واکنش شديد مطهری به اعلام جرم علیه وی

اگر نماینده نتواند این مقدار هم حرف بزند پس مجلس را تعطیل کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی مطهری اظهار کرد: متاسفانه آقای صادق لاریجانی به جای این که به این سوالات در محضر مردم پاسخ بدهد اقدام به اعلام جرم علیه بنده کرده است، انتظار داشتیم ایشان به عنوان رییس قوه قضاییه تحمل انتقاد را داشته باشد ولی وی در موارد دیگر هم نشان داده است که تحمل انتقاد را ندارد.

motahariبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اعلام جرم دادستان تهران علیه من غیرقانونی است.

علی مطهری در نوشتاری که درباره اعلام جرم دادستان علیه خود آورده است:
اعلام جرم دادستان تهران علیه من غیرقانونی است، طبق اصول ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی نماینده مجلس حق دارد درباره همه مسائل کشور اظهار نظر کند، البته روشن است که این اظهار نظر نباید شامل توهین یا افترا باشد، در نطق من هم توهین یا افترا وجود نداشت، فقط انتقاد به رییس قوه قضاییه بود که به جای شعار دادن درباره فتنه به حل‌آن بپردازد، هم‌چنین از ایشان خواسته بودم که درباره احکام سختگیرانه زندانیان سیاسی سال ۸۸ پاسخگو باشد و این که احکام باید بازبینی شود؛ به عنوان مثال گفته بودم رییس قوه قضاییه پاسخ دهد که مثلا جرم آقایان مصطفی تاج‌زاده و بهزاد نبوی غیر از انتقاد به نظام چه بوده است که به حبس‌های طولانی مدت محکوم شده‌اند؟ مگر انتقاد در قوانین کشور جرم است؟
متاسفانه آقای صادق لاریجانی به جای این که به این سوالات در محضر مردم پاسخ بدهد اقدام به اعلام جرم علیه بنده کرده است، انتظار داشتیم ایشان به عنوان رییس قوه قضاییه تحمل انتقاد را داشته باشد ولی وی در موارد دیگر هم نشان داده است که تحمل انتقاد را ندارد، اگر نماینده مجلس نتواند این مقدار هم حرف بزند پس مجلس را تعطیل کنند.
حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، دادستان کل کشور روز دوشنبه خبر اعلام جرم دادستانی تهران علیه علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی را تایید کرد.

Share