مهندس جعفرزاده :

احداث راه آهن قزوین-رشت مشکلات گیلان را رفع نخواهد کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جعفرزاده تاکید کرد: ایجاد راه آهن قزوین تا رشت مشکل گیلان را رفع نخواهد کرد چون بیشتر جنبه مسافربری دارد. آنچه مسئولان و نمایندگان گیلان پیگیر هستند تکمیل همزمان ساخت راه آهن قزوین به رشت، رشت به انزلی و رشت به آستارا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد راه آهن قزوین تا رشت مشکل گیلان را رفع نخواهد کرد چون بیشتر جنبه مسافربری دارد.

jafarzadeh3-300x180غلامعلی جعفرزاده  افزود: آنچه مسئولان و نمایندگان گیلان پیگیر هستند تکمیل همزمان ساخت راه آهن قزوین به رشت، رشت به انزلی و رشت به آستارا است.

وی تاکید کرد: با تکمیل این خط آهن ضمن رفع حلقه مفقوده کریدورشمال – جنوب، تجارت و سرمایه گذاری در بخش‌های مهم استان همچون گردشگری، کشاورزی، صنعتی و غیره نیز شکوفا خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: برای ساخت راه آهن گیلان علاوه بر اختصاص بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار در لایحه بودجه سال آینده در خصوص فاینانس این پروژه اقدامات خوبی انجام شده است.

وی در ادامه از حضور دو پیمانکار چینی برای تسریع در ساخت پروژه راه آهن استان خبر داد و افزود: مسیر رشت به انزلی با یک شرکت چینی و رشت به آستارا با یک شرکت دیگر قرارداد فاینانس بسته شده است.

جعفرزاده اظهارداشت: با بهره برداری آزاد راه رشت-قزوین، ۱۱ کیلومتر این مسیر یعنی در محدوده منجیل و رودبار هنوز ساخته نشده است و به عنوان یک نقطه کور به شمار می رود.

وی اذعان داشت: این ۱۱ کیلومتر به دو قطعه پنج و شش کیلومتری تقسیم می شود، برای ساخت شش کیلومتر این مسیر خیلی مشکل وجود ندارد اما برای احداث پنج کیلومتر دیگر چند مدل طرح ریزی شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: برای ساخت این مسیر علاوه بر پیش بینی ۱۸ میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال ۹۳ یک فاینانس ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومانی نیز لحاظ شده است.

وی یادآورشد:جاده های مواصلاتی گیلان بسیار آسیب پذیر بوده و سالانه در این مسیرها تصادفات منجر به فوت زیادی مردم شاهد هستند بنابراین در بودجه سال ۹۳ اعتبارات خوبی برای تعریض و بازسازی جاده ها پیش بینی شده است./مهر

می

Share