استاندار گيلان در آستارا

آستارا پیشانی ایران است/منطقه ویژه اقتصادی آستارا پیگیری می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در جمع نمازگران آستارا گفت : مهمترین مشکل مردم آستارا همانند دیگر مردم گیلان مشکل معیشت واقتصادی است که باتوجه به پتانسیل بالای استان تمام تلاش ما این است که با اشتغالزایی وکارآفرینی این مشکلات را برطرف کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد علی نجفی که امروز برای بازدید طرحهای راهسازی به غرب گیلان رفته بود پس ازشرکت درنمازجمعه آستارا رودر رو با مردم این شهرستان گفتگو کرد.

najafi1

استاندار گیلان در جمع نمازگران آستارا با تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول مردمان این شهرستان را باسابقه غنی فرهنگی و دوستدار ولایت ودولت دانست وگفت : مهمترین مشکل مردم آستارا همانند دیگر مردم گیلان مشکل معیشت واقتصادی است که باتوجه به پتانسیل بالای استان تمام تلاش ما این است که با اشتغالزایی وکارآفرینی این مشکلات را برطرف کنیم.

 وی با اشاره به بازدید خود از ازتقاطع های در دست ساخت محور سراوان –شفت – فومن ، محور پونل به رضوانشهر کنارگذرهای پره سر وتالش ومحورآستارا به آق چای گفت : تعریض و چهار بانده کردن کرویدور شمال جنوب را بصورت جدی پیگیری می کنیم

 najafi

نماینده عالی دولت افزود: ازآنجایی که یکی ازپایه های اصلی توسعه گیلان راه آهن است درتلاشیم تا راه آهن قزوین رشت- آستارا هرچه سریعتر تکمیل شود.استاندارگیلان با اشاره به پتانسیل بالای گیلان دربخش گردشگری افزود: آستارا یکی ازشهرهای مستعد گیلان درزمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی است که باید در این زمینه بیشتر تلاش شود.

 دکتر محمد علی نجفی هم چنین به منطقه ویژه اقتصادی آستارا اشاره کرد وگفت : فعال کردن بازارچه مرزی آستارا وآسان کردن تردد مسافران، توجه به صید وصیادی وتکمیل طرح های نیمه تمام ازدیگربرنامه های توسعه اقتصادی آستارا است .

 استاندار گیلان همچنین برطرف شدن مشکلات تعاونی مرزنشینان را از جمله برنامه‌های مسئولان در آستارا خواند و خاطرنشان کرد: امروز از هنگ مرزی آستارا بازدید داشتیم و امنیت در منطقه ایجاد شده است.

 دکتر نجفی آستارا را پیشانی ایران نامید و سلام رئیس جمهوری را به مردم این استان ابلاغ کرد .

 حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌ نیا امروز در نماز جمعه این شهر با ابراز خرسندی از حضور استاندار گیلان در جمع نمازگزاران این شهرستان اظهار کرد: امیدواریم استاندار گیلان در راستای خدمت به مردم ولایی و همیشه در صحنه این استان موفق باشد.

  وی از پرداخت ۵۰ میلیون تومان بابت فرش کردن مصلای آستارا از طرف استاندار گیلان خبر داد و افزود: توجه نجفی به تمام شهرهای گیلان به ویژه آستارا قابل توجه است.

 خطیب جمعه آستارا، این شهرستان را در زمینه‌های مختلف دارای ظرفیت‌های خوبی دانست و گفت: استاندار گیلان نوید آینده‌ای درخشان را برای منطقه به ویژه آستارا داده است.

 وی با بیان اینکه بیشترین سطح باسوادی گیلان در آستارا است، افزود: حضور مردم آستارا در نماز جمعه کم‌نظیر است.

 در پایان این مراسم استاندار گیلان از قاریان برتر قرآن و فرد تازه مسلمان شده ژاپنی قدردانی کرد .

najafi75

Share