نماینده مردم صومعه‌سرا:میرزا کوچک درس گرفته مکتب عشق حسینی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حمیدرضا خصوصی‌ثانی در همایش نهضت جنگل در این شهرستان، مظلومیت و پایمردی میرزا کوچک و یارانش را برای همیشه تاریخ در اذهان مردم ماندگار خواند و تصریح کرد: کسانی که برای حفظ خاک و میهن با افکار بلند و اخلاص گام برمی‌دارند مورد احترام هستند. وی با بیان اینکه […]

mirza1به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حمیدرضا خصوصی‌ثانی در همایش نهضت جنگل در این شهرستان، مظلومیت و پایمردی میرزا کوچک و یارانش را برای همیشه تاریخ در اذهان مردم ماندگار خواند و تصریح کرد: کسانی که برای حفظ خاک و میهن با افکار بلند و اخلاص گام برمی‌دارند مورد احترام هستند.

وی با بیان اینکه میرزا کوچک جنگلی درس گرفته مکتب عشق حسینی (ع) است، ادامه داد: میرزا کوچک درس آزادگی و دلاورمردی را در مکتب دین و نزد استادان برجسته دینی آموخته بود.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی، میرزای جنگلی را روحانی ارزشمندی دانست و افزود: میرزا وقتی دید لباس روحانیت برای توقف استبداد کافی نیست، شجاعانه لباس رزم بر تن کرد.

خصوصی‌ثانی با اشاره به دوران ورود میرزا کوچک در گیلان، یادآور شد: در آن زمان خشم روس‌ها و اوضاع آشفته گیلان به دلیل خیانت مدعیان دروغین، اراده میرزا را برای مقاومت و ایستادگی مضاعف کرد.

وی اضافه کرد: میرزا کوچک با شعار انقلاب‌خواهی و برچیدن نظام استبدادی وارد گیلان شد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با بیان اینکه میرزا به دلیل مخالفت با حکم دیکتاتوری و برای آزادی‌خواهی به جنگل‌های گیلان پناه برد، تصریح کرد: هجمه روس‌ها، خیانت انگلیس‌ها و نفاق خودفروختگان داخلی راه‌های رسیدن به آزادی را برای میرزا تنگ می‌کرد.

وی ریشه‌های مقاومت و ایستادگی میرزا کوچک را مقدس ذکر کرد و گفت: نهضت جنگل و قیام میرزا کوچک ریشه در دین و دینداری دارد.

خصوصی‌ثانی، تفکر جنگلی‌ها را به سبب دفاع از ارزش‌ها و تمامیت ارضی از سرمایه‌های کم نظیر تاریخ معاصر عنوان کرد و تأکید کرد: خون میرزا کوچک جنگلی و یاران وفادارش همواره در رگ‌های ایرانیان در جریان بوده و نسل کنونی میراث‌دار آن است.

به گفته این مسئول ترویج و گسترش ایثار و استواری شخصیت‌های برجسته ایران مانند میرزا کوچک موجب ترس و وحشت دشمنان از مقاومت و پایمردی این ملت می‌شود.

وی متذکر شد: ملت ایران با اعتقاد به دفاع از دین، ولایت و تمامیت ارضی تا پای جان ایستاده و هرگز تسلیم دشمنان نمی‌شود.

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share