عصر امروز

نشست مشترک نمایندگان شهرستان رشت با اعضای شورای شهر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سه تن از نمایندگان مردم رشت عصر امروز(پنج شنبه) در نشست مشترکی با اعضای شورای کلانشهر رشت شرکت نمودند و از نزدیک با مشکلات شهرداری و مجموعه های زیر مجموعه آن آشنا شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ˈحسن تامینیˈ روز پنجشنبه در نشست نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت اظهار کرد: درحال حاضر شرایط خوبی ایجاد شده و باید تلاش شود که از توانمندی های موجود، بیشترین بهره برداری به نفع شهر رشت صورت گیرد.

وی افزود: مشکلات عمده شهر رشت نظیر آبگرفتگی ، لایروبی رودخانه ها، قطارشهری و برخی مشکلات از طریق نمایندگان در سطح کشوری پیگیری شده و ادامه دارد.

این نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بهره مندی از رودخانه و گردشگر، یک فرصت است ولی در گیلان این موضوع به یک چالش تبدیل شده که باید با برنامه ریزی این مشکلات برطرف و شرایط بهبود یابد.

ˈغلامعلی جعفر زاده ایمن آبادیˈ دیگر نماینده رشت در خانه ملت نیز سطح کیفی و فنی شورای فعلی شهر رشت را نسبت به شوراهای قبلی بالاتر دانست و گفت: نمایندگان گیلان ۱۰ درصد ترکیب اعضای کمیسیون تلفیق مجلس را تشکیل می دهند.Shardari_Rasht1

وی اظهار داشت: در مورد احیای روخانه های زرجوب و گوهررود رشت، دولت قول داده که مساعدت کند.

ˈجبار کوچکی نژادˈ دیگر نماینده مردم رشت در مجلس نیز اظهار داشت: برای امور جاری هفت کلانشهر کشور، یکصد میلیارد ریال و برای قطارشهری این شهرها ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: از مجموع اعتبارات عمرانی لایحه بودجه کشور، ۵۰ هزار میلیارد ریال آن استانی است و بقیه این اعتبارات در اختیار وزرا قرار دارد که باید برای طرح های عمرانی ملی در استان ها و شهرها هزینه کنند.

رییس شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این جلسه گفت: شوراها به عنوان نمایندگان محلی و نمایندگان مجلس نیز به عنوان نمایندگان ملی، می توانند با هماهنگی و همکاری نسبت به حل و پیگیری بسیاری از مشکلات به هم کمک کنند.

ˈرضا جمشیدی چناریˈ افزود: لایحه بودجه سال ۹۳ توسط دولت تدبیر و امید ارائه شده و شهر رشت نیز باید بتواند از اعتبارات ملی کلانشهرهای لایحه برخوردار شود.

وی طرح های قطارشهری ، لایروبی و احیای دو رودخانه زرجوب و گوهررود رشت را از جمله طرح های مهم و ضروری دانست که باید برای آن اعتبارات ملی پیش بینی شود.

وی افزود: مطالبات شهرداری رشت از بخش خصوصی و دولتی ۶۰۰میلیارد ریال است که با دریافت این مبلغ، می توان بسیاری از نابسمانی های رشت نظیر اگوی شهری ، فاضلاب و مشکل آبگرفتگی را حل کرد.

ˈاسماعیل حاجی پورˈ دیگر عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز گفت: شهر رشت جایگاه واقعی خود را از دست داده و این کلانشهر جایگاه مناسبی در سطح ملی ندارد و باید شورا و شهرداری با همکاری نمایندگان مجلس بتوانند جایگاه واقعی این شهر را به آن برگردانند.

وی افزود: این شهر از کمترین امکانات شهری و رفاهی برای شهروندان در بین کلانشهرها برخوردار است و باید به جایگاهی که استحقاق این شهر است، برسیم.

فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این نشست مشترک با نمایندگان مجلس گفت: تداوم نشست با نمایندگان می تواند بستر مناسبی برای رسیدن به خواسته های مشترک و برداشتن گام های بلند در مدیریت شهری باشد.

وی یادآور شد: شورای اسلامی شهر در این مدت کوتاه، گام هایی برای بررسی مشکلات شهر رشت نظیر جمع آوری آب های سطحی ، توسعه فضای سبز، ایجاد نشاط و شادابی با توسعه فضای سبز برداشته است.

وی افزود: جذب اعتبارات ملی برای طرح های اجرایی در این شهر، شناسایی و دعوت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی ، کمک به دریافت مطالبات شهرداری از دولت و سازمان های دولتی را از درخواست های شورا از نمایندگان شهرستان رشت در مجلس عنوان کرد.

ˈامیرحسین علویˈ رییس کمیسیون برنامه و بوجه و حقوقی شورای اسلامی رشت نیز گفت: در این مدت کوتاه، شورا تمام وقت و انرژی خود را در جهت پیگیری و بررسی مشکلات شهر رشت بکار گرفته و کارگروه ها و کمیته هایی تخصصی در این شورا راه اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت کمیته ساماندهی فضای فرهنگی راه اندازی شده که امیدواریم با راه اندازی سازمان زیباسازی رشت در آینده شاهد تغییراتی در این شهر باشیم.

به گفته علوی؛ احیای بافت فرسوده بازار و بافت فرهنگی شهرداری رشت ، بازسازی محدوده خواهر امام و بازسازی مزار میرزاکوچک خان و احیای دو رودخانه آلوده شهر رشت باید از اعتبارات ملی صورت گیرد.

شهردار رشت نیز در این جلسه گفت: از بودجه دو هزار و ۳۵۰ میلیارد ریالی شهرداری رشت در سال ۹۲ تاکنون یک هزار میلیارد ریال محقق شده و علاوه بر آن، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از بودجه دولتی نیز تاکنون پرداخت نشده است.

ˈمحمدابراهیم خلیلیˈ اظهارداشت: با بررسی هایی که تاکنون شده، باید کف بودجه سال ۹۳ شهرداری رشت دو هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال لحاظ شود.

وی یادآور شد: از نظر منبع درآمدی، شهرداری مشکل دارد و باید منابع دیگری را جستجو و پیگیری کند و برای شهرداری درآمدهای پایدار در نظر گرفته شود که این منظور با تصویب مجلس شورای اسلامی می تواند بخشی از اعتبارات پایدار شهرداری ها را تامین کند.

کلانشهر رشت حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت و روزانه بیش از یک میلیون جمعیت سیار دارد.

مردم شهر رشت سه نماینده در مجلس شورای اسلامی و ۱۵ نماینده در شورای اسلامی شهر دارند

Share