به منظور اجرایی نمودن مصوبه کالای همراه مسافر

آغاز عملیات اجرایی فنس کشی محدوده منطقه آزاد انزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با اجرای این مصوبه که مرحله نخست آن در مجتمع های محدوده فاز تجارت منطقه عملیاتی می شود، هر فرد می تواند سالیانه تا سقف ۸۰ دلار کالا را بدون عوارض گمرکی از طریق این منطقه وارد کشور نماید.

Fanckeshiبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا و به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، فنس کشی محدوده مجتمع های تجاری فاز تجارت منطقه با سرعت در حال اجرا است.

این طرح با دستور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان، در راستای اجرایی نمودن مصوبه هیأت محترم دولت در خصوص اجرای طرح کالای همراه مسافر در منطقه آزاد انزلی از سوی این سازمان و با نظارت حوزه نظارت گمرکات گیلان انجام می شود.

فنس کشی محدوده مجتمع های تجاری فاز تجارت منطقه به طول ۱۴۲۵ متر و ارتفاع ۳۲۰ سانتی متر از سوی معاونت فنی و عمرانی در حال اجرا بوده که در آینده نزدیک به اتمام میرسد.

اهداف این طرح عبارت است از: عملیاتی نمودن اجرای مرحله نخست مصوبه کالای همراه مسافر، محصور نمودن محدوده گمرکی اجرای طرح در منطقه با نظارت و تأیید گمرک، فراهم نمودن امکان نظارت وحراست گمرکی از تردد کالا در محدوده اجرایی طرح و جلوگیری از قاچاق کالا به سرزمین اصلی از جمله مهمترین دلایل فنس کشی محدوده مجتمع های تجاری منطقه می باشد.

روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی درخصوص مصوبه کالای همراه مسافر در این منطقه می افزاید: بااجرای این مصوبه که مرحله نخست آن در مجتمع های محدوده فاز تجارت منطقه عملیاتی می شود، هر فرد می تواند سالیانه تا سقف ۸۰ دلار کالا را بدون عوارض گمرکی از طریق این منطقه وارد کشور نماید.

 اجرای این مصوبه نقش بسزایی در افزایش ورود گردشگران و تجار به منطقه برای بهره گیری از این مزیت قانونی دارد و حضور بیشتر تجار و بازرگانان زمینه ساز توسعه فضای کسب و کار، فعال شدن مجتمع های تجاری، اشتغالزایی گسترده و مشارکت سرمایه گذاران تولیدی در منطقه را به همراه خواهد داشت.

Share