استاندار گیلان در ديدار با ائمه جمعه مطرح کرد :

نرخ ۳۵ درصدی بیکاری جوانان در گیلان مایه تاسف است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدعلی نجفی در نشست با ائمه جمعه گیلان با بیان اینکه دربخش اشتغال مایه تأسف است که بین جوانان ۱۸ تا ۳۵ ساله بیکاری بالای ۳۵ درصد داریم، گفت: وظیفه دارم به عنوان فرزند کوچک گیلان، تمام توان وتلاش خود را به کار بگیرم.

najafi-ghorbani به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان با بیان اینکه دربخش اشتغال مایه تأسف است که بین جوانان ۱۸ تا ۳۵ ساله بیکاری بالای ۳۵ درصد داریم، گفت: وظیفه دارم به عنوان فرزند کوچک گیلان، تمام توان وتلاش خود را به کار بگیرم.

استاندار گیلان در ابتدای این نشست با درود برارواح طیبه ی شهداء ، امام شهد اء وآرزوی طول عمر همراه با سلامتی برای رهبر معظم انقلاب و ادای احترام به نماینده ی ولی فقیه در گیلان و ائمه جمعه ی استان گفت : غفلت فرزندان استان است که از ظرفیت های شخصیت هایی همچون آیت ا… قربانی و دیگر علمای بزرگ گیلان در حوزه های دینی ، فرهنگی و علمی کشور بیشتراستفاده نمی شود .

 

دکتر نجفی با بیان اینکه  ائمه جمعه یاوران استاندار در شهرستان ها هستند  افزود :  ائمه جمعه پناهگاهی مطمئن برای شنیدن درد دل های مردم و انتقال کننده خواسته های آنان به مسئولین هستند .

 نماینده ی عالی دولت در گیلان افزود : حضور همه ی مدیران کل استان در صفوف پر نور نماز جمعه جدا از تکلیف دینی، وظیفه ای برای آشنایی بیشتر با مسائل و مشکلات مردم است .

  استاندار گیلان با بیان اینکه دربخش اشتغال مایه تأسف است که بین جوانان ۱۸ تا ۳۵ ساله بیکاری بالای ۳۵ درصد داریم، گفت: وظیفه دارم به عنوان فرزند کوچک گیلان، تمام توان وتلاش خود را به کار بگیرم.

وی بااشاره به دغدغه های ائمه ی جمعه گفت : ما دغدغه های مشترکی داریم که چرا گیلان با همه ی امکانات و توانمندی ها و فرصت های توسعه و مردمان فرهیخته از استان های دیگر عقب تر است .

 دکتر نجفی افزود : دربخش اشتغال مایه ی تأسف است که بین جوانان ۱۸ تا ۳۵ ساله بیکاری بالای ۳۵ درصدداریم.
نماینده ی عالی دولت درگیلان گفت : دغدغه ی این فرزند کوچک گیلان است که تمام توان وتلاش خود را بکار گیرم و در خدمت استان باشم .

 وی گفت : من افتخار می کنم و شکرگزارم خداوند هستم که فرصت خدمت مجدد به مردم استان داشتم و تلاش می کنم از این فرصت  به خوبی بهره بگیرم .

 دکتر نجفی با بیان اینکه باید حوصله داشت با صبر و تدبیر کار ها را به جلو برد ، اظهار داشت : من از مدیران  خواسته ام که به مردم راست بگویند و اگر با صداقت با مردم صحبت کنیم آنها کاستی های ما را می پذیرند .

 وی تأکید کرد : همواره مردم در صف اول نظام هستند و با ما همراهی کرده اند .

 استاندار گیلان با بیان اینکه پیگیری بازکردن قفل مشکلات پروژه های بزرگ استان برنامه ی من درکوتاه مدت گفت : ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز راه آهن قزوین به رشت تا انزلی از بودجه ی سال ۹۳ و ۸۰۰ میلیارد تومان هم از طریق فاینانس تأمین می شود .

 وی با بیان اینکه یکی از راههای بزرگ توسعه ی کشورها توسعه ی زیرساخت های حمل و نقل بویژه راه آهن است گفت : اعتبار تکمیل آزاد راه رشت به قزوین نیز از طریق جذب فاینانس ۶۴۰ میلیارد تومان تأمین می شود .

 استاندار گیلان افزود : دولت تأکید دارد راه آهن و ۱۱ کیلومتر باقیمانده ی آزاد راه به سرعت به بهره برداری برسد .

 دکتر نجفی گفت : البته ۴ کیلومتر از آزادراه در حوزه ی منجیل با ۳۵ میلیارد تومان اعتبار تا شب عید افتتاح می شود.
وی سد شفارود را سومین طرح بزرگی دانست که با فاینانس تکمیل می شود، تصریح کرد: هزینه ۱۷۰ میلیون یورویی ساخت سد شفارود نیز ازاین طریق جذب می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان در مورد بخش کشاورزی اظهار داشت : در کشاورزی خیلی از فرصت ها از دست داده شد و من در این مدت سعی کردم حل مشکلات بخش های چای ، ابریشم ، زیتون ، برنج و بادام را پیگیریم کنم.

Share