پروفسور رضا: هرگاه با هم بوده ایم، موفق شده ایم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پروفسور فضل الله رضا اندیشمند نام آور کشورمان گفت: وحدت ملی، مسیر پیشرفت و تعالی ایران را هموار می کند و ایرانیان ثابت کرده اند که هرگاه با هم بوده اند، موفق شده اند. این چهره ماندگار کشور در خصوص فضای کشور در زمینه تولید علم، گفت: جوانان دانا […]

reza21به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پروفسور فضل الله رضا اندیشمند نام آور کشورمان گفت: وحدت ملی، مسیر پیشرفت و تعالی ایران را هموار می کند و ایرانیان ثابت کرده اند که هرگاه با هم بوده اند، موفق شده اند.

این چهره ماندگار کشور در خصوص فضای کشور در زمینه تولید علم، گفت: جوانان دانا و کسانی که خود را به علم و تقوی مجهز کرده اند، در برابر مردم مسوولند.

وی ادامه داد: برای دانشجوی ایرانی عذری پذیرفته نیست؛ پیشرفت همت می خواهد و با همدلی می توان همه سدها را شکست و از دیگر کشورها جلو زد.

پروفسور رضا تصریح کرد: گمان نمی رود کسی در هوشمندی ایرانی ها تردیدی داشته باشد، این در حالیست که یک سوم درآمد ملی آمریکا از طریق اینترنت و نظایر آن است پس باید تلاش و جهد کرد.

وی گفت: به عنوان معلمی جهان دیده توصیه می کنم باید با برنامه ریزی صحیح و اصولی، پشتکار و جدیت عقب ماندگی علمی کشورمان را برطرف کرد.

این اندیشمند بنام ایرانی، جوانان را ثروتی بزرگ خواند و افزود: باید دید خود را نسبت به خدمت به آنهایی که در مزارع کار می کنند و به اعتقادم پادشاه هستند، عوض کنیم چراکه کار و تلاش را سرلوحه قرار داده اند.

وی بر ضرورت غنیمت شمردن عمر تاکید و اظهار کرد: از تشریفات بگذریم و خیرخواهی، برادری و برابری و معرفت افزایی کنیم.

پروفسور فضل الله رضا عصر روز گذشته (یکشنبه) برای حضور در مراسم تجلیل از دانشجویان برجسته دانشکده فنی شهرستان فومن به استان گیلان سفر کرده است.

پروفسور فضل الله رضا در سال ۱۲۹۳ شمسی در رشت به دنیا آمده و هم اینک به عنوان یکی از پایه گذاران نظریه اطلاعات و مخابرات در جهان مطرح است.

مراسم قدردانی از تلاش های علمی پروفسور رضا چهره ماندگار کشور در آستانه یکصد سالگی این اندیشمند ایرانی هفته گذشته با حضور شماری از دانشجویان و استادان در دانشگاه تهران برگزار شده بود./ایرنا

Share