نائب رئیس مجلس چقدر ماهیانه حقوق می گیرد ؟+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه مهندسین در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگاران حوزه احزاب خبرگزاری فارس که مشروح آن متعاقبا منتشر خواهد شد، درباره مسائل مختلفی اظهار نظر کرد. باهنر درباره اینکه آیا شورای مرکزی جبهه پیروان با حجت‌الاسلام ناطق نوری برای قبول دبیرکلی این جبهه ملاقاتی داشته است، اظهار […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه مهندسین در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگاران حوزه احزاب خبرگزاری فارس که مشروح آن متعاقبا منتشر خواهد شد، درباره مسائل مختلفی اظهار نظر کرد.

باهنر درباره اینکه آیا شورای مرکزی جبهه پیروان با حجت‌الاسلام ناطق نوری برای قبول دبیرکلی این جبهه ملاقاتی داشته است، اظهار داشت: بنده کاملاً دیدار شورای مرکزی جبهه پیروان با آقای ناطق‌نوری را تکذیب می‌کنم و شورای مرکزی هیچ ملاقاتی با وی نداشته است.bahonar

* گپ‌و گفت باهنر و ناطق نوری هر ۱۵ روز

دبیرکل جامعه مهندسین با بیان اینکه بنده خودم هر ۱۵ روز یکبار آقای ناطق‌نوری را ملاقات کرده و با یکدیگر گپ‌و‌گفت داریم، تصریح کرد: ممکن است بنده به دفتر ایشان یا جاهای دیگر رفته و آقای ناطق را ببینم اما دیداری تحت عنوان جبهه با وی انجام نشده است.

*یقین دارم ناطق نوری دبیرکل جبهه پیروان نمی‌شود

وی با تأکید بر اینکه تاکنون بنده هیچ پیشنهادی به آقای ناطق نوری برای حضور در جبهه پیروان نداده‌ام، اظهار داشت: یکی از دلایلم نیز که این پیشنهاد را با ایشان مطرح نکردم این بود که می‌دانستم وی این مسئولیت را نمی‌پذیرد و به این مسئله یقین دارم.

باهنر درباره تصمیم جبهه پیروان برای جایگزینی مرحوم عسکر اولادی خاطرنشان کرد: جلسه این هفته شورای مرکزی، اولین جلسه بعد از فوت مرحوم عسکر اولادی است لذا تاکنون نشستی نداشته‌ایم که ببینیم جبهه پیروان می‌خواهد درباره دبیرکل خود چه تصمیمی بگیرد.

*‌فعلا مدیریت جلسات جبهه پیروان را بر عهده دارم

نایب رئیس جبهه پیروان درباره ریاست جلسات که توسط وی صورت می‌گیرد، متذکر شد: معمولا مدیریت جلسات با بنده است و آقای عسکر اولادی هم که زنده بود، جلسات را به عهده من می‌گذاشتند.

*‌نمی‌توان جایگزینی برای مرحوم عسکر اولادی پیدا کرد

وی یادآور شد: تاکنون با اعضای جبهه درباره دبیرکل جدید رایزنی صورت نگرفته است، البته رئیس جبهه باید از میان اعضای جبهه باشد و طبق اساسنامه نمی‌توان کسی را از بیرون آورد و بحث جانشینی نمادین را نیز خودم مطرح کردم و نظر شخصی‌ام نیز همین است چرا که واقعا نمی‌توان جایگزینی برای مرحوم عسکر اولادی پیدا کرد.

* تشکیل بنیادی به نام مرحوم عسکراولادی

وی درباره کار ویژه جبهه پیروان برای مرحوم عسکر اولادی یادآور شد: ما در این زمینه می‌خواهیم کار کنیم و شاید یک بنیاد یا موسسه‌ای به نام مرحوم عسگر اولادی تشکیل دهیم، ایشان ابعاد بسیار مختلفی داشت، از اول نهضت ایشان فعال بود؛ رژیم پهلوی قصد داشت که حضرت امام را دادگاهی کند؛ آقای عسگراولادی قضیه را دنبال و با مراجع مذاکره کرد و نامه گرفت تا اعلام رسمی کردند که حضرت امام جز مراجع هستند. لذا این اقدام مانع شد که رژیم پیش از تبعید بتواند به حضرت امام تعدی کند.

