نماینده رودبار مطرح کرد: پرداخت وام بلاعوض ۴ میلیاردی به دو برادر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  نماینده رودبار به عنوان یکی از پیشنهاد دهندگان  طرح تحقیق و تفحص از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در صحن علنی در دفاع از طرح تحقیق و تفحص گفت: ۷ سال پیش در یک اقدام شتاب زده که اکثر کارشناسان را دچار شوک کرد سازمان مدیریت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا hakimi نماینده رودبار به عنوان یکی از پیشنهاد دهندگان  طرح تحقیق و تفحص از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در صحن علنی در دفاع از طرح تحقیق و تفحص گفت: ۷ سال پیش در یک اقدام شتاب زده که اکثر کارشناسان را دچار شوک کرد سازمان مدیریت و برنامه ریزی با قدمت ۶۰ ساله منحل و تبدیل به دو معاونت ریاست جمهوری شد.

وی افزود: با استقرار دولت جدید زمزمه های احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی بار دیگر به گوش می رسد اما آیا بهتر نیست شتابزده عمل نکرده و با کار مدبرانه به دنبال راه اندازی سازمانی پویا باشیم؟

نماینده مردم رودبار ادامه داد: ۷ سال پیش فقط رئیس سازمان تبدیل به معاونت شد و ساختار همان ساختار قبلی ماند. حال آیا امروز با این تغییر مشکلات برنامه ریزی حل خواهد شد؟

این نماینده مجلس با اشاره به این که سازمان مدیریت و برنامه ریزی مسئول عقب ماندگی شهرستان ها و استان های ایران است، گفت: سیاست گذاری توسعه و پیشرفت به عهده این سازمان است که باید در این باره پاسخگو باشد اما نمایندگان مردم را مسئول می دانند که البته حق دارند چون مردم به عنوان وکیل خود راهی مجلس کردند.

حکیمی گفت: این سازمان از بدو تشکیل یک ارگان مشرف بر سایر سازمان ها بوده و عدم پاسخگویی به مجلس همیشه با چالش های اعتباری در زمان بررسی بودجه و متمم های بودجه وجود داشته است.

و ی ادامه داد: حال که بحث احیای این سازمان دوباره مطرح شده باید با بررسی عمیق عملکرد آن اقدام کنیم، بعد از هفت سال از تغییرات در برنامه و بودجه ریزی کشور وقتی حرف از تشکیل یک سازمان مطرح می شود بهتر است با برنامه ریزی تشکیل یک سازمان پویا را به مردم نوید دهیم.

حکیمی با بیان علل طرح تحقیق و تفحص از این معاونت گفت: ۳۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است و در این مدت میلیاردها تومان اعتبار به طور سلیقه ای در بخش های مختلف این سازمان هزینه شده است، ما با هیچ دولت و یا شخصی کار نداریم بلکه می خواهیم از ماهیت این سازمان  تحقیق و تفحص کنیم.

وی  افزود: ۲۵۰ میلیون دلار برای خرید هواپیما، هلیکوپتر و سایر تجهیزات مورد نیاز آشیانه جمهوری اسلامی تخصیص داده شده بود ولی دولت وقت بر خلاف قانون این حق را به هلال احمر داد.

حکمیی افزود: در اجرای بند ۵۷ قانون برنامه پنجم توسعه کلیه اختیار توزیع تخصیص و واگذاری اعتبار به دفتر رهبری محول شده و هیچ یک از ابلاغات این دفتر در سال ۹۱ توسط سازمان اجرایی نشده است و از مجموع اعتبارات سفرهای مقام معظم رهبری فقط ۲۸۳ میلیارد  تومان تخصیص پیدا کرده است.

نماینده مردم رودبار گفت: در جدول شماره ۲-۹، ۷۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است که دو برادر تحت عنوان بنیاد شیعه شناسی ۴ میلیارد تومان وام بلاعوض گرفته اما کاری نکردند و الان هم در آمریکا زندگی می کنند.

وی افزود: در وزارت جوانان اعتبارات زیادی بالا و پایین شده که لازم است این اعتبارات بررسی شود، بررسی اسناد و پروژه های مربوط به شهرستان های کشور از ضروریات دیگر تحقیق و تفحص است. در شرایط فعلی در کشور پروژه هایی اجرا می شود که اصلاً کمیسیون ۲۱۵ را دریافت نکرده اند ، در یک شهرستان محروم برای انجام یک پروژه سال ها درگیر کمیسیون ۲۱۵ می مانند.

وی با اشاره به اینکه باید ببینیم اعتباراتی که در این معاونت هزینه شده در نهایت چه خروجی داشته و چه نتیجه ای برای اقتصاد کشور و شهرستان های محروم به دنبال داشته گفت: بسیاری در شرایط فعلی در این معاونت به طور همزمان و تمام وقت کار کرده اند و در عین حال در مقطع دکترا تحصیل می کنند که باید تکلیف این وضع روشن شود.

حکمیی خاطرنشان کرد: با انتزاع سازمان برنامه و بودجه استان ها و ادغام با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی شاهد یک هماهنگی بودیم که آقای احمدی نژاد هم به همین دلیل این ادغام را انجام داد، در بسیاری از کشورهای توسعه یافته مانند مالزی سازمان جدیدی به نام مدیریت و  توسعه ملی تعریف کرده اند که ماه هم باید نقاط ضعف و قوت این سازمان را بررسی و یک سازمان جدید و پویا شکل دهیم.

این تقاضای تحقیق و تفحص در نهایت در مجلس رای نیاورد ./مهر
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share