وزیر علوم در حاشیه جشنواره جوان خوارزمی:

هیات مرکزی گزینش،تنها مرجع بازگشت دانشجویان ستاره‌دار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر علوم گفت: اختیارات برای تصمیم‌گیری در مورد دانشجویان ستاره‌دار به هیئت مرکزی گزینش واگذار شده است و قوه مقننه و قوه قضائیه نباید وارد احکام این هیئت شوند.

farajidana به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرده‌اند پرونده‌های بازگشت دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه‌ها مشکلاتی را دارد، عنوان کرد:
قضاوت در رابطه با بازگشت دانشجویان ستاره‌دار به حکم قانون به هیئت مرکزی گزینش واگذار شده است و وظایف این هیئت نیز از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین می‌شود که در مصوبات این شورا آمده است نه قوه مقننه و نه قوه قضائیه وارد احکام هیئت مرکزی گزینش نشوند.

وی ادامه داد: در این مصوبات حتی به صراحت آمده است که کمیسیون اصل ۹۰ و دیوان عدالت اداری نیز وارد این مسئله نشوند و ما باید تابع قانون باشیم.

فرجی دانا گفت: باید به اختیارات قانونی هیئت مرکزی گزینش احترام بگذاریم.

وزیر علوم همچنین در رابطه با حمایت وزارت علوم از برگزیدگان جشنواره خوارزمی اظهار داشت: برای بنیاد علمی نخبگان وظایفی تعریف شده است که این بنیاد به حمایت از برگزیدگان جشنواره‌ها و بخصوص جشنواره‌های جوان خوارزمی می‌پردازد و ما نیز از فعالیت‌های بنیاد در اموری که به وزارت علم مربوط می‌شود پشتیبانی می‌کنیم.

فرجی دانا اضافه کرد: به طور مثال در پذیرش برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی، دانشگاه‌ها پرونده برگزیدگان را بررسی می‌کنند و اگر کیفیت لازم را داشته باشد این افراد در دوره کارشناسی بدون کنکور وارد می‌شوند./فارس

 

Share