گیلان میزبان نمایشگاه عکس روایت عاشقی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نمایشگاه عکس عاشورایی ” روایت عاشقی”  همزمان با ۷۲ شهر کشور،  در استان گیلان برگزار میشود. استان گیلان برای  نخستین بار میزبان ۴۰ قطعه عکس عاشورایی با نام روایت عاشقی از عکاسان خبره و ماهر سراسر کشور است. این نمایشگاه به همت روزنامه قدس وابسته به آستان قدس رضوی […]

نمایشگاه عکس روایت عاشقی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نمایشگاه عکس عاشورایی ” روایت عاشقی”  همزمان با ۷۲ شهر کشور،  در استان گیلان برگزار میشود.نمایشگاه عکس روایت عاشقی

استان گیلان برای  نخستین بار میزبان ۴۰ قطعه عکس عاشورایی با نام روایت عاشقی از عکاسان خبره و ماهر سراسر کشور است.

این نمایشگاه به همت روزنامه قدس وابسته به آستان قدس رضوی و نمایندگی های این روزنامه در سراسر کشور و به نیت ۷۲ شهید قیام عاشورا در ۷۲ نقطه از ایران برگزار می شود.

سرپرست روزنامه قدس در استان گیلان با اعلام این خبر گفت: روایت عاشقی طی دو ماه محرم و صفر در ۷۲ نقطه استانهای کشور برگزار می شود و تاکنون نیز مورد استقبال دوستداران امام حسین (ع) و اهل بیت ایشان قرار گرفته است.

حسن شکری کهن با اشاره به اهداف برگزاری نمایشگاه  عکس عاشورایی “روایت عاشقی ” گفت : این نمایشگاه اولین قدم مهم در زمینه  ثبت تصویری لحظه‎های شور و شعور در بین علاقمندان و رهپویان حماسه عاشورا است و تلاش برگزار کنندگان نمایشگاه این است تا با دعوت از فعالان حوزه فرهنگ و هنر و برپایی نشست های مذهبی در آینده بتوانند فعالیت های خود را در این زمینه توسعه دهند.

وی افزود:نمایشگاه روایت عاشقی می تواند سنت حسنه ای باشد تا هر ساله عکاسان و دوستداران هنر عکاسی کنار هم جمع شوند و در گسترش فرهنگ عاشورایی آثار به یادماندنی از فرهنگ همیشه زنده عاشورا خلق کنند.

شکری کهن  درباره جزییات  نمایشگاه روایت عاشقی اظهار داشت : محتوای این عکس ها متعلق به محرم سال گذشته و امسال است که از سراسر کشور و توسط عکاسان آزاد به تصویر کشیده شده است.

وی با بیان اینکه این ۴۰ تصویر که در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد، از میان دهها اثر از سراسر کشور انتخاب شده اند، تصریح کرد: فراخوان این تصاویر،

 مدت ها قبل از طریق روزنامه قدس اعلام شده و هنرمندان از سراسر کشور آثار فاخر خود را به دبیرخانه جشنواره مستقر در مشهد مقدس ارسال داشته اند.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه از ۲۱ آذر ماه  لغایت ۲۸ آذر ماه در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا  رشت و از تاریخ ۱ دی ماه لغایت ۵ دی ماه در بارگاه مقدس سید جلال الدین اشرفیه  دایر است خاطر نشان کرد: نمایشگاه روایت عاشقی به مدت ۸ روز در در خاتم الانبیا رشت و ۵ روز در آستانه

اشرفیه   از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ و از ساعت ۱۶ الی ۲۰عصر  منتظر حضور گرم علاقه مندان و بازدیدکنندگان است.

وی  یادآور شد: از عموم مردم فرهنگ دوست استان، جامعه روحانیت ، خانواده معظم شهدا و ایثارگران استان ، رسانه های تصویری و نوشتاری ،  دانشجویان، دانشگاهیان، دانش آموزان، هیأت های عزاداری انتظار می رود که با حضور خود در این نمایشگاه و بهره برداری معنوی، با نقطه نظرات و پیشنهادات ارزنده و سازنده خود ما را نیز رهنمون سازند.

به گزارش دیارمیرزا مراسم افتتاحیه نمایشگاه روایت عاشقی صبح روز پنج شنبه ۲۱ آذر ماه ۱۳۹۲ ساعت ۱۰ صبح در مجتمع فرهنگی- هنری خاتم  الانبیا رشت می باشد.

Share