شهردار رشت :

باید فکر هایمان را جامعه عمل بپوشانیم تا دارایمان شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار رشت گفت: شهر رشت با قدمتی دیرینه، شهری است که اخلاق، زیبایی، آرامش، فرهنگ و زندگی در آن جاری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ابراهیم خلیلی در دیدار با سرپرستان خبرگزاری های استان گیلان با اشاره به رویکردهای مدیریت شهری و شهرداری رشت گفت: رسانه ها نخبگان خاص جامعه هستند و با تیزبینی، می توانند مشاوره جامع ،در مدیریت شهری را بر عهده بگیرند.

khalili 8

وی با بیان اینکه در اصول مدیریت شهری رفتار سازمان یافته بسیار مهم است و برای ساماندهی امور، حرکت سازمانی در شهرداری باید بگونه ای تدوین شود که نیازهای مردم در رفتارهای مدیریتی با تعامل سازنده تسریع یابد، افزود:  مشکلات موجود در امور زیر بنایی شهرداری و تلاش در رسیدگی به این مشکلات در همه ارکان شهرداری  محقق خواهد شد.

خلیلی افزود: امروز شهرداری دیگر فقط سازمان خدماتی نیست و اساس توسعه شهری باید با قواعد مبتنی بر اصول و برنامه ریزی مدیریتی پیش رود.

شهردار رشت با اشاره به اینکه برنامه‌های توسعه شهری باید در مدت زمان مشخص و با برنامه براساس نیازسنجی مردم تدوین شود ادامه داد: مهم‌ترین مشکل شهر رشت عدم وجود اطمینان در بحث سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار به دور از مسائل حاشیه ساز است که امیدواریم با حمایت استاندار محترم، اعضای شورای شهر و سایر مسئولین این مهم محقق گردد.

وی گفت: مردم گیلان، بسیار فهیم و قدرشناس هستند و نبوغ بالای مردم و مشارکت پذیری آنان در امور باید با حفظ آرامش، ایجاد امید و اعتماد، بالا برود.

شهردار رشت با بیان این مطلب که پیکره تمامی ساختارهای اقتصادی، مدیریتی و اجتماعی بر پایه ضابطه استوار است گفت: لزوم بسترسازی مناسب در جهت توسعه شهری یعنی رشد هدفمند، حرکت در مسیر قانون و التزام عملی به آن است که قطعاً به بهره مندی عمومی و کلان خواهد رسید.

محمد ابراهیم خلیلی ، در این نشست با تاکید بر ساخت شهری پایدار همراه با زیر ساخت های مطلوب گفت: ما آمادگی لازم جهت هم افزایی و نشست‌‏ها در رابطه با رفع مشکلات کلانشهر رشت را داریم تا در زمان مناسب و با برنامه این شهر را در بهترین ردیف شاخص‌های مدیریت شهری قرار دهیم.

وی با اشاره به نگاه مدیریت جامع و خروج از تک قطبی بودن اداره شهر گفت: باید از پتانسیل ها و استعدادهای شهر رشت استفاده کرده و آن را به سمت جذب مشارکت مردمی و سرمایه گذاری ها پیش ببریم.

در ادامه محمد ابراهیم خلیلی شهردار رشت با تاکید بر نگاه آینده نگر و بلندنظرانه به مدیریت شهری، گفت: کار شهرداری بسیار سخت است، بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که در کوتاه مدت به اهدافمان برسیم، شهر رشت که دروازه تمدن و فرهنگ محسوب می‌شود، نباید اینچنین مغفول بماند، این شهر با قدمتی دیرینه، شهری است که اخلاق، زیبایی، آرامش، فرهنگ و زندگی در آن جاری است بنابراین باید دست به دست هم دهیم تا از پس مشکلات موجود برآمده و با توانایی این مسیر را طی کنیم باید افکار را به دارایی تبدیل کنیم و این جز با تعامل و همکاری امکان پذیر نیست.

به گزارش ایسنا، این اولین دیدار رسانه ای شهردار با سرپرستان خبرگزاری های استان در ۴۰امین روز خدمت در شهرداری کلانشهر رشت بود.

Share