* متکی به جلسات جبهه پیروان نمی آید

باهنر درباره حضور متکی در جلسات جبهه پیروان گفت: وی به جلسات جبهه نمی‌آید اما آقای متکی استعفای رسمی نیز نداده و فقط از حزب خود یعنی کانون فارغ‌التحصیلان استعفاء داد. البته شورای مرکزی جبهه توسط خودش انتخاب نمی‌شود بلکه ما ۱۵ تشکل هستیم که دبیرکل هر حزب عضو شورای مرکزی جبهه است. آقای متکی اگر عضو احزاب جبهه بماند عضو جبهه محسوب می‌شود.

وی در خصوص ائتلاف جبهه پیروان و جبهه پایداری در انتخابات مجلس دهم تصریح کرد: باید در این زمینه مذاکره کنیم و نا امید نیستیم اما اگر قرار باشد ائتلافی شود،‌ خیلی کار می‌برد.

* نحوه جبران کسری بودجه دولت

نایب رئیس مجلس در ادامه این گفت و گو درباره اقدامات ۱۰۰ روز اخیر دولت و نحوه جبران کسری بودجه تصریح کرد: دولت سه راه بیشتر ندارد؛ یا باید هزینه‌ها را کم کند و یک عده از اقشار را حذف کند یا باید درآمد هدفمندی را اضافه کند و فراورده‌ها را افزایش دهد یا کاری که احمدی‌نژاد انجام می‌داد را ادامه دهد، یعنی از بانک مرکزی و جاهای دیگر خط اعتباری بگیرد و در عین حال هر ماه یک تا دو درصد تورم را به جامعه تحمیل کند.

* آمادگی مجلس برای بازنگری در طرح هدفمندی یارانه ها

وی بر همین اساس از آمادگی مجلس برای بازنگری در طرح هدفمندی یارانه ها خبر داد و افزود: مجلس آمادگی کامل دارد، با بازنگری طرح هدفمندی اشتباهات گذشته را جبران کند تا به وعده‌هایی که به مردم داده تا آنجایی که ممکن است پا برجا بماند.

* خانواده‌ای که ۴ میلیون‌ در ماه درآمد دارد، یارانه نگیرد

باهنر درباره حذف سه دهک جامعه از دریافت یارانه دولتی و شروع این اقدام از نمایندگان گفت: ما معتقدیم هدفمندی یارانه‌ها برای برخی از اقشار جامعه ضرورت ندارد، اینجا دو سؤال مطرح می‌شود اول اینکه از چه درآمدی به بالا، مثلاً خانواده‌ای که ۴ میلیون‌تومان به بالا در ماه درآمد دارد ضرورت ندارد ماهی ۴۵ هزار تومان دریافت کند البته نمی‌خواهم بگویم کسی که درآمد ۴ میلیونی دارد مرفه زندگی می‌کند اما این ۴۵ هزار تومان قطعاً اثری در زندگی او ندارد.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: البته آنچه که مجلس را تا حدودی به عقب‌نشینی وادار کرد این بود که دولت اعلام کرد این افراد قابل شناسایی نیستند. آنها می‌گفتند که ما حداکثر ۵ درصد خانواده‌های مرفه کشور را می‌توانیم شناسایی کنیم؛ از طرفی دیگر حذف یارانه‌ها آثار منفی روانی در کشور دارد.

* ۲ میلیون و ۸۰۰ تومان دستمزد می گیرم

وی درباره میزان دستمزد فعلی خود در مجلس گفت: بنده با کسری، حدود ۲ میلیون و ۵۰۰، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان درآمد دارم؛ البته درآمد جانبی هم ندارم، بنده با اینکه مهندس معمار هستم و حدود ۲۷ سال نماینده مجلس بودم، اما یک نقشه شهرداری هم امضاء نکرده‌ام.

* روحانی فقط از معتدلین یک جناح استفاده کرده است

باهنر در انتقاد از برخی اقدامات دولت روحانی خاطرنشان کرد: انتظار‌ها از دولت آقای روحانی، انتظار اعتدال است. در اینکه او در این ۱۰۰ روز چه کار کرده و از نیروهای معتدل در بین وزرا و استانداران استفاده کرده یا خیر، دو حاشیه وجود دارد، اول اینکه آقای روحانی گفته بود که من فراجناحی هستم و این به معنای آن است که از معتدلین دو جریان باید استفاده شود در حالیکه چنین چیزی دیده نمی‌شود و عموماً از یک جریان استفاده شده است؛ یعنی بیشتر از جریان  اصلاح‌طلبان و کارگزاران استفاده شده است و نیروهای رادیکال به میدان نیامده‌اند اما ممکن است برخی موارد رد پای آنها دیده شود اما در سطح کلان اینطور نیست.

