رئیس کمیسیون ترافیک شورای شهر رشت خبرداد

اختصاص ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار به خط ویژه اتوبوس رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت از اختصاص ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای خط ویژه اتوبوس خیابان امام خمینی(ره) رشت خبرداد و گفت: با بر طرف شدن موانع موجود در مسیر این پروژه در سال ۹۳ اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا رسولی با اشاره به برنامه‌های کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا در توسعه اتوبوسرانی این شهر، اظهار کرد: طرح خط ویژه اتوبوس به منظور بهبود عملکرد و بالا بردن ظرفیت خطوط در پنج خط و با تأکید بر مطالعات طرح جامع ترافیکی رشت، با توجه به بحرانی بودن تقاطع شمال به جنوب ( از میدان دکتر حشمت تا سه راهی باهنر) با هفت دستگاه اتوبوس در سال ۹۳ اجرا می‌شود.

bus12833وی با بیان اینکه برای تأمین این هفت دستگاه اتوبوس ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، افزود: برای اجرای این طرح موانعی مانند جابه‌جای خطوط برق و قطع درختان وجود دارد که باید بر طرف شود تا پروژه در این مسیر اجرا شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت گفت: در چهار ماه گذشته فعالیت شورای چهارم به منظور بهبود خطوط سیستم اتوبوسرانی با سه رویکرد استفاده بهینه از داشته‌های این سازمان شامل نیروی انسانی، بررسی کیفی ناوگان و تعمیرات ناوگان انجام شد.

۲۶ دستگاه اتوبوس در سازمان اتوبوسرانی رشت نیاز به تعمیر دارد

رسولی افزود: ۷۰ دستگاه اتوبوس در سازمان اتوبوسرانی شهرداری رشت بدون راننده وجود دارد که تأمین نیروی انسانی در این بخش نیاز است و ۲۶ دستگاه اتوبوس با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان به تعمیر نیاز دارد.

وی از ارائه طرح مشاور به منظور ساماندهی خطوط اتوبوسرانی خبرداد و تصریح کرد: این طرح در حال حاضر در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت در مرحله بررسی و کنترل نهایی قرار دارد که پس از آن برای تصویب به صحن شورا ارائه می‌شود./تسنیم

Share