نماینده فومنی مردم تهران در کرسی آزاد اندیشی دانشگاه گیلان + تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دانشگاه گیلان در روز دانشجو مهمانان ویژه ای داشت بسیج دانشگاه گیلان در اقدامی جالب و قابل احترام پدر شهید احمدی روشن و آقای رسایی نماینده فومنی استان تهران را دعوت کرده بودند که در این مراسم که در غالب پرسش و پاسخ با آقای رسایی شروع شد ، آقایی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دانشگاه گیلان در روز دانشجو مهمانان ویژه ای داشت
بسیج دانشگاه گیلان در اقدامی جالب و قابل احترام پدر شهید احمدی روشن و آقای رسایی نماینده فومنی استان تهران را دعوت کرده بودند که در این مراسم که در غالب پرسش و پاسخ با آقای رسایی شروع شد ، آقایی رسایی با اشاره به مذاکرات ژنو گفت: همانطور که دین از سیاست جدا نیست دانش و علم هم از سیاست جدا نیست.

وی افزود: کسی نمی تواند بگوید من در سیاست دخالت نمی کنم چون عدم دخالت در سیاست یک نوع دخالت است.

نماینده مردم تهران در مجلس در رابطه با موضوع هسته ای گفت: موضوع هسته ای ده سال پیش در کشور ما به صحنه درگیری و زورآزمایی بین ما و جریان سلطه تبدیل شده است و مسئله هسته ای یکی از بهانه های شده که جریان سلطه فشار علیه ایران را بیشتر از گذشته کند.

رسایی گفت: در ژنو توافقنامه ای امضا شد که مخالفان و موافقانی دارد و ما در شرایطی سخت این بازی را بردیم؛ اما منتقدان معتقدند این بازی برد برد نبود.

وی با بیان اینکه خط قرمز ایران در این توافقنامه رعایت نشده است، گفت: دولت یازدهم تمام تمرکز خود را روی سیاست خارجی گذاشته است و وزارت خارجه به ۱+۵ مشغول است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان ملل و تحریم های چند جانبه یکی از تحریم های علیه ایران است که در تحریم یک جانبه تنها آمریکا نقش دارد.

رسایی با اشاره به اینکه ایران در بخش هایی تحریم شده است، گفت: تحریم های بانکی، تحریم های نفتی و تحریم های صنعتی از جمله تحریم هایی علیه ایران است.

وی به دلایل تحریم ایران اشاره کرد و گفت: بهانه های آنها برای تحریم ایران تولید بمب اتم، رعایت نکردن حقوق بشر و حمایت از تروریسم است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در مذاکرات ژنو هیچ تحریمی لغو نشده است، گفت: این تحریم ها تعلیق شده و تمام تحریم ها بر سر جای خود باقی است.

رسایی به اظهارات اوباما اشاره کرد و گفت: اوباما معتقد است من غنی سازی را قائل نیستم و اشتون و اوباما هم همین نظر را دارند آنها حق غنی سازی هسته ای ۵ درصد را پذیرفته اند و بیشتر از آن حق را به ما نمی دادند
رحیم احمدی‌روشن به عنوان سخنران بعدی در جمع دانشجویان دانشگاه گیلان به نحوه احترام شهید مصطفی احمدی‌روشن به پدر و مادر اشاره کرد و گفت: احترام به پدر و مادر از ویژگی‌های شهید احمدی‌روشن بود.

وی فرزندش را سربازی خوب برای ملت ایران دانست و گفت: شهید مصطفی به طور مداوم در حال کار و فعالیت بود وبه همراه تعدادی از دوستانش تلاش می‌کرد تا در موضوع هسته‌ای به نتیجه مطلوب برسد.

پدر شهید احمدی روشن بابیان اینکه فعالیت های پسرش جهادگونه بودگفت:مصطفی هرگز در برابر زورگویی و زیاده‌طلبی کوتاه نمی‌آمد.

احمدی‌روشن حفظ و نگهداری از بیت‌المال را از موضوع‌های مهم برای شهید مصطفی ذکر کرد و گفت: شهید مصطفی مریدی خوب برای مقام معظم رهبری بود.

وی وجود مقام معظم رهبری را نعمتی بی‌بدیل خواند گفت: نعمت رهبری به معنای داشتن چراغ راه زندگی است وبدون حضور ایشان به بیراهه می رویم.

 احمدی‌روشن با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه گفت: انقلاب‌های منطقه به دلیل نداشتن رهبری مانند مقام معظم رهبری به نتیجه مطلوب نرسیدند.

وی شهادت را مقامی والاخواند وگفت: دوچیز موجب مطرح شدن مصطفی پس از شهادتش شد و آن‌ دعای پدر و مادر و کارهای خالصانه‌ای بود که برای خدا، ولایت و مردم انجام داد.

احمدی روشن با اشاره به شهادت سه دانشجوی شهید در سال ۱۳۳۲ گفت: شهادت این دانشجویان موجب استکبار ستیزی در دانشگاه‌ها شده است.

وی با بیان اینکه این شهید، فرا مرزی فکر می‌کرد تصریح کرد: زمانی‌که رکود غنی‌سازی اورانیوم بود ضربه سختی را از استکبار جهانی خوردیم وتعطیلی سایت هسته‌ای نطنز یأس و ناامیدی در چهره مصطفی نمایان کرد

پدر شهید احمدی‌روشن با اشاره به اینکه مصطفی ۱۲ شبانه‌روز بدون وقفه به همراه دوستان خود کار کرد، گفت: پیگیری این بچه‌ها اورانیوم را به ۳.۵ درصد و ۵ درصد و ۲۰ درصد به صورت هم‌زمان رساند.

وی درباره توافقنامه ژنو تصریح کرد: هر جزء و کلمه به کلمه این توافقنامه باید بررسی شود زیرا به برکت خون شهدا با غنی‌سازی ۲۰ درصد می‌توانیم در مقابل آنها جهادگونه قد علم کنیم.

پدر شهید احمدی‌روشن افزود: مصطفی می‌گفت باید رادیو داروهایی تولید کنیم که در بازار جهانی از آن برای پیشبرد اهداف استفاده شود و وظیفه ما خدمت به مردم دنیا است.

وی خاطرنشان کرد: غنی‌سازی ۲۰ درصد امانت شهدای هسته‌ای در نزد ما است و باید امانت‌داری شود وما در برابر این امانت باید پاسخگوی شهدا باشیم./خبرگزاری دانشجو

IMG_0196 IMG_0199 IMG_0201 IMG_0208 IMG_0209 IMG_0213 IMG_0217 IMG_0225 IMG_0235 IMG_0241 IMG_0258 IMG_0260 IMG_0261 IMG_0262 IMG_0265 IMG_0267 IMG_0269

Share