کاروانسرایی در بازار بزرگ رشت آتش گرفت

شب‌گذشته یک کاروانسرا در بازار بزرگ رشت دچار آتش‌سوزی شد و خساراتی برجا گذاشت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا   در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ در ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه شب‌گذشته آژیر ایستگاه‌های ۸ و ۲ و ۱ از سوی ستاد فرماندهی آتش‌نشانی رشت به صدا درآمد اما به جهت موقعیت حساس مکان آتش‌سوزی ایستگاه‌های […]

شب‌گذشته یک کاروانسرا در بازار بزرگ رشت دچار آتش‌سوزی شد و خساراتی برجا گذاشت.

Rouhollah Vahdati-33-5

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا   در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ در ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه شب‌گذشته آژیر ایستگاه‌های ۸ و ۲ و ۱ از سوی ستاد فرماندهی آتش‌نشانی رشت به صدا درآمد اما به جهت موقعیت حساس مکان آتش‌سوزی ایستگاه‌های دیگر آتش‌نشانی با ۳۷ دستگاه خودرو و ۷۸ آتش‌نشان بی‌درنگ به سوی محل حادثه در بازار بزرگ راسته ماهی‌فروشان شتافتند.

 

کریم مکرم رفتاری معاون حوزه عملیات آتش‌نشانی رشت که در محل آتش‌سوزی حضور داشت به خبرنگار ایسنا گفت: یک کاروانسرای دو طبقه با قدمت زیاد که بخشی از آن برای نگهداری و فروش طیور و پرندگان و انبار استفاده می‌ شد به علت نامشخصی شب‌گذشته آتش گرفت.

 

وی افزود: سربندی ۳۰۰ مترمربعی کاملا غرق در شعله‌های آتش بود و دود بسیار زیادی از آن متصاعد می‌شد، در نتیجه حریق به سربندی چند مغازه ماهی‌فروشی و همچنین خواروبار فروشی همجوار نیز سرایت کرد اما با سرعت عمل آتش‌نشانان از پیشروی حریق جلوگیری به عمل آمد.

 

رفتاری با اعلام اینکه آتش‌سوزی از پرنده‌فروشی شروع شد افزود: به واسطه قدمت زیاد و یکپارچگی و استفاده از مصالح قابل اشتعال از جمله چوب در سربندی این مکان و عدم‌وجود دیوارهای آتش‌بُر دامنه حریق در چند دقیقه به شدت گسترش و به قسمت‌هایی از مکان‌های همجوار سرایت پیدا کرد که با شعله‌های آتش و دود بسیار غلیظ همراه بود.

 

وی ادامه‌داد: همین امر عملیات اطفاء را برای آتش‌نشانان دشوار کرده بود، نیروهای آتش‌نشانی با توجه به شدت زیاد دود و شعله، به سرعت دست بکار شده و با کشیدن چندین رشته لوله آبدهی از چهار جهت وارد عملیات شدند.

 

رفتاری تصریح‌کرد: آتش‌نشانان با استفاده از دستگاه تنفسی و تلاش زیاد از گسترش حریق به اماکن دیگر ممانعت به عمل آورده و سرانجام این آتش‌سوزی را کاملا مهار کردند.

 

وی تاکید کرد: این نکته قابل توجه است که اگر این حادثه در ساعاتی از روز که ترافیک ازدحام جمعیت در آن نقطه از بازار که افراد دست‌فروش و دکاکینی که با پیشروی مسیر منتهی به مدخل‌های ورودی را با ایجاد سد معبر، غیرقابل دسترس می‌کنند، اتفاق می‌افتاد حادثه غیرقابل تصور همچون آتش‌سوزی بازار در تیرماه سال ۸۳ را شاهد بودیم.

 

رفتاری گفت: علل بروز این آتش‌سوزی توسط کارشناسان آتش‌نشانی این سازمان در دست بررسی است، خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت.

Share