آبرسانی سیار به ۵۶ روستای گیلان

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: طی ۹ ماه امسال آب شرب سالم و بهداشتی ۵۶ روستای این استان از طریق آبرسانی سیار تامین شده است. ˈمحمدعلی فر امینیˈ  افزود: در این مدت افزون بر ۸۱ هزار و ۵۲ مترمکعب آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بین ۹ هزار […]

 amini_4به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: طی ۹ ماه امسال آب شرب سالم و بهداشتی ۵۶ روستای این استان از طریق آبرسانی سیار تامین شده است.

ˈمحمدعلی فر امینیˈ  افزود: در این مدت افزون بر ۸۱ هزار و ۵۲ مترمکعب آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بین ۹ هزار و ۳۳۹ خانوار با جمعیتی بیش از ۳۷ هزار و ۳۵۶ نفر توزیع شده است.

وی با بیان اینکه آبرسانی به این روستاها از طریق ۹ دستگاه تانکر حامل آب به این روستاها انجام شده، تصریح کرد: رودسر، لنگرود، لاهیجان، رودبار، سیاهکل، املش، رضوانشهر و ماسال از جمله شهرستان هایی هستند که آبرسانی سیار در آن انجام شده است.

فر امینی در ادامه به برطرف شدن مشکل کم آبی حدود ۴۰۰ خانوار بهره مند از مجتمع آبرسانی ملاسرای شهرستان شفت اشاره کرد.

و ی اضافه کرد: به منظور تقویت فشار آب شرب این تعداد خانوار در روستاهای ملاسرا و کوزه گران و رفع مشکل افت فشار، عملیات ویدئومتری یک حلقه چاه عمیق در مجتمع آبرسانی ملاسرا انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: با انجام عملیات ویدئومتری این چاه و نصب و راه اندازی یک دستگاه الکتروپمپ شناور با قدرت ۵/۵ کیلووات، مشکل افت فشار آب آَشامیدنی روستاهای ملاسرا و کوزه گران برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان اظهار کرد: برای انجام این عملیات ۶۵ میلیون ریال هزینه شده است.

وی یادآورشد: عملیات ویدئومتری چاه این مجتمع با استفاده از تجهیزات و امکانات شرکت آبفار گیلان انجام شده است.

در حال حاضر یکهزار و ۷۱۳ روستای استان گیلان از آب شرب بهداشتی برخوردار هستند./ایرنا

Share