یک گیلانی مسئول انتصابات وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی شد+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از  فارس، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهانبخش خانجانی از اعضای حزب کارگزاران سازندگی و محکوم فتنه ۸۸ را به عنوان مسئول انتصابات استان‌های این وزارتخانه برگزیده است. با این حال این انتصاب بدون حکم رسمی از سوی جنتی بوده تا راه فرار از پاسخگویی برای این […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از  فارس، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهانبخش خانجانی از اعضای حزب کارگزاران سازندگی و محکوم فتنه ۸۸ را به عنوان مسئول انتصابات استان‌های این وزارتخانه برگزیده است.90220_153-247x175

با این حال این انتصاب بدون حکم رسمی از سوی جنتی بوده تا راه فرار از پاسخگویی برای این انتصاب مسئله‌دار را باز گذاشته باشند.

مشاهدات  نشان می‌دهد که خانجانی در دفتر وزارتی ارشاد در طبقه چهارم ساختمان ارشاد مستقر شده و تمام کسانی که احتمال پست گرفتن آنها در رده معاون وزیر، مدیرکل و سایر سمت‌های حساس در وزارت ارشاد باشد در ابتدا توسط این شخص مصاحبه خواهند شد و در صورت تایید وی مراحل بعدی گزینش را طی خواهند کرد.

گفتنی است جهانبخش خانجانی(نفر وسط با پیراهن صورتی) ، سخنگوی وزارت کشور در دوران اصلاحات در فتنه ۸۸ به اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهور یاسلامی و تشویش اذهان عمومی محاکمه و به ۶ سال حبس محکوم شده بود.

اعترافات خانجانی در دادگاه در قالب کتاب «نقش حزب کارگزان در فتنه ۸۸» منتشر شده است. در این کتاب حکم بدوی و تجدیدنظر وی آمده است که به شرح ذیل ملاحظه می‌شود:

در خصوص اتهام آقای جهانبخش خانجانی فرزند قربانعلی، متولد ۱۳۴۵، فاقد سوء سابقه، متاهل، کارمند وزارت کشور، بازداشت موقت از ۲۴/۳/۸۸، حسب کیفر خواست صادره دایر بر:

۱٫ اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب به جرم علیه امنیت کشور (به صورت سازمان یافته، با انتشار اخبار و اعلامیه ی مجعول و با القاء شبهه ی تقلب در انتخابات و تحریک هواداران به اغتشاش).

۲٫ فعالیت بلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران (از طریق مصاحبه های متعدد با سایت ها و خبرگزاری های مختلف).

۳٫ تشویق اذهان عمومی از طریق نشر اکاذیب (با انتشار اخبار و گزارش های خلاف واقع در سایت خرداد نو).

۴٫ توهین به برخی از مسئولین نظام

لذا با رعایت ماده ۴۷ قانون مجازات اسلامی و مستندا به مواد ۶۱۰ و ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی نامبرده را در مورد بند ۱ (اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت) به تحمل پنج سال حبس و در مورد بند ۲ . ۳ (فعالیت تبلیغی علیه جمهوری اسلامی ایران و تشویش اذهان عمومی از طرق نشر اکاذیب) به تحمل یکسال حبس محکوم می گردد و پرونده در مورد اتهام ردیف ۴ مفتوح است. ایام بازداشت به استناد تبصره ی ماده ی ۲۹۵ قانون آیین دادرسی کیفری کسر و محاسبه گردد.

 رای دادگاه تجدیدنظر در خصوص جهانبخش خانجانی نیز به شرح ذیل است:

در خصوص اعتراض و تجدید نظر خواهی جهانبخش خانجانی با وکالت آقای سید محمود علیزاده طباطبایی از دادنامه ی شماره ی ۱۰۸۵ مورخه ی ۳/۱۱/۸۸ صادره از شعبه ی ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران که به موجب آن نامبرده به اتهام موضوع ماده ی ۶۱۰ ق.م.ا به پنج سال حبس و به اتهام موضوع ماده ی ۵۰۰ به تحمل یک سال جبس محکومیت یافته است. با ملاحظه ی محتویات پرونده و لایحه ی اعتراضیه ی وکیل تجدید نظر خواه و اینکه از ناحیه ی ایشان ایراد و اشکال موجه و موثری که مطابق شقوق مندرج در ماده ی ۲۴۰ قانون دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری سبب بی اعتباری و در نتیجه نقص دادنامه ی صادره و رسیدگی بیشتر را فراهم نماید، ارائه نگردیده است. عمده ی مطالب آورده شده و لایحه ی اعتراضیه تکرار مطالب بدو.ی است؛ لکن با لحاظ اقدامات انجام شده از سوی تجدیدنظر خواه و بررسی گزارش های تنظیم شده عمل وی از مصادیق بارز تعدد معنوی جرم و مشمول ماده ی ۴۷ از ق.م.ا است لذا با حذف عنوان و مجازات ماده ی ۵۰۰ و به استناد تبصره ی ۴ از ماده ی ۲۲ اصلاح قانون تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب مصوب ۱۳۸۱، النهایه مستندا به بند الف از ماده ی ۲۵۷ قانون مارالذکر ضمن رد تجدید نظر خواهی به عمل آمده، دادنامه ی معترض عنه را با اصلاح صورت گرفته تایید می نماید. رای صادره به استناد ماده ی ۲۴۸ همین قانون قطعی است.

گفتنی  است نامبرده اهل بی بالان کلاچای از توابع شهرستان رودسر می باشد

Share