حاجتي در نشست با اعضاي شوراي شهر رشت :

آموزش و پرورش بدور از جدال سیاسی،محل پرورش استعدادها باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهدی حاجتی در نشست صمیمی با اعضای شورای شهر رشت در محل دفتر کار خود گفت : آموزش و پرورش باید از منازعات و کشمکش های سیاسی به دور باشد تا استعدادهای گوناگون در آن پرورش یابند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان – اعضای شورای شهر رشت با مدیرکل جدید آموزش و پرورش گیلان دیدار کردند . در این دیدار ابتدا مدیرکل آموزش و پرورش ضمن تقدیر و تشکر از حضور میهمانان و تسلیت ایام رحلت جانگداز پیامبر معظم و مکرم حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و همچنین شهادت جانسوز غریب الغربا حضرت علی بن موسی الرضا (ع) اظهار داشت : بزرگترین فصل مشترک مردم با حاکمیت نظام آموزش و پرورش است .

DSC06285

وی اعلام کرد: آموزش و پرورش استان آمادگی دارد با تمامی دستگاههای اجرایی استان برای اجرای هر چه بهتر فعالیتهای آموزشی و پرورشی همدلی و هم افزایی داشته باشد .

حاجتی تاکید کرد :همین که شهردار رشت، عضو شورای آموزش و پرورش است ،می تواند پیام رسان درخواست های مجموعه شورا ، شهرداری و مردم در این شورا باشد .

وی تصریح نمود : حسن کار در دستگاه بزرگ فرهنگی این است که همه افراد جامعه به گونه ای با این دستگاه در ارتباط هستند .

مهدی حاجتی مدیرکل آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان ساخت: لازم است با کمک استانداری همایشی با حضور تمامی مدیران و دستگاههای اجرایی برگزار شود تا شرایط موجود آموزش و پرورش تشریح گردد چرا که آموزش و پرورش علاوه برمشکلات عدیده مالی نیاز به همراهی همه صاحب نظران تعلیم و تربیت در رفع موانع موجود آموزش و پرورش دارد…

در ادامه دکتر رضا جمشیدی چناری رئیس شورای رشت با تبریک انتصاب حاجتی به مدیرکلی آموزش و پرورش استان گفت : برنامه های اخیر دولت تدبیر و امید نشان می دهد دولت تلاش دارد با استفاده از مدیران توانمند ضعف های گذشته را جبران نماید .

وی تصریح کرد : اعضای شورا ، نمایندگان مردم در پارلمان محلی هستند و شهروندان در ملاقات عمومی اعضای شورا تمامی مشکلات و درخواست های خود را به ما انعکاس می دهند .

جمشیدی آموزش و پروش را از مهمترین ارکان نظام دانست و بیان کرد : از مدیرکل با تجربه ای چون شما انتظار می رود تا فضای آموز ش و پرورش باز شود .

سپس اسماعیل حاجی پور رئیس شورای شهرستان رشت انتصاب حاجتی و برگشت مدیر فرهنگی با سابقه آموزش و پرورش را تبریک گفت و افزود : حاجتی از مدیرانی بود که در سال های اخیر مورد بی مهری قرار گرفته بود ،وی از جمله مدیرانی است که پلکانی رشد کرد و سوابق درخشان خدمتی ایشان در آموزش و پرورش نمایان و آشکار است .

وی اظهار امیدواری کرد:حضور حاجتی موجب بکارگیری مدیران توانمند در آموزش و پرورش گردد .

عضو شورا در شورای آموزش و پرورش تاکید نمود : اعضای شورا همواره تلاش دارند با مدیران دستگاههای اجرایی همراهی نمایند و تخصیص ۵ درصد آموزش و پرورش ( ۳۰ الی ۴۰ میلیون تومان ) در همین راستا بوده است .

در پایان؛ عباس صابر یکی از اعضای شورای شهر رشت با این اینکه متاسفانه آموزش حقوق و تکالیف شهروندان در نظام آموزش و پرورش دیده نشده است ،در حالی که این بحث باید به عنوان یکی از متون درسی در نظام آموزشی ما گنجانده شود تا شهروندان علاوه بر مسئولیت پذیری با حقوق خود نیز آشنا شوند . وی خواستار پیگیری این موضوع شد.

DSC06276 DSC06288 DSC06287 DSC06285

Share