در روز تعطیل صورت گرفت :

بازدید استاندار ازجاده‌های غرب گیلان/هزینه پروژه‌های گیلان بالا است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان با اشاره به سیاست‌های حوزه عمرانی دولت، گفت: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت دولت است استاندار گیلان با بیان اینکه اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت استان است، گفت: اجرای پروژه راهسازی پونل به آستارا کند است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدعلی نجفی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم اجرای پروژه های مسیر کریدور جنوب به شمال که در گیلان قرار دارد تسریع شود.

وی با بیان اینکه این پروژه راهسازی پس از بهره‌برداری تأثیر زیادی در روند توسعه اقتصادی گیلان دارد، افزود: کریدور جنوب به شمال در گیلان از سراوان آغاز می‌شود و تا آستارا ادامه دارد.

najafi 2

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم پروژه‌های نیمه‌تمام استان به اتمام برسد، گفت: برخی پروژه‌ها به دلیل کمبود اعتبارات به درازا کشیده  شده است.

نجفی با بیان اینکه هدف محوری استانداری گیلان تسریع در اجرای پروژه‌ها است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم برای پروژه های بزرگ گیلان، اعتبارات ملی جذب کنیم.

وی با اشاره به پروژه کنارگذر تالش، خاطرنشان کرد: این پروژه امسال اجرایی و عملیاتی می‌شود.

استاندار گیلان در حاشیه بازدید از پروژه‌های حوزه راهسازی غرب گیلان اظهار کرد: تلاش مسئولان استان تسریع در اتمام پروژه‌های نیمه تمام است.

محمدعلی نجفی با بیان اینکه محور شفت، فومن به سراوان دارای چهار تقاطع غیرهمسطح است، افزود: تقاطع شهرک صنعتی اجرایی و ترافیک در آن جاری است.

وی با بیان اینکه تقاطع آقا سیدشریف دارای ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی است، گفت: عملیات اجرایی تقاطع شفت به پایان رسیده و ترافیک در آن برقرار است.

استاندار گیلان، تصریح کرد: تقاطع فومن دارای ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و نیازمند ۵۰میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل است.

نجفی، پیشرفت فیزیکی ریالی تقاطع‌های غیرهم‌سطح محور شفت، فومن به سراوان را ۷۶ درصد و پیشرفت فیزیکی آن را ۷۴درصد اعلام کرد.

وی با اشاره به سیاست‌های حوزه عمرانی دولت، تأکید کرد: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت دولت است.

 محمدعلی نجفی در حاشیه بازدید از پروژه‌های راهسازی غرب گیلان در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه گیلان ظرفیت‌ها و توانمندی‌‌های ویژه‌ای برای حرکت به سمت توسعه دارد، اظهار کرد: تلاش داریم با همکاری و همدلی با نمایندگان، مشکلات را رفع کنیم.

وی با اشاره به نشست مجمع نمایندگان و استاندار گیلان با رئیس جمهور، افزود: در این نشست تصمیمات خوبی برای توسعه گیلان گرفته شد که در تمامی حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، اقتصادی و گردشگری مصوباتی برای پیگیری داشتیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت یازدهم برای اتمام کارهای خود برنامه و استراتژی دارد، گفت: اعتبارات خوبی برای اجرای پروژه‌های مختلف به ویژه طرح‌های کشاورزی، خدماتی و گردشگری در نظر گرفته شده است.

نجفی با اشاره به پروژه‌های راهسازی غرب گیلان، تصریح کرد: پروژه کنارگذر تالش نیازمند ۴۵میلیارد تومان اعتبار برای ساخت بوده که ۲۵میلیارد تومان آن مربوط به اجرای کار و ۲۰میلیارد تومان مربوط به هزینه‌های آزادسازی زمین و ارزیابی است.

وی با بیان اینکه پروژه کنارگذر تالش دارای ۱۱ کیلومتر طول است، خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه نقش مهمی در روان‌سازی ترافیک شهر تالش و مسیر ترانزیتی آن دارد.

استاندار گیلان، گفت: کنارگذر شهر پره‌سر نیز به طول سه کیلومتر نیازمند ۱۰میلیارد تومان برای اجرا، تکمیل و بهره‌برداری است.

نجفی افزود: تقاطع غیرهم‌سطح محور پونل به تالش دارای ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی است که تلاش می‌کنیم با اعتبار ویژه آن را در کم‌ترین مدت به پایان برسانیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت استان است، گفت: اجرای پروژه راهسازی پونل به آستارا به دلیل کمبود اعتبارات در گذشته، کند است.

نجفی با تأکید بر تسریع در اجرای پروژه راهسازی پونل به آستارا، افزود: نباید اجازه دهیم زمان اجرای پروژه‌ها طولانی شود./تسنیم

Share