مهرداد لاهوتی :موافق افزایش مبلغ وام مسکن هستم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید برتداوم ثبات قیمت مسکن در سال آینده گفت: تامین ۵۰درصد قیمت خانه از طریق وام، قطعا تغییر و تحولی مثبتی در قیمت و بازار مسکن ایجاد خواهد کرد. مهرداد بائوج لاهوتی  خانه ملت، در واکنش به سخنان اخیر وزیر راه و شهرسازی مبنی […]

اتمام 99 درصدی پروژه درمان‌بستر اطاقور لنگرود/اجرای پروژه پایگاه امداد هوایی شرق گیلان در لنگرود
lahotiبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید برتداوم ثبات قیمت مسکن در سال آینده گفت: تامین ۵۰درصد قیمت خانه از طریق وام، قطعا تغییر و تحولی مثبتی در قیمت و بازار مسکن ایجاد خواهد کرد.

مهرداد بائوج لاهوتی  خانه ملت، در واکنش به سخنان اخیر وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه قرار است، بانک‌ها ۵۰ درصد قیمت مسکن را وام دهند، گفت: این ایده و نظر خوبی است که بانک‌های کشور نیمی از قیمت مسکن را از طریق وام، در اختیار افراد قرار دهند، که به نظر می رسد منابع و بودجه کافی نیز در این رابطه وجود دارد.

نمایند مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، افزود: افزایش وام برای خرید مسکن قطعا تغییر و تحولی مناسب