کوچکی نژاد:دوران دانشجویی دوران کسب علم برای ساختن آینده می باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم رشت با بیان اینکه دانشجو یک عنصر فعال در همه عرصه هاست و باید در کنار کسب علم به مسائل مختلف داخلی و بین المللی نیز بپردازد، گفت: دانشجویی دوران بسیار کوتاه اما پر خاطره ای است اما در عین حال دوران کسب علم برای ساختن آینده می باشد لذا عزیزان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا koshakinejad1نماینده مردم رشت با بیان اینکه دانشجو یک عنصر فعال در همه عرصه هاست و باید در کنار کسب علم به مسائل مختلف داخلی و بین المللی نیز بپردازد، گفت: دانشجویی دوران بسیار کوتاه اما پر خاطره ای است اما در عین حال دوران کسب علم برای ساختن آینده می باشد لذا عزیزان در این دوره خود را برای آینده مهیا کنند و از این زمان بهره ببرند تا بتوانند فرد مفید برای آینده خود باشند.

 

مهندس جبار   با اشاره به گرامیداشت روز دانشجو اظهار کرد: روز دانشجو فرصت خوبی است تا عزیزان دانشجو یک بازنگری به عملکردشان در حوزه های مختلف علمی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی چرا که دانشجو یک عنصر فعال در همه عرصه هاست و باید در کنار کسب علم به مسائل مختلف داخلی و بین المللی نیز بپردازد.

 وی افزود: با توجه به اینکه کشور ما در یک مقطع زمانی حساسی قرار دارد از یک طرف بحث توافقات ژنو که نقطه عطفی در تاریخ مردم ایران است و همچنین مسائل اقتصادی کشور از جمله فرصت های خوبی برای قشر دانشجو است تا بتوانند در یک فضای آزادی تجزیه و تحلیل های سیاسی داشته باشند و رسالت خود را نشان دهند.

 نماینده مردم رشت گفت: دانشجو می تواند امروزه با تلاش خود در تولید علم که یکی از مباحث مهم دنیا است، سهمی برای آینده کشور داشته باشد.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: بر اساس سیاست های کلی نظام و برنامه پنجم توسعه باید در تولید علم مقام اول منطقه را کسب کنیم که این وظایف دانشجویان و اساتید را سنگین می کند؛ امروز به عنوان کشوری که بیش از ۵ میلیون دانشجو دارد که در مراکز علمی مختلف مشغول تحصیل هستند باید بتوانند رتبه ایران را در تولید علم در دنیا ارتقا دهند.

 کوچکی  نژاد ادامه داد: دانشجویان تلاش کنند در تحولات مختلف سیاسی و اجتماعی شرکت کنند و بر اساس خط و مشی دولت نقد عالمانه داشته باشند.

 وی در خصوص چالش های مشارکت دانشجو در نظام آموزشی بیان کرد: ما در نظام آموزشی موانعی داریم که بخشی از این موانع مربوط به وزارت علوم و سیاست های عمومی دولت است، لذا اگر دولت می خواهد شادابی سیاسی در عرصه اجتماعی داشته باشد باید تلاش کند موانع را از جلوی دانشجو بردارد؛ محیط دانشگاه را به محیط شاد و فعال در عرصه علم تبدیل کند، دولتمردان بیشتر در دانشگاه حضور داشته باشند و کرسی آزاد اندیشی را به عنوان یک مبحث در برنامه پنجم با حضور داشجویان که اجازه اظهار عقیده داشته باشند، در دانشگاه ها برگزار کنند.

 نماینده مردم رشت در پایان خطاب به دانشجویان توصیه کرد: دانشجویی دوران بسیار کوتاه اما پر خاطره ای است اما در عین حال دوران کسب علم برای ساختن آینده می باشد لذا دانشجویان در این دوره خود را برای آینده مهیا کنند و از این زمان بهره ببرند تا بتوانند فرد مفید برای آینده خود باشند./ایسنا

 

Share