رییس اسبق سازمان بسیج دانشجویی افشا کرد:

یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون شنود شهروندان ایرانی توسط آمریکا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضا سراج بعد از ظهر امروز در نشست واکاوای ۳+۳ ژنو ۳ در محل تالار حکمت دانشگاه گیلان با بیان اینکه موضع ملت ایران از تیم مذاکره‌کننده حمایتی است اظهار کرد: تلاش می‌کنیم ضمن حمایت از تیم مذاکره‌کننده ایرانی مفاد مذاکرات و وضعیت طرف مقابل را بررسی کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضا سراج بعد از ظهر امروز در نشست واکاوای ۳+۳ ژنو ۳ در محل تالار حکمت دانشگاه گیلان با بیان اینکه موضع ملت ایران از تیم مذاکره‌کننده حمایتی است اظهار کرد: تلاش می‌کنیم ضمن حمایت از تیم مذاکره‌کننده ایرانی مفاد مذاکرات و وضعیت طرف مقابل را بررسی کنیم.seraj

وی حمایت از تیم هسته‌ای را سبب جلوگیری از مطالبات زیاده‌خواهی طرف مقابل عنوان کرد و افزود: بررسی مذاکرات ژنو موجب نفی آن نمی‌شود.

سراج با اشاره به دو دلیل متمایل شدن آمریکا برای مذاکره با ایران، تصریح کرد:سال ۲۰۱۳ فاجعه‌آمیزترین سال برای سیاست خارجی آمریکا است و اوباما تلاش می‌کند با موفقیت در پرونده هسته‌ای ایران آن را با دستاورد به پایان برساند.

کارشناس مسائل استراتژیک مسئله سوریه، پناهندگی جاسوس آمریکایی به روسیه و اختلاف این دو کشور و همچنین جاسوسی آمریکا از متحدانش را از جمله شکست‌های آمریکا در سال جاری عنوان کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا پیش‌بینی می‌کرد در فاز امنیتی بشار اسد را شکست دهد، خاطرنشان کرد: آمریکا پس از شکست طرح مذکور برای حمله نظامی به سوریه تلاش کرد اما نتوانستند اجماع جهانی و حتی متحدانش را ایجاد کند.

*یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون شنود شهروندان ایرانی توسط آمریکا

سراج به افشای اطلاعات محرمانه آمریکا اشاره کرد و گفت: یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون شنود از شهروندان و مقام‌های ایرانی توسط آمریکا انجام شده است.

کارشناس مسائل استراتژیک، برد دیپلماتیک را هدف‌گذاری آمریکا در ماجرای هسته‌های ایران ذکر کرد و یادآور شد: امروز شاهد جنگ ادراک در سطوح راهبردی ماجرای هسته‌ای ایران هستیم.

سراج با اشاره به اینکه آمریکا به این ادراک رسیده که انتخابات ایران متاثر از تحریم‌ها بوده است، اظهار کرد: ادراک آمریکا این است که روی کار آمدن دولت جدید متاثر از تحریم‌ها بوده و اگر به دولت فشار بیاوریم مجبور می‌شود خاکریزها را یکی پس از دیگری عقب بنشیند.

کارشناس مسائل استراتژیک، دولت را تعیین‌کننده دیپلماسی در مذاکرات خواند و تصریح کرد: دولت جدید به این نتیجه رسیده بود با ۱+۵ مذاکره کند و مقام معظم رهبری با طرح موضوع نرمش قهرمانانه عزم ملی را پشت مذاکره‌کنندگان به وجود آورد و اجازه نداد این موضوع تبدیل به شکاف شود.

وی با بیان اینکه نرمش قهرمانانه به دولت اطمینان می‌دهد در چارچوب سیاست‌های خارجی می‌تواند انعطاف داشته باشد، یادآور شد: دولت با نرمش قهرمانانه می‌تواند امنیت و منافع کشور را تحصیل کرند.

*غرب در مذاکرات صداقت ندارد

سراج به صداقت نداشتن طرف تیم مذاکره‌کننده ایرانی اشاره کرد و افزود: تیم مذاکره‌کننده ایرانی در محرمانه بودن مذاکرات پایبند ماند اما طرف غربی نشان داد صداقت ندارد.

کارشناس مسائل استراتژیک پیشنهاد ایران را گام اعتمادسازی در مذاکرات هسته‌ای عنوان کرد و گفت: گام مذکور اعتمادسازی در محدود کردن برنامه‌های آینده و پیشرفت فناوری هسته‌ای ایران است اما طرف‌های غربی در مقابل  خاکریز را یک خط عقب کشانده و سه هدف راهبردی را در مذاکرات عنوان کردند.

*جرزنی آمریکایی‌ها در مذاکرات

وی شفافیت و راستی‌آزمایی را کلیدواژه‌های مذاکرات هسته‌ای خواند و بیان کرد: آمریکایی‌ها با جرزنی «معناداری» را به مذاکرات اضافه کردند.

سراج متوقف‌سازی برنامه هسته‌ای ایران را هدف راهبردی آمریکا در مذاکرات ذکر کرد و تصریح کرد: ایران با نصب سه هزار سانتریفیوژ دیگر مرحله صنعتی شدن هسته‌ای را پشت سر می‌گذارد.

کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه توقف را به عنوان نرمش قهرمانانه می‌توانیم گام اعتمادساز بدانیم، اظهار کرد: آمریکا برچیدن برنامه هسته‌ای ایران را هدف‌گذاری کرده است.

وی توقف معکوس‌سازی و برچیدن کامل را هدف‌گذاری آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ایران عنوان کرد و یادآور شد: با حمایت از تیم هسته‌ای و اراده ملی باید در ادراک طرف مقابل تاثیرگذار باشیم.

