دولتمردان بالای60سال زیرذره​بین مجلس :

وقتی برخی نمایندگان بازنشسته وزرای بازنشسته را ناتوان می​خوانند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صبح امروز دو فوریت طرحی با عنوان «ممنوعیت به کار گیری بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی» در صحن علنی مجلس رای آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا این طرح دامنه گسترده​ای دارد که از معاونین وزرا تا استانداران را شامل می​شود. در حالی دو فوریت این طرح به تصویب رسید و از عصر امروز کمیسیون اجتماعی مجلس مکلف به بررسی هرچه سریعتر آن شده است که برخی طراحان این طرح، از نمایندگان بازنشسته مجلس هستند! از آنجا که در جریان بررسی این طرح مشخصا از برخی وزرای دولت نام آورده شد و در اسامی امضا کنندگان طرح نیز، اسامی نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری بیشتر دیده می​شود، می​توان این طرح را مانع تراشی دیگری از سوی منتقدان دولت یازدهم در مجلس نهم دانست.

ImageThumb2

مانعی که پس از مخالفت با سه وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت ورزش بار دیگر از سوی این طیف آفریده می​شود. مضاف بر اینکه این نمایندگان در ماه​های گذشته بارها از احتمال تهیه استیضاح وزرای مسن کابینه به دلایل مختلف از ماجرای کرسنت گرفته تا … یاد کرده بودند.

عزت​الله یوسفیان نماینده ۶۲ ساله آمل، از طراحان این طرح بود که در دفاع از آن گفت: در برخی وزارتخانه​ها، وزیر که ۷۰-۸۰ ساله است، معاونان وزیر هم ۶۵ سال به بالا هستند، استاندار هم که ۶۰ سال به بالاست! خب چه کسی را برای افتتاح پروژه ببرند؟ وی خطاب به دولتمردان ادامه داد: طرح «مهر آفرین» برای استخدام را لغو کردید، ما چیزی نگفتیم. من به آقای احمدی نژاد کاری ندارم که خوب بود یا بد، اما چرا مدیرکلی که ۱۲ سال در دوبی کار تجاری می​کرده را باز می​​گردانند و باز او را مدیرکل می​کنند اما این همه جوان بیکار داریم!

شکر خدا موسوی نماینده ۵۰ ساله اهواز نیز در دفاع از این طرح گفت: برخی بازنشستگان که دوباره در دولت به کار گرفته شده​اند حداکثر ۴-۵ ساعت توان کار در روز دارند! برای اهمیت به چرخش نخبگان و توجه به اهمیت جوانان در نگاه امام خمینی (ره)، زمینه اشتغال جوانان را فراهم آورید و به آنها اعتماد کنید. وی از لزوم توجه به جوانان سخن گفت و از افتخار آفرینی جوانان و یکباره اظهار داشت: مگر همین مذاکرات ژنو را جوانان پیش نبردند! این در حالی است که محمد جواد ظریف هم وزیر ۵۲ ساله دولت است که باز نشسته هم شده است!

در ادامه مذاکرات مجلس، یکی دیگر از نمایندگان حامی دولت قبل و از اعضای جبهه پایداری هم به کنایه گفت: اگر چه آقای روحانی می​گفت که با کلید آمده و نه داس، اما شدت عزل و نصب​ها در این دولت نشان می دهد که ایشان با کلید انبار داس آمده! وقتی می گویند «کار کار کار» باید «حال حال حال»ی هم برای انجام این کار باشد!

در این میان تنها محمدقسیم عثمانی نماینده ۴۴ ساله بوکان در مخالفت با این طرح سخن گفت و از طراحان پرسید: چطور نماینده می تواند بازنشسته باشد؟ نمایندگی دوندگی ندارد؟ مگر نماینده بر سر افتتاح پروژه نمی​رود؟ خود آقای یوسفیان که طراح طرح است، بازنشسته است! آقای ظریف هم بازنشسته است پس از او نباید استفاده کرد؟ مگر در گذشته اساتید خوب را به دلایل سیاسی بازنشسته نکردند؟ آیا نباید دیگر از آنها استفاده کرد؟

وی با بیان اینکه قانون عطف به ما سبق نمی شود، متذکر شد: حتی اگر این طرح هم تصویب شود، نمی توان انتصاب​های دولت را تغییر داد. نمای بیرونی این طرح این است که مجلس در حال مخالفت با دولت است.

نماینده بوکان با بیان اینکه «وزیر که نباید دوندگی کند! این کار در دولت آقای احمدی نژاد باب شد»، ادامه داد: وزیر و معاونان او و استانداران باید فکر و مدیریت کنند و فکر آنها را جوانان اجرایی کنند. مگر در وزارت نفت یا وزارت کشاورزی چند نفر مثل اقای زنگنه یا حجتی داریم؟ مشاغلی که در این طرح مد نظر قرار داده​اید کلا چند نفرند؟ حداکثر ۵۰ نفر. واقعا مشکل اشتغال ما با این ۵۰ شغل حل می​شود؟ چرا کسانی که در این نظام تجربه کسب کرده​اند نباید در رده​های مدیریتی به کار گرفته شوند؟ آیا باید آنها را رها کرد تا در شرکت​های خصوصی کار کنند و نفع چندانی برای نظام نداشته باشند؟ چرا برای اعتلای کشور و برخورداری از نیروهای توانمند دچار خود تحریمی شویم؟

به گزارش خبرآنلاین، نهایتا نمایندگان به دو فوریت این طرح رای دادند و پیش بینی می​شود که کلیات این طرح در جلسه روز سه​شنبه مجلس در دستور کار قرار بگیرد.

Share