نایب رئیس مجلس افزود: حاشیه دومی که بنده چند دفعه درباره آن صحبت کرده‌ام این است که به نظرم اگر از دولت آقای روحانی این تغییرات وسیع در جابجایی مدیران و استانداران سر نمی‌زد بهتر بود.

* مجلس در برابر بازگشت اصلاح‌طلبان رادیکال به دانشگاه می‌ایستد

وی  درباره انتصابات جنجالی و نگران‌کننده در وزارت علوم و سپردن این وزارتخانه به جریان اصلاح‌طلب و فشار برای برکناری فرهاد رهبر به عنوان یک چهره معتدل خاطرنشان کرد:یکی از شعارهای آقای روحانی اعتدال بود اما اینکه در وزارت علوم از اصلاح‌طلبان استفاده شود یا اصولگرایان ممکن است بگویند اعتدال در هر دو طرف وجود دارد اما اگر دست بنده بود قطعا وزارت علوم را به اصلاح‌طلبان نمی‌سپردم.

باهنر با تأکید بر اینکه دولت باید حداقل به این اعتدال پایبند باشد افزود: بخشی از تندروی‌های دوران اصلاحات اتفاقات سال ۷۸ بود لذا از آن زمان تا سال ۹۲ خود دانشجویان و حتی دانشجویان سیاسی به این جمع‌بندی رسیده‌اند که با ساختارشکنی نمی‌توان کارها را پیش برد، البته که دانشجو باید سیاسی باشد و تحلیل کند.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه دانشگاه مرکز علم، فرهیختگان و نخبگان است، یادآور شد: حرکت‌های تند دانشجویی بر نخواهد گشت و مردم این روش‌ها را دیگر بر نمی‌تابند؛ اگر قرار باشد اصلاح‌طلبان از نوع رادیکال دوباره دانشگاه را بگیرند، مجلس بسیار جدی می‌ایستد و ما این را نیز به مصلحت دولت یازدهم نمی‌دانیم.

*‌توقع ما از فرجی دانا چیز دیگری است/ اگر تحت فشار قرار دارد به مجلس بگوید

باهنر با بیان اینکه برداشت ما از آقای فرجی دانا این نبود و الان نیز توقع ما از او چیز دیگری است تصریح کرد:‌ آقای فرجی دانا باید بتواند به رفتارهای خود پاسخ دهد و در عین حال به رئیس‌جمهور و مجلس پاسخگو باشد.

نایب‌رئیس مجلس با اشاره به اینکه وزیر می‌تواند معاونین خود را انتخاب کند، در عین حال تأکید کرد: اگر ما جایی رفتار وزیر را به مصلحت جمهوری اسلامی ندانیم از امکانات نظارتی مجلس استفاده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: توصیه ما این است که آقای فرجی‌دانا اعتدال را رعایت کند و اگر تحت فشار جریاناتی قرار دارد، بیاید و آنها را بگوید چرا که مجلس کمک خواهد کرد تا این جریانات فشار نیاورند.

*‌ تغییر رؤسای معتدل دانشگاه‌ها مغایر خردگرایی است

باهنر درباره رویکرد دولت مبنی بر تغییر روسای برخی دانشگاه‌ها از جمله شریعتی رئیس دانشگاه علامه و در حال حاضر فشار به فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران که به عنوان فردی معتدل شناخته می‌شود، اظهار داشت: من این بحث را با وزرای پیشنهادی علوم مطرح کردم که وقتی یک وزیر تغییر می‌کند، همه معاونین و بدنه نباید تغییر کند.

این فعال اصولگرا خاطرنشان کرد: اگر اصل بر این باشد که هر کس در دولت قبلی رئیس دانشگاه شده باید برود، حرفی مغایر با اعتدال، غیر قابل هضم و مخالف خردگرایی است؛ علی‌الخصوص اگر یک فرد معتدلی را برداشته و یک فرد رادیکال را جایگزین او کنند لذا ما این را به ویژه در دانشگاه‌ نمی‌پذیریم.

* به دولت روحانی مشاوره می دهم

وی در خصوص مشاوره و پیشنهاد دادن به دولت روحانی خاطرنشان کرد: حتماً این کار را انجام می دهم چراکه آن را وظیفه خود می‌دانم، شاید در همین ایام با خیلی از وزرا هم ملاقات داشتم.

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share