رئیس شورای شهر تهران خطاب به شورای شهر رشت :

برنامه پنج ساله دوم شهر تهران تدوین می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس شورای شهر تهران گفت: شهید انصاری در حوزه‌های مختلف تبلیغ و رزم با عمل و زبان در انقلاب نقش‌آفرین بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا احمد مسجدجامعی صبح امروز در مراسم چهلمین روز شهادت شهید حجت‌الاسلام ابراهیم انصاری در مسجدالجواد این شهر اظهار کرد: مرحوم شهید انصاری از شخصیت‌های تاثیرگذار در دوره معاصر بود.

13920626000371_PhotoA

وی به جنبه‌های مختلف تاثیرگذاری شهید انصاری اشاره کرد و افزود: شهید انصاری اهل علم بود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه شهید انصاری علم دینی را از سال‌های دور آموخته بود، تصریح کرد: شهید انصاری در حوزه‌های مختلف انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کرد.

وی به تبلیغ و رزم شهید انصاری با عمل و زبان برای ترویج انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: شهید انصاری دارای اخلاق حسنه و ویژگی‌های ممتاز بود.

مسجدجامعی به ۱۰ سال فعالیت فرهنگی شهید انصاری در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: شهید انصاری بین مردم دارای علاقه‌مندی ویژه‌ای بود.

وی درباره برگزاری مراسم مذکور افزود: گیلانی‌ها از گذشته پرچم حمایت از ائمه (ع) را برافراشته‌اند.

این مسئول گیلانی‌ها را پایه‌گذار بستر رشد فرهنگ اهل بیت دانست و متذکر شد: گیلانی‌ها بین هویت ملی و دینی ایرانیان آمیختگی ایجاد کردند.

وی احترام به شهید انصاری را ریشه در ارادت و اهل بیت خواند و یادآور شد: شهید انصاری تمام عمر خود را در راه ترویج فرهنگ اهل بیت به‌کار برد.

مسجدجامعی تصریح کرد: شهید انصاری اصرار بر ترویج فرهنگ دین داشت و برای نخستین بار حسینیه سیدالشهدا (ع) را در کشور سودان دایر کرد

masjed jamei

احمد مسجدجامعی مهم‌ترین اقدام اعضای شورای شهر تهران را تدوین برنامه دانست و اظهار کرد: برنامه پنج ساله دوم شهر تهران در دستور کار شورای این شهر است.

وی ادامه داد: با مشخص شدن برنامه روند فعالیت‌ها در شهر تهران مشخص می‌شود و امیدواریم بتوانیم تهران را ساماندهی کنیم.

مسجدجامعی تهران قدیم را سرمایه شهری خواند و بیان کرد: حفظ تهران قدیم مانند دیگر نقاط دنیا باید انجام شود.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به احداث کتابخانه بزرگ گیلان در شهر رشت اشاره کرد و خاطرنشان کرد: سال ۱۳۸۳ زمین کتابخانه مذکور از طریق استانداری گیلان اختصاص پیدا کرد و قرار بود بزرگ‌ترین کتابخانه شمال کشور در رشت احداث شود.

وی با بیان اینکه زمین بزرگی برای احداث کتابخانه رشت اختصاص پیدا کرده است، تصریح کرد: سال نخست مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان برای احداث کتابخانه مذکور اختصاص پیدا کرده بود.

مسجدجامعی خواستار اتمام پروژه کتابخانه مرکزی رشت شد و اظهار کرد: استانداری و نمایندگان مردم رشت در مجلس برای اتمام پروژه مذکور باید تلاش بیشتری انجام دهند./فارس

Share