وزیر اطلاعات در رشت :

نخستین انگیزه قیام حسینی ادای تکلیف الهی بود + برنامه‌ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی برای شرکت و سخنرانی در یادواره شهدای روحانی و طلبه و میرزاکوچک جنگلی به مناسبت یازدهم آذر سالروز شهادت روحانی مبارز شهید میرزاکوچک‌ جنگلی وارد مصلی امام خمینی (ره) رشت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی برای شرکت و سخنرانی در یادواره شهدای روحانی و طلبه و میرزاکوچک جنگلی به مناسبت یازدهم آذر سالروز شهادت روحانی مبارز شهید میرزاکوچک‌ جنگلی وارد مصلی امام خمینی (ره) رشت شد.

DSC_0699

حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات به همراه نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان از حوزه علمیه بین‌المللی امیرالمومنین (ع) گیلان بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه ساخت این حوزه توسط آیت‌الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان اقدامی تحسین‌برانگیز است اظهار کرد: حوزه‌های علمیه مهد پرورش روحانیون و طلاب و سبب توسعه فرهنگی است.

علوی دقایقی پیش در یادواره شهید میرزاکوچک جنگلی و ۱۵۰ شهید روحانی گیلان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی اظهار کرد: از کسانی که در سال‌های گذشته برای برگزاری چنین بزرگداشتی تلاش کردند صمیمانه تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه از مردم گیلان اجازه می‌خواهم تا به جای ۱۵۰ شهید روحانی و طلبه عرض کنم یادواره ۱۵۱ شهید روحانی گیلان، افزود: شهید حجت‌الاسلام انصاری رایزن فرهنگی ایران در لبنان ۱۰ سال از عمر پربرکتش را به خدمت به مردم گیلان پرداخت.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه شهید انصاری روحانی خدمت‌گذاری بود که در خدمت مکتب اهل‌بیت(ع) بوده و سرانجام نیز به شهادت رسید، گفت: انصاری به عنوان روحانی شهید خطه گیلان محسوب می‌شود.

علوی تصریح کرد: فعالیت در عرصه فرهنگی هرمزگان، گیلان، رایزنی فرهنگی در سودان و سال‌ها تلاش وی در عرصه فرهنگی مشهود بوده است، شهید انصاری حدود یک دهه در گیلان حضور داشت.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) در قیام عاشورا اهدافی را داشت، خاطرنشان کرد: قیام امام حسین (ع) الگویی برای انقلاب بود، امام حسین (ع) یکی از اهدافشان بازگرداندن تعلیمات دینی به جامعه بود.

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه اگر در برابر ظلم سکوت کنیم خداوند انسان را با زورگویان محشور می‌کند، گفت: بیت‌المال باید در راه درست مصرف شود و امام حسین (ع) با قیام عاشورا فرمودند و نشان دادند که نمی‌توان در برابر زورگویان سکوت کنند.

علوی با تاکید بر اینکه هدف امام حسین (ع) این بود که یک تکلیف الهی را انجام دهد گفت: ماموریت امام حسین (ع) انقلاب در برابر ظلم بود.

وی  با بیان اینکه امام حسین (ع) در قیام عاشورا تکلیف خود را انجام دادند، اظهار کرد: امام حسین (ع) در پاسخ به یکی از صحابه فرمودند که شکرگذار هستیم که حکومت اسلامی بنا نهاده شود و اگر نتوانستیم حکومت را تشکیل دهیم باز هم تکلیف خود را انجام داده‌ایم، امام حسین (ع) این موضوع را به عنوان یک اصل انتخاب کردند.DSC_0696

وی نخستین انگیزه قیام حسینی را ادای تکلیف الهی دانست و افزود: امام حسین (ع) قصد داشتند حکومت صالح و سالم تشکیل دهند.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه سیدالشهدا (ع) با درک فرهنگ شهادت قیام کردند و حاضر بودند که جان خود را فدا کنند تا اسلام از بین نرود، گفت: امام حسین (ع) زیربار ظلم نرفت و دشمنان را نابود کرد و با شهادت و صلح به اسلام عزت داد و فرهنگ امام فرهنگ شهادت بود.

علوی تصریح کرد: قرآن ارزش‌های انسان را به تقوا و علم انسان‌ها می‌داند و فضیلت انسان در قرآن به جهاد است.

وی با بیان اینکه علمای اسلام کرامت انسانی و فضیلت جهاد را در خود تقویت کردند، اظهار کرد: براساس فرمایش حضرت رسول (ص) در روز قیامت شهدا و عالمان را با هم جمع می‌کنند و روحانی وقتی شهید می‌شود ارزش‌های بالایی پیدا می‌کند.

وزیر اطلاعات با اشاره به حضور رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل گفت: حضور روحانیون در بین رزمندگان از اهمیت بالایی برخوردار بود و در دوران جنگ تحمیلی بسیاری از روحانیون به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند.

علوی با تاکید بر رشادت‌های میرزاکوچک جنگلی گفت: آیت‌الله میرزای شیرازی قرارداد انحصاری با دشمنان را لغو و علیه آن‌ها فتوا صادر کرد.

وی با اشاره به رشادت‌های علما در تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی گفت: آیت‌الله طباطبایی و علما و روحانیون و بسیار دیگری رشادت‌های زیادی را به سرانجام رساندند.

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه آیت‌الله میرزای شیرازی و آیت‌الله کاشانی در راه مبارزه با دشمنان تلاش‌های زیادی انجام دادند. وقتی آیت‌الله کاشانی از مسیر اراک می‌بردند وارد پاسگاه انگلیس شد و بر روی صندلی نشست  و فرمانده انگلیسی خطاب به آیت‌الله کاشانی گفت با اجازه چه کسی نشستی. کاشانی نگاهی پر از خشم به وی کرد و پاسخ داد، تو با اجازه چه کسی در خاک ما وارد شدید و نشسته‌اید و آیت‌الله کاشانی تا زمانی که دشمن را از خاک بیرون نکرد از پای ننشست و به مبارزه با دشمنان پرداخت.

علوی با بیان اینکه روحانیت برای جامعه اسلامی و مردم و رضای خدا تلاش می‌کند، گفت: روحانیون در جهت منافع عالی اسلام هستند و امام خمینی (ره) در برابر دشمنان با تاکیدی که داشتند قیام کردند.

وی با بیان اینکه جریان شهادت و سرافرازی همواره در یادها زنده است، گفت: تا زمانی که این فرهنگ زنده باشد، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

علوی با بیان اینکه این کشور به دست ولی فقیه فرزانه، جانباز و پیشتاز فرهنگ شهادت که جان خود را در راه خدا و اسلام در خطر انداخت، رهبری می‌شود، خاطرنشان کرد: با چنین رهبری که حاضرند به استقبال شهادت بروند تا انشاءالله این پرچم به دست حضرت ولی‌عصر (عج) سپرده شود، موفقیت از آن ما است.

وزیر اطلاعات با اشاره به تلاش‌های امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی(ره) در برابر دشمنان با تکلیفی که داشتند قیام کردند، ایشان برای اسلام احساس خطر کرده بودند.

وی تصریح کرد: روحانیون همواره جزء مبارزان و مجاهدان علیه ستمگران و زورگیران بودند، یکی از علمای شاخص مجاهد و مبارز گیلان که پرچم مبارزه را در این استان بر دست گرفت، شهید میرزاکوچک جنگلی بود.

لازم به ذکر است در این یادواره لوح یادبود میرزاکوچک جنگلی با حضور خانواده‌های معظم شاهد و ایثاگر روحانی، توسط آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت به وزیر اطلاعات اهدا شد.

 

 

Share