احداث پارک جنگلی ۴۰۰ هکتاری در لاکان رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ˈاسماعیل حاجی پورˈ روز پنجشنبه در جلسه شورای اسلامی شهرستان رشت ضمن قدردانی از استاندار افزود: با پیگیری های ویژه استاندار و با مشارکت شورای اسلامی شهرستان و شهر رشت و منابع طبیعی ۴۰۰ هکتار زمین برای احداث این پارک جنگلی در منطقه لاکان اختصاص یافت . وی اظهار […]

hajipur1به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ˈاسماعیل حاجی پورˈ روز پنجشنبه در جلسه شورای اسلامی شهرستان رشت ضمن قدردانی از استاندار افزود: با پیگیری های ویژه استاندار و با مشارکت شورای اسلامی شهرستان و شهر رشت و منابع طبیعی ۴۰۰ هکتار زمین برای احداث این پارک جنگلی در منطقه لاکان اختصاص یافت .

وی اظهار کرد: هم اکنون سرانه فضای سبز در استان گیلان سه و نیم متر مربع است که این میزان، از سرانه استاندارد بسیار کمتر است.

وی با بیان اینکه در هشت دهه قبل، ۶۳ باغ با نام گل های مختلف در رشت وجود داشته که اکنون اثری از آنها نیست، ایجاد پارک های جنگلی و گسترش فضای سبز را حق مردم گیلان دانست.

حاجی پور در ادامه با اشاره به روز ایمنی و مبارزه با زلزله، بر لزوم نظارت دهیاران بر رعایت ایمنی در ساختمان های روستایی تاکید کرد.

وی به مجروح شدن دو نفر در حاشیه شهر رشت بر اثر ریزش ساختمان مسکونی اشاره و تصریح کرد: این واحد مسکونی به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی و بدون پروانه ساخت، تخریب شد.

وی آموزش را مهمترین راهکار پیشگیری در مقابله با حوادثی همچون زلزله و آتش سوزی خواند و گفت: دهیاران، شهرداران روستاها محسوب می شوند از اینرو، باید برای آموزش روستاییان به منظور پیشگیری از حوادث اهتمام ورزند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

حاجی پور همچنین از احداث ساختمان شورای اسلامی شهرستان خبر داد و گفت: در سال آینده، ساختمان این شورا کددار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت نیز در این جلسه گفت: آموزش و ارتقای فرهنگ شهروندان برای پیشگیری از وقوع حوادث، نقش شایانی دارد.

ˈعلی مقصودیˈ پیشگیری را مهمترین عامل در کاهش وقوع حریق در اماکن مسکونی دانست.

وی با اشاره به وقوع بسیاری از آتش سوزی ها بر اثر اتصالی سیم برق واحدهای مسکونی، مدت سرایت حریق تنها با یک شعله کبریت در یک واحد مسکونی را سه دقیقه عنوان و تصریح کرد: زمان سرایت حریق بسیار کوتاه است از این رو باید با راه های مقابله با این حوادث آشنایی داشت.

وی تعداد آتش سوزی در اماکن مسکونی را در هشت ماه امسال ۲۵۸ فقره ذکر و اظهار کرد: مهمترین عامل آتش سوزی ها در ۱۰ سال گذشته، اتصالی در سیم کشی برق بوده است.

مقصودی برخورداری واحدهای مسکونی به تجهیزات ایمنی را ضروری دانست و گفت: تجهیز منازل به کپسول های آتش نشانی و کلید محافظ (آر سی دی) برای کنترل کوچکترین اتصالی در جریان برق واحدهای مسکونی، می تواند در موضوع پیشگیری و کاهش وقوع حریق بسیار موثر باشد.

وی از شورای اسلامی شهرستان و شوراهای شهر و روستا خواست تا با ارتقای فرهنگ استفاده از تجهیزات ایمنی با هزینه اندک، از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی رشت با اشاره به آمادگی این نهاد برای اعزام نیرو با تجهیزات به تمامی روستاهای شهرستان برای آموزش روستاییان گفت: نیروهای آتش نشانی همچنین آماده آموزش رایگان به شهروندان برای استفاده از کپسول های آتش نشانی و کلیدهای محافظ در کنتورها هستند./ایرنا

Share