نگاه واقع بينانه بودجه93به وضعيت كشور/توزيع جدید سبدکالای اساسی

نظر مشاور گیلانی معاون رئیس جمهور درباره بودجه ۹۳ و سبد کالایی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید کاظم دلخوش در دیدار با رضا خضردوست نگاه واقعی به وضعیت کشور را از مزیت‌های لایحه بودجه سال ۹۳ نسبت به سال‌های گذشته عنوان کرد و بیان داشت: لایحه بودجه سال ۹۳ طبق پیش‌بینی‌های لازم برآورد شده است.

khezr-ghach age.aspxبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید کاظم دلخوش در دیدار با رضا خضردوست، مدیرعامل شرکت مخابرات گیلان با اشاره به لایحه بودجه سال ۹۳ اظهار داشت: دولت طبق آیین‌نامه داخلی مجلس موظف است لایحه بودجه را تا ۱۵ آذر ماه تقدیم مجلس کند.

وی ادامه داد: امسال دولت روحانی با پیگیری و تلاش معاون برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس جمهور توانست لایحه بودجه را زودتر از موعد مقرر تقدیم مجلس کند.

دلخوش، نگاه واقعی به وضعیت کشور را از مزیت‌های لایحه بودجه سال ۹۳ نسبت به سال‌های گذشته عنوان کرد و بیان داشت: لایحه بودجه سال ۹۳ طبق پیش‌بینی‌های لازم برآورد شده است.

مشاور امور مجلس و مجامع معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه بودجه سال ۹۲ با واقعیت فاصله داشته است، عنوان کرد: یک چهارم بودجه سال ۹۲ تحقق پیدا کرده است.

وی، لایحه بودجه سال ۹۳ را شفاف‌تر و واقعی‌تر خواند و بیان کرد: با توجه به مطالبات ایران از کشورهای دیگر مانند چین، قرار بر این است کشورها در بودجه‌های عمرانی به صورت فاینانس و مشارکت حضور پیدا کنند.

دلخوش با بیان اینکه امسال بودجه عمرانی بالای ۸۰ درصد در لایحه بودجه دیده شده است، تصریح کرد: هزینه‌های اضافی و سربار طرح‌های عمرانی از لایحه بودجه کاسته شده است.

مشاور امور مجلس و مجامع معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به حقوق و دستمزدها در هزینه‌های جاری لایحه بودجه اشاره کرد و گفت: بودجه جاری باید با دقت بیشتری دیده شود.

وی با اشاره به اینکه تامین اعتبارات لایحه هدفمندی یارانه‌ها در ابتدای لایحه بودجه دیده نشده است، اظهار کرد: امر مذکور نشان می‌دهد دولت برای یارانه‌ها برنامه‌هایی در دست انجام دارد تا هزینه‌های سربار کاهش یابد.

دلخوش از پیش‌بینی قیمت ۱۰۰ دلاری نفت در لایحه بودجه سال ۹۳ خبر داد و یادآور شد: اگر تحریم‌ها اجازه دهد می‌توانیم نفت را به قیمت بیشتری بفروشیم و این موضوع در بودجه سال آینده اثرگذار است.

مشاور امور مجلس و مجامع معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به توزیع سبد کالا بین مردم تا پایان سال جاری اشاره کرد و افزود: توزیع سبد کالای دولت شامل کالای خوراکی و مایحتاج ضروری مردم است.

وی با بیان اینکه سبد کالای اساسی در دو مرحله تا پایان امسال بین مردم توزیع می‌شود، تصریح کرد: سبد کالای اساسی بهمن و اسفند سال جاری تحویل مردم می‌شود./فارس

Share