جبار کوچکی نژاددر جمع خبرنگاران

نماینده رشت: ۱۶۶میلیارد تومان بودجه عمرانی سال آینده استان گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحویل به موقع بودجه از سوی دولت گفت: بودجه درصورت تقدیم لایحه هدفمندی یارانه ها ازسوی دولت، اسفندماه تصویب و از فروردین سال آینده اجرایی می شود

 koshake nejadبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون تلفیق و نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحویل به موقع بودجه از سوی دولت گفت: بودجه درصورت تقدیم لایحه هدفمندی یارانه ها ازسوی دولت، اسفندماه تصویب و از فروردین سال آینده اجرایی می شود.

ˈ جبار کوچکی نژاد ˈ روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان اظهار کرد: بودجه پس از تصویب مجلس، تبدیل به قانون شده و دولت موظف به اجرای آن است.

وی بودجه را سند کوتاه مدت اقتصادی دولت عنوان کرد و افزود: جهت گیری های بودجه ، ساختار اقتصادی کشور ، فعالیت بنگاه های اقتصادی ، فرهنگی، خدماتی و زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می دهد.

* بررسی لایحه بودجه بودجه ارائه شده از سوی دولت توسط مجلس

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از مجموع مبلغ بودجه، بیش از ۱۹۵ هزار میلیارد تومان بودجه عمومی است.

کوچکی نژاد با بیان اینکه مجلس بودجه جاری و عمرانی دولت را مورد بررسی قرار می دهد تصریح کرد : بودجه عمومی؛ از ۹۳ هزار میلیارد تومان درآمد دولت در بخش مالیات و سود بازرگانی، ۸۰ هزار میلیارد تومان درآمد نفتی، حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان از فروش دارایی ها و دیگر درآمدهای اقتصادی دولت تامین می شود .

* قیمت دلار، تعیین کننده سیاست های دولت در بودجه

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : دولت پایه نرخ دلار در بودجه امسال را دو هزار و ۶۵۰ تومان تعیین کرده است.

کوچکی نژاد قیمت تعیین شده دولت برای فروش هر بشکه نفت را نیز در بودجه یکصد دلار عنوان و خاطرنشان کرد: سال گذشته قیمت هر بشکه نفت ۹۵ دلار بود.

وی با اشاره به پیش بینی صادرات یک میلیون و ۳۵۰ هزار بشکه نفت در روز در بودجه سال آینده تصریح کرد: یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز نیز مصرف داخلی کشور است .

* ۱۶۶ میلیارد تومان بودجه عمرانی سال آینده استان گیلان

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بودجه عمرانی گیلان در سال آینده، ۱۶۶ میلیارد تومان تعیین شده است.

وی به افزایش ۱۸ درصدی بودجه هزینه ای استان اشاره و تصریح کرد: بودجه هزینه ای سال گذشته گیلان، ۱۷۳ میلیارد تومان بود که این بودجه امسال به ۲۰۴ میلیارد تومان افزایش یافته است.

* تاکید بر اقدام استاندار و مسوولان نسبت به تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نیروهای قراردادی در تعدادی از دستگاه ها به پیمانی تبدیل وضعیت شده اند، خاطرنشان کرد: لازم است تا استاندار و مسوولان دستگاه های اجرایی گیلان نسبت به تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی شاغل در ادارات از جمله استانداری اقدام کنند.

وی تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی کارمعین به پیمانی را از مصوبات اخیر مجلس دانست و بر ضرورت استخدام نیروها از طریق آزمون تاکید کرد./ایرنا

Share