پروفسور رضا:گلستان سعدی و شاهنامه پر از رهنمودهای مفید است

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پرفسور فضل‌الله رضا در نشست صمیمانه معاونت علمی با وی با تاکید بر اینکه گلستان سعدی و شاهنامه پر است از رهنمودهای مفید افزود: ایران دارای مواهبی است که علوم و فناوری‌های نوین را شعله‌ور می‌کند محقق برجسته ایرانی و از پایه‌گذاران نظریه تئوری اطلاعات، توسعه فناوری IT […]

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزاreza 4 پرفسور فضل‌الله رضا در نشست صمیمانه معاونت علمی با وی با تاکید بر اینکه گلستان سعدی و شاهنامه پر است از رهنمودهای مفید افزود: ایران دارای مواهبی است که علوم و فناوری‌های نوین را شعله‌ور می‌کند
محقق برجسته ایرانی و از پایه‌گذاران نظریه تئوری اطلاعات، توسعه فناوری IT و مخابرات را زیرساخت فناوری دانست و گفت: برای توسعه فناوری باید گزینش‌گری کرد.

 

وی با بیان اینکه آرزو دارد که خدمت‌رسانی برای کشور باشد، یادآور شد: ولی آفتاب لب بام هستم و شما نیاز به خدمت‌گزارانی جوان دارید.

 

پرفسور رضا، با تاکید بر لزوم ایجاد زیر ساخت‌های پژوهشی و علمی در کشور خاطر نشان کرد: در این زمینه اطلاعات نقش مهمی را ایفا می‌کند از این رو لازم است تا اعتبارات و بودجه‌ها به سمت توسعه فناوری IT و مخابرات سوق یابد.

 

وی با اشاره به حضورش در دانشگاه صنعتی شریف یادآور شد: در این دانشگاه انواع ماشن‌های صنعتی مشاهده شد ولی خبری از اینترنت، مخابرات و کامپیوتر نبود.

 

این محقق ایرانی با بیان اینکه هیچ کشوری به اندازه کافی بودجه در اختیار ندارد تا در همه زمینه‌ها پیشرو باشد، ادامه داد: از این رو برای توسعه فناوری باید گزینش‌گری انجام شود.

 

پرفسور رضا بر حفظ هویت ملی تاکید کرد و اظهار داشت: در زمانی که ریاست دانشگاه‌های صنعتی شریف و تهران را بر عهده داشتم، برنامه‌های اجباری در زمینه هویت ملی و زبان و ادب فارسی برگزار کردم که به نظر می‌آید زیاد قوی نبوده چراکه هر کس که به خارج رفت دیگر به کشور برنگشت.

 

وی یادآور شد: اگر می‌خواهید ایرانی آزاده و ایرانی مستقل ایجاد شود باید به گونه‌ای قوی عمل شود که آن‌ها جذب فرهنگ قوی‌تر نشوند./مهر

Share