جمشیدی چناری خبر داد:

گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه شورای شهر رشت در راه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر جمشیدی چناری، در بیست و یکمین جلسه شورا، گفت: گزارش عملکرد صد روزه شورا به زودی آماده شده و از طریق رسانه ها به اطلاع شهروندان می رسد.

imagesبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر رشت , دکتر جمشیدی چناری، در بیست و یکمین جلسه شورا، گفت: گزارش عملکرد صد روزه شورا به زودی آماده شده و از طریق رسانه ها به اطلاع شهروندان می رسد.
وی افزود: تمامی مصوبات شورا بررسی شده و در یک سیستم تحت عنوان سامانه مصوبات را ه اندازی می گردد.

بدون درآمد نمی توان شهر را اداره کرد

اسماعیل حاجی پور، بر ضرورت کسب درآمدهای پایدار در شهرداری تاکید کرد و گفت: استفاده از سرمایه های بخش خصوصی در شهرداری متوقف شده و واحد سرمایه گذاری شهرداری با وجود نیروی انسانی خروجی قابل مشخصی ندارد و عملا رها شده است.

رئیس شورای شهرستان رشت افزود: بدون درآمد پایدار نمی توان بودجه را افزایش داد و اگر قرار است مثل سال گذشته عوارض افزایش یابد به شهروندان فشار مضاعفی وارد می گردد.

حاجی پور ابراز داشت: بسیاری از سرمایه گذاران پیشین در خارج رشت سرمایه گذاری می کنند و اگر فضای امنی برای آنها فرآهم گردد ؛ مجدد در شهررشت سرمایه گذاری خواهند کرد.

عضو شورا خاطر نشان ساخت: ما نمایندگان مردم هستیم نه نماینده شهرداری، متاسفانه مشاهده می شود در برخی مناطق شهرداری در خصوص پرونده های ارجاع شده به کمیسیون ماده صد عادلانه برخورد نمی شود و در مهلت قانونی پرونده های کمیسیون ماده صد بین شهروندان تبعیض قائل می شوند و به برخی اشخاص مهلت بیش از موعد تجدید نظر داده می شود.

حاجی پور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در مناطق وحدت رویه وجود ندارد و در برخی مناطق به زمین های نسقی پروانه ساخت داده می شود. وی از ریاست شورا خواست بازرسانی به مناطق ارسال نموده و موارد تخلف را بررسی نماید.

حاجی پور تصریح کرد: در قراردادهای شهرداری با پیمانکاران می بایست بازنگری شود و مشخص شود چرا پیمانکاران در مهلت مقرر پروژه را به اتمام نرسانده اند.

زمین های متروکه شهر حصار کشی شود

مظفر نیکومنش، رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا، گفت: ما نمایندگان مردم هستیم و می باید برای شهروندان گام های ماندگاری برداریم چراکه در آینده باید پاسخگوی اذهان عمومی باشیم.

این عضو شورا افزود: متاسفانه در این مدت هنوز کاری که خروجی مطلوبی داشته باشد؛ انجام نشده است و امید است در آستانه نورز عملیات ضربتی آسفالت معابر، رسیدگی به زیبایی و فضای سبز شهری، ساماندهی تبلیغات و… انجام شود.

وی تاکید کرد: شورا باید از پرداختن به جزییات و کارهای حاشیه ای پرهیز نماید و نگذارد مصوبات شورا بی نتیجه باقی بماند واز اصل وظیفه خود غافل نشود.

نیکومنش ابراز داشت: متاسفانه شهرداران مناطق، مدیریت اجرایی مطلوبی ندارند و در حوزه مدیریتی خود به طور دقیق ناظر نیستند و از نزدیک شاهد مشکلات شهروندان در محدوده تحت مدیریت خود نیستند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا به زمین های متروکه و املاک فرسوده رها شده در سطح شهر اشاره کرد و افزود: این مکان ها محل امنی برای بزهکاران شده و شهرداری باید این مکان ها را حصارکشی نماید.

نیکومنش نیز تاکید کرد: باید قراردادهای شهرداری بازنگری شود و مشخص شود چرا در اکثر قراردادها شهرداری متضرر می گردد و با این ملاحظه کاری ها نمی توان شهر را اداره کرد.

این عضو شورا خاطر نشان ساخت : مدیریت درآمد شهرداری ملاحظه کاری می کند زیرا در شرایطی که شهرداری توان پرداخت به موقع حقوق کارکنان خود را ندارد، جرایم میلیاردی خود را پرداخت ننموده و پرونده های خود را مسکوت می گذارند.

گفتنی است در حاشیه بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت، شیوه نامه سرمایه گذاری ابلاغ شده از سوی وزارت کشور مورد بررسی قرار گرفت و پس از موارد الحاقی و حذف مفاد آن به تصویب اعضای شورا رسید.

Share