سرپرست اداره کل ورزش و جوانان گیلان

رسالت ما در قبال شهدا رعایت ارزشها است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یادواره ۳۴ شهید سرافراز ورزشکار بندرانزلی با حضور خانواده های معظم شهدا، مدیرکل ورزش و جوانان گیلان و جمعی از مسوولان و اهالی ورزش در مجتمع فرهنگی ارشاد این شهرستان برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،افشین ملایی در مراسم یادواره ۳۴ شهید ورزشکار بندر انزلی گفت :رسالت ما در پاسداشت خون شهدا ،مراعات ارزش هایی است که این دلاوران درمیدان های توحید و نبوت جان شان را نثار اسلام ،انقلاب و امام کردند .

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان گیلان شامگاه پنجشنبه در این یادواره گفت: استکبار جهانی تمام تلاش خود را به کار گرفت تا ایران اسلامی را به این برساند که مقاومت در مقابل قدرتهای حاکم بی فایده است  ˈ افشین ملایی ˈ اظهار کرد: تمام هنر استکبار این است که دنیا را به چالش بکشد در اقتصاد یاس ایجاد کند در بعد نظامی خود را برتر نشان دهد در زمینه فرهنگی ما را شکست خورده نشان دهد .

 وی یاداور شد: سال ۱۳۵۹در یک پیچ تاریخی رژیم بعثی عراق به دستور استکبار جهانی تصمیم به حمله به ایران گرفت.molaee1

 *رسالت ما در قبال شهدا رعایت ارزشها است

 وی با بیان این که رسالت ما در پاسداشت شهدا رعایت ارزش های اسلامی است خاطرنشان کرد : در زمانی که تمام ساز و کارها برای نومید کردن حق دست به دست هم داده بودند شخصیتی به نام شهید به پا خاست و برای شکافتن سیاهی و پلیدی سرمایه ارزشمند جان خود را فدا کرد.

 وی با بیان این که شهید برای ایجاد امید به حقانیت نور علیه ظلمت سرمایه خود را فدا کرد، افزود: تنها حربه ای که در جهان امروز هیچ پاسخی برای آن ندارند ایثار و شهادت طلبی است که موجب تحکیم همه جانبه مردم می شود .

 ملایی افزود: اوج همه ایده الهای مستکبران زیستن است و هر عاملی که این را به چالش بکشد برای آنان پذیرفتنی نیست .

 وی خاطرنشان کرد : ولی برای مسلمانان پایان زندگی به واسطه شهادت آغاز یک زندگی متعالی است واین است که ما می توانیم در مقابل استکبار ایستادگی کنیم .

 وی یادآور شد: ما با فرهنگ شهادت که از امام حسین (ع) الگو گرفته ایم قدرتی داریم که جهان در مقابل آن حرفی برای گفتن ندارد .

 وی با بیان این که شهید برای استمرار ارزشهای والای اسلامی در جامعه ، جان خود را فدا می کند، تصریح کرد : هر یک از ما اگر خود را یک مسلمان شیعه می دانیم در هر مقام و شغلی از مدیر گرفته تا دانش آموز باید به گونه ای عمل کنیم که خون شهید پایمال نمی شود .

 مدیرکل ورزش و جوانان گیلان تاکیدکرد: وظیفه ما در حیطه ورزش در قبال شهدا ، رعایت اخلاق اسلامی است .

 وی تصریح کرد : این که مدام از اخلاق اسلامی صحبت کنیم ولی رفتارمان به گونه دیگری باشد تاثیر نامناسبی دارد چرا که مردم بیش از سخنان ما رفتارهایمان را رصد می کنند و متوجه می شوند.

 مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: صداقت ، شفافیت در تصمیم گیری ، ترجیح منافع مردم بر منافع خودمان از ویژگی های یک مدیر اسلامی است .

 *باید فرهنگ اخلاق شهدا حاکم شود

 امام جمعه بندرانزلی نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره ۴۰۸ شهید شهرستان از جمله ۳۴ شهید ورزشکار انزلی از آنان بعنوان پهلوانانی یاد کرد که خاطره دلاوری هایشان همواره پرفروغ و جاودان است .

 حجت الاسلام ˈ سید داوود موسوی ˈ اظهار کرد: ایران اسلامی امنیت ، اقتدار و سربلندی امروز خود را مرهون فرهنگ نهضت و شهادت و نه گفتن به استکبار و خون پاک شهدا است .

 وی تصریح کرد : شهدا هم در عرصه ورزش و هم در میدان رزم الگو بودند و ما باید از اخلاق ، منش و شیوه زندگی آنها درس زندگی بگیریم .

 حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: این که هنوز در ورزشگاه ها بداخلاقی حاکم است ناشی از عدم باور به انقلاب ، نهادینه نشدن فرهنگ اسلامی و درس نگرفتن از شهدا است .

 امام جمعه انزلی با اشاره به مشکلاتی که در برخی بازی ها و ورزشگاهها وجود دارد یادآور شد: باید فرهنگ اخلاق شهدا حاکم شود.

Share