سراج با تاکید براینکه راهپیمایی مردم ایران در ۱۳ آبان و رهنمودهای مقام معظم رهبری ادراک طرف مقابل را تغییر داده است، افزود: آمریکا در گذشته راهبرد فشار ـ مذاکره را پیگیری می‌کرد و اکنون راهبرد تعامل ـ فشار را اجرا می‌کند ضمن اینکه گزینه نظامی را روی میز دارد.

کارشناس مسائل استراتژیک تصریح کرد: آمریکا تا آخرین گام رژیم تحریم‌ها را بر نمی‌دارد و این شاکله را حفظ می‌کند.

وی به ۹ گام راهبرد آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: وادار کردن ایران به کاهش ماشین‌های سانتریفیوژ، تعلیق غنی‌سازی اورانیوم ۲۰ درصد، تبدیل اورانیوم غنی‌سازی شده به صفحه‌های سوخت و توقف به‌کارگیری سانتریفیوژهای نسل جدید از گام‌های متوقف‌سازی آمریکا در برنامه هسته‌ای ایران است.

سراج با بیان اینکه در مرحله مذکور می‌توانیم نرمش قهرمانانه را با حکمت و عزت داشته باشیم، اظهار کرد: نرمش قهرمانانه به دولت اجازه می‌دهد در چارچوب منافع ملی تدبیر داشته باشد.

کارشناس مسائل استراتژیک تعطیلی تاسیسات آب‌سنگین اراک و تبدیل آن به راکتورهای عادی، تعطیلی سایت فردو و پذیرش پرتکل الحاقی از طرف تیم ایرانی را مرحله معکوس‌سازی خواند و بیان کرد: برنامه هسته‌ای ایران با پذیرش مرحله مذکور نمادین می‌شود.

وی آخرین مرحله راهبرد آمریکا را تعطیلی چرخه سوخت هسته‌ای آزمایشگاهی ایران دانست و خاطرنشان کرد: تعداد ۸۳۰ هزار بیمار خاص در کشور وجود دارد و پیامد تعطیلی مراحل معکوس‌سازی این است که دیگر نمی‌توانیم رادیودارو و رادیو ایزوتوپ تولید کنیم.

*پذیرش پروتکل الحاقی امنیت ملی ایران را به خطر می‌اندازد

سراج بازرسی از تمام تاسیسات هسته‌ای ایران را دومین پیامد پذیرش پروتکل الحاقی توسط تیم مذاکره‌کننده ایرانی دانست و بیان کرد: امنیت ملی ایران با پذیرش پروتکل الحاقی به خطر می‌افتد.

کارشناس مسائل استراتژیک توقف هسته‌ای ایران را سبب بازگشت دستاوردهای علمی ایران خواند و اظهار کرد: مطالبات آمریکا با پذیرش پروتکل الحاقی از ایران فزآینده می‌شود.

وی با بیان اینکه آمریکا تغییر در مذاکرات هسته‌ای را می‌تواند زمینه‌ساز تغییر موازنه راهبردی در منطقه کند، تصریح کرد: الگو بودن جمهوری اسلامی با پذیرش پروتکل الحاقی مخدوش می‌شود.

سراج به تقسیم کار اجرای نقشه راهبردی آمریکا بین متحدانش اشاره کرد و افزود: آمریکا نقش پلیس خوب را دارد و نقش پلیس بد را فرانسوی‌ها بازی می‌کنند.

کارشناس مسائل استراتژیک، تنظیم مناسبات پشت صحنه را به عهده انگلیس دانست و خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی نقش چماق را به عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی پس از جنگ‌های ۳۳ روزه، ۲۲ روزه و هشت روزه از ۱۰ ارتش برتر دنیا خارج شده است، یادآور شد: ارتش رژیم صهیونیستی به رتبه ۱۳ ارتش‌های جهان تنزل کرده و جنگ افزارهای این رژیم در نبرد ناهمگون کارآیی ندارند.

* حزب‌الله لبنان تانک مرکاوا را تبدیل به پیت حلبی کرد

سراج به قابلیت‌های تانک مرکاوا اشاره کرد و افزود: حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه تانک مذکور را تبدیل به پیت حلبی کرد.

کارشناس مسائل استراتژیک، ماموریت جنگ ادراکی را نقش دوم رژیم صهیونیستی در مذاکرات هسته‌ای ایران دانست و اظهار کرد: ایجاد عزم ملی وظیفه نخست تمام جامعه برای حمایت از تیم مذاکره‌کننده است.

وی بر رصد هوشمندانه مذاکرات تاکید کرد و گفت: باید مواظبت کنیم مرحله دوم هدف‌گذاری آمریکا عملیاتی نشود و تیم مذاکره‌کننده ایرانی تاکنون پافشاری خوبی داشته است.

سراج با تاکید بر هوشیاری جوانان ایرانی در مذاکرات هسته‌ای ایران، تصریح کرد:  ملت ایران در جاهایی باید مطالبه‌گری داشته باشد.

*مطالبه‌گری ملت تیم هسته‌ای ایران را تقویت می‌کند

کارشناس مسائل استراتژیک مطالبه‌گری را به معنای تقویت تیم هسته‌ای دانست و بیان کرد: تیم مذاکره‌کننده ایرانی را باید ترغیب به حمله کنیم تا بتواند با روحیه مضاعف بازی را به پیروزی برساند.

وی بازخوانی پرونده مناسبت ایران و آمریکا و تقویت روحیه استکبارستیزی را تشویق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران عنوان کرد و یادآور شد: ۱۳ آبان نمونه بارز تشویق تیم مذاکره‌کننده ایرانی بود./فارس

Share