نایب رییس مجلس:

اصلاح طلبان عبور از روحانی را کلید زدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،مرد با نفوذ ادوار مجلس حالا لباس دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری را به تن کرده است و این اقتضا می کند موضع گیری هایش کلان تر باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،مرد با نفوذ ادوار مجلس حالا لباس دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری را به تن کرده است و این اقتضا می کند موضع گیری هایش کلان تر باشد.
bahonar
موضوع عبور از روحانی وقتی در سخنان باهنر مطرح شد که او در گفت وگو با مهر از اوضاع به هم ریخته نظام حزبی در کشور سخن گفت و بعد هم گریزی به وضعیت اصولگراها و اصلاح طلبان زد و گفت که :« ما چون امروز این احزاب را نداریم در این امواج سیاسی، اوضاع و احوال به هم می ریزد. الان وضع ما اصولگرایان و هم اصلاح طلبان به هم ریخته است. یعنی از همین الان در اردوگاه اصلاح طلبان بحث عبور از روحانی شروع شده است تا اینکه چه کسی مجلس را در دست بگیرد، به عارف رضایت دهند یا به کس دیگر. این طرف هم همین گونه است.»

درباره« این طرف» باهنر حرفی دیگری نزده است، اما مشخص است که در اردوگاه اصولگرایان هم خیلی ها از اکنون سودای مجلس دهم را دارند.

موضوع عبور از رئیس جمهور در دوران اصلاحات مطرح شد وقتی چهرهای تندرو این جریان از رفتارها، موضع گیری ها و سیاست های سید محمد خاتمی ابراز نارضایتی کردند.

حالا هم باهنر می گوید تندروهای این جریان قصد عبور از دولت روحانی را دارند . به این دلیل که این گروه این دولت را « پل عبور اصلاح طلبان» از انزوا می بینند. وضعیتی که باهنر پیش از این آن را در قالب باز شدن یخ اصلاح طلبان بیان کرده بود.

نائب رئیس مجلس یک تقسیم بندی کوچک درباره احزاب پیشنهادی انجام داده است که عبارت است از دو حزبی، سه حزبی و چهار حزبی. احزابی که عنوان بندی آنها را وی این گونه بیان می کند: «اگر بخواهیم نظام دو حزبی طراحی کنیم می شود اصولگرا و اصلاح طلب؛ اگر سه حزبی در نظر بگیریم می شود اصلاح طلب، اصولگرا و اعتدالیون و اگر ۴ حزبی در نظر بگیریم چهار جریان اصولگرایان تندرو، اصولگرایان معتدل، اصلاح طلبان تندرو و اصلاح طلبان معتدل قابل تصور است.»

وی افزوده است: علی‌رغم آن که روحانی بسیاری از نیروهایش را از اصلاح طلبان استفاده کرد امروز خیلی از تندروهای اصلح طلب از روحانی راضی نیستند. بنابراین این که مجلس آینده چه شکلی می شود و کدام از این گروه ها اکثریت و کدام از آنها اقلیت می شوند زود است که تحلیل کنیم و به خیلی از رفتارها بستگی دارد.

Share