مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گیلان خبر داد

برگزاری نخستین همایش خیرین کتابخانه ساز در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ,اسماعیل جانعلی پور در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان ماسال از برگزاری نخستین همایش خیرین کتابخانه ساز در گیلان در بهمن ماه سال جاری خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وبه نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان ,اسماعیل جانعلی پور در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان ماسال از برگزاری نخستین همایش خیرین کتابخانه ساز در گیلان در بهمن ماه سال جاری خبرداد.

janali-shekari جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان ماسال با حضور محمود شکری، نماینده مردم شهرستانهای تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی، اسماعیل جانعلی پور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گیلان و همچنین فرماندار و امام جمعه و نیز اعضای انجمن کتابخانه های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان ماسال برگزار شد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گیلان با اشاره به لزوم فراگیری علم و دانش در جامعه اسلامی از کتابخانه های عمومی بعنوان مراکز علم آموزی یاد کرد و بر ضرورت ایجاد، بهسازی و استاندارد سازی کتابخانه های عمومی در استان تاکید کرد.

اسماعیل جانعلی پور با بیان شاخصهای کتابخانه ای و کتابخوانی در افق ۱۴۰۴، لازمه رسیدن به این اهداف را مستلزم حمایت متولیان امر، برنامه ریزی در نهاد و وجود دغدغه مندی در بین مسئولین و آحاد مردم دانست.

وی همچنین از ارسال گزارش جامع از وضعیت کتابخانه های عمومی و نیز سرانه مطالعه در استان برای کلیه نمایندگان شهرستانهای استان گیلان خبرداد و اضافه کرد: کتابخانه های استان گیلان در انتظار حمایت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است و با حمایت مسئولین خصوصا نمایندگان مردم استان گیلان از کتابخانه های عمومی و کتابخوانی در استان گیلان میتوانیم شاهد تحول چشمگیر در این حوزه باشیم و طعم خوش خدمت رسانی در این حوزه فرهنگی را به مردم فرهنگ دوست گیلان بچشانیم.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این جلسه بار دیگر از روند کند عملیات احداث کتابخانه مرکزی رشت گلایه کرد و تکمیل این پروژه عظیم فرهنگی را حق مردم استان گیلان در بهره مندی از آن دانست.

جانعلی پور در بخش دیگری از سخنان خودبه توفیقات فراوان ایجاد ایستگاههای مطالعه اشاره کرد و افزود: تا کنون در استان گیلان ۱۶ ایستگاه مطالعه با مشارکت ادارات و دستگاههای مختلف و در شهرستانهای مختلف به بهره برداری رسیده است و ۳ ایستگاه مطالعه همزمان با هفته وحدت در صدا و سیمای مرکز گیلان ، تالش و لنگرود رونمایی خواهد شد.

وی گفت: از زمان آغاز این طرح تا کنون بیش از ۲۳۰ هزار جلد کتاب جهت جانمایی در این ایستگاههی مطالعه وارد استان شده است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همچنین در این جلسه از برگزاری نخستین همایش خیرین کتابخانه ساز در بهمن ماه سال جاری خبرداد.

اسماعیل جانعلی پور خیرین کتابخانه ساز را بعنوان ظرفیتی عظیم برای توسعه کتابخوانی و ایجاد زیرساختها در این زمینه عنوان کرد و بر جذب، استفاده و نیز برنامه ریزی دقیق در استفاده از این ظرفیت تاکید کرد.

جانعلی پور با اشاره به تجربه موفق نقش آفرینی خیرین در عرصه های مختلف مدرسه سازی و مسکن سازی حضور دلسوزان و دغدغه مندان کتاب و کتابخوانی برای توسعه فضای کتابخانه ای را لازم دانسته و از خیرین و واقفان درخواست حضوری فعال در این عرصه کرد.

در پایان این جلسه روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستانهای ماسال، تالش، رضوانشهر در جهت بیان دغدغه های مربوط به کتابخانه های عمومی گزارشی از فعالیتها، مشکلات و آمار منابع و مراجعه علاقمندان به کتابخانه های عمومی ارائه کردند.
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی،

 

Share