و این کار بالا گرفت و مردم تعجب کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: مردم اعتراض داشتند که برنده و بازنده انتخابات، این انتخابات باشکوه را یک پیروزی تلقی کنند و جشن بگیرند زیرا ۸۵ درصد افراد دارای شرایط رأی دادن در انتخابات شرکت کرده بودند و این اوج مردم‌سالاری دینی بود.

*کام تلخ مردم توسط سران فتنه/توصیه رهبر به فتنه‌گران/تقلب در انتخابات بهانه غوغاسالاری فتنه‌گران

وی با تصریح بر اینکه آقایان که ما آنها را اصحاب فتنه می‌نامیم اجازه ندادند مردم شیرینی انتخابات را بچشند، یادآور شد: همان فردا حرکتی را آغاز کردند و یک هفته تمام بخش‌های تهران به ویژه شب‌ها ناآرام بود.

حدادعادل خاطرنشان کرد: رهبری در نماز جمعه فرمودند «من به شما توصیه می‌کنم این اردوکشی خیابانی را متوقف کنید و ممکن است شما آغازکننده باشید اما وقتی آغاز شد کار از دست شما بیرون ‌رود و معلوم نیست به کجا بکشد».

وی با بیان اینکه بهانه ظاهری این غوغا و فتنه تقلب در انتخابات بود، یادآور شد: مدعی تقلب در انتخابات، خود غیرقانونی عمل کرد و هیچ سندی نیز ارائه نکرد که تقلب در کجا صورت گرفته در حالی که به صورت غیرقانونی مردم را به خیابان کشاند./فارس

Share