نعیمی،عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: ماندلا از احترام جهانی برخوردار بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صفر نعیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با تسلیت درگذشت نلسون ماندلا، اظهار کرد: ماندلا رئیس جمهور پیشین آفریقای جنوبی و قهرمان مبارزه با نژادپرستی بود. وی افزود: با درگذشت ماندلا جهانیان دوستی که نماد انسان شجاع و پایبند به مقاومت و صلح و ایثار بود را از دست دادند. به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صفر نعیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با تسلیت درگذشت نلسون ماندلا، اظهار کرد: ماندلا رئیس جمهور پیشین آفریقای جنوبی و قهرمان مبارزه با نژادپرستی بود.

وی افزود: با درگذشت ماندلا جهانیان دوستی که نماد انسان شجاع و پایبند به مقاومت و صلح و ایثار بود را از دست دادند.

به گفته نماینده مردم آستارا در مجلس، نلسون ماندلا نسبت به آزادی و برابری انسان‌ها همراه با صلح و دوستی نه تنها در کشورش آفریقای جنوبی بلکه در پهنه جهان، باور شک‌ناپذیری داشت.

وی ادامه داد: ماندلا در این باور راستین هرگز به خود تردید راه نداد و به خاطر همین محبوب دل‌های آزادی‌خواهان و صلح طلب‌های جهان شد.naimi

نعیمی نلسون ماندلا را چهره‌ای شناخته شده در جهان معرفی کرد و گفت: ماندلا از احترام جهانی فراوانی‌ برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران نام نلسون ماندلا را به زبان شنیده‌اند، خاطرنشان کرد: مبارزات ماندلا علیه ظلم و تبعیض ویژگی است که او را در نزد مردم ایران معروف و چهره‌ای شناخته شده کرده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس با بیان اینکه ماندلا جوایز و نشان‌های متعدد افتخار دریافت کرده بود، متذکر شد: جایزه صلح نوبل از جمله آنهاست.

وی یادآور شد: ماندلا چهره‌ای بود که جهانیان برای او احترام قایل بودند و در سال ۲۰۰۹ سازمان ملل برای گرامیداشت وی روز تولدش را روزی جهانی اعلام کرد.

نعیمی تصریح کرد: ماندلا مبارزات علیه نژادپرستی را در اوج خفقان و سیاهی زمانی آغاز کرد که کشورهای غربی از جمله انگلیس و آمریکا از رژیم نژادپرست آفریقایی جنوبی حمایت می‌کردند.

وی ماندلا را نخستین رئیس جمهور آفریقای جنوبی دانست که در انتخابات دموکراتیک عمومی برگزیده شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: ماندلا پیش از ریاست جمهوری از فعالان برجسته مخالف آپارتاید در آفریقای جنوبی و رهبر کنگره ملی آفریقا بود.

وی افزود: ماندلا پس از آزادی از زندان در سال ۱۹۹۰، سیاست صلح‌طلبی را در پیش گرفت و این امر منجر به تسهیل انتقال آفریقای جنوبی به سمت دموکراسی‌ شد که نماینده تمام اقشار مردم باشد.

نعیمی با تصریح بر اینکه مردم آفریقا ماندلا را با نام «مادیبا» می‌شناسند، یادآور شد: این عنوان افتخاری را بزرگان خاندان ماندلا به وی داده‌اند و بسیاری از مردم آفریقای جنوبی نیز به نشانه احترام وی را «مخولو» (پدربزرگ) می‌نامند و این افتخار بزرگی برای یک شخص است.

Share