استاندار گيلان در همايش توسعه و ترويج فرهنگ نماز:

با اخلاص عمل عشق و علاقه در ترویج فرهنگ نماز بکوشیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در همایش توسعه و ترویج فرهنگ نماز در دستگاههای اجرایی با اشاره به اهمیت نماز در رشد و تعالی جامعه اظهار داشت : نماز موجب رشد و بالندگی و خودسازی انسان ها می گردد و در حقیقت نماز ، عشقی است که ما را از تعلقات و مادیات رها می سازد و تمامی وجودمان را از ما می گیرد تا به ذات اقدس الهی برسیم .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در همایش توسعه و ترویج فرهنگ نماز در دستگاههای اجرایی با اشاره به اهمیت نماز در رشد و تعالی جامعه اظهار داشت : نماز موجب رشد و بالندگی و خودسازی انسان ها می گردد و در حقیقت نماز ، عشقی است که ما را از تعلقات و مادیات رها می سازد و تمامی وجودمان را از ما می گیرد تا به ذات اقدس الهی برسیم .

najafi

وی تصریح کرد : نماز در دین مبین اسلام و در نظام مقدس جمهوری اسلامی از جایگاه والا و ارزشمند برخوردار است و مدیران به عنوان کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی باید با اخلاص عمل ، عشق و علاقه در ترویج فرهنگ نماز تلاش نمایند .

دکتر نجفی گیلان را استانی نخبه پرور و با فرهنگ توصیف کرد و افزود : شایسته استان گیلان نیست که نماز خانه هایش در ادارات و پارک ها و مراکز عمومی از نظافت و پاکیزگی مناسب برخوردار نباشد .

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان ساخت : باتوجه به ظرفیت و توانمندی استان ما می توانیم در بخش توسعه و ترویج فرهنگ نماز رتبه های برتر را به خود اختصاص دهیم .

وی شهرداران را موظف کرد تا نسبت به اختصاص مکان های مناسب جهت اقامه نماز در پارک ها اقدامات لازم را بعمل آورند .

استاندار گیلان تصریح کرد : باید فضایی را فراهم نمائیم تا دانش آموزان و دانشجویان و گردشگران بارغبت وارد نمازخانه ها شوند و با عشق نماز را اقامه کنند .

وی افزود : باید راه را به خوبی به جوانان نشان دهیم و با اشاعه فرهنگ دینی زمینه بهره گیری درست از فرصت های معنوی را برای آنان فراهم کنیم .

دکتر نجفی با تأکید برمدیران مبنی برتعطیلی جلسات در ساعات نماز افزود : براساس بخشنامه ابلاغی تمامی جلسات باید در ساعات غیر اداری برگزار گردد و در ساعات نماز نیز مدیران نسبت به تعطیل نمودن جلسات از اهتمام لازم برخوردار باشند .

استاندار گیلان افزود :در زمان اوقات شرعی باید صدای اذان در فضای ادارات شنیده شود .

در ادامه این جلسه بابایی معاون نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز گفت : در ستاد اقامه نماز نظام برنامه ریزی و ارزیابی دستگاهها براساس مأموریت هردستگاهها تعریف گردیده است .

وی با اشاره به نظر سنجی شورای فرهنگ عمومی کشور در سال ۹۱ اظهار داشت : ۱۷ هزار نمونه به صورت مصاحبه و درقالب پرسشنامه ۱۶ صفحه ای در اقصی نقاط استان ها نظر سنجی صورت پذیرفت که در استان گیلان ۵۰۰ نمونه انتخاب گردید .

وی در ادامه سخنان خود افزود : نتایجی تکمیل پرسش نامه ها در استان گیلان حاکی از این بود که مردم این استان به ازای هرروز ۷ ساعت مصرف فرهنگی در سبد مصرفشان دارند و ۸۸ درصد مردم استان همچنان پایبند به صله رحم و توجه به خویشاوندان درجه ۱ می باشند ، ۹۳ درصد خانواده های گیلان افراد سالمند را در کنار خود نگه می دارند ، ۸۷ درصد از مردم درسبد هزینه ای خود هزینه ای برای نذر ، صدقه و خیرات اختصاص می دهند .

در ادامه این مراسم حجازی مسئول ستاد اقامه نماز استان ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های استانداری گیلان در استان توسعه و ترویج فرهنگ نماز اظهار داشت : ستاد اقامه نماز استان از دیماه سال ۱۳۷۱ در استان گیلان شکل گرفت و فعالیت های خود را در جهت ترویج و توسعه فرهنگ نماز معطوف نمود .

وی با اشاره به برگزاری نماز جماعت در ادارات استان اظهار داشت : بیش از ۲۰۰۰ مورد نماز جماعت در مدارس شبانه روزی ، دبیرستان و راهنمایی برگزار می گردد .

حجت الاسلام و المسلمین حجازی از برگزاری بیش از ۱۳۰ نشست دانش آموزی با مبلغین و امام جماعت جهت پاسخگویی به شبهات دانش آموزان در مدارس خبرداد .

در پایان همایش توسعه و ترویج نماز از استاندار گیلان از سوی ستاد اقامه نماز برای حمایت از برنامه های ترویج فرهنگ نماز قدردانی شد .

در این همایش همچنین ازسوی هئیت داوران این ستاد براساس ارزیابی های عملکرد دستگاههای اجرایی در سال ۹۱ استانداری گیلان ،کمیته امداد ،اداره کل زندانها ،دادگستری، بنیاد شهید وبهزیستی مورد تقدیر ویژه قرار گرفتند

jpg499 jpg501 jpg503 najafi najafi0 najafi02 najafi7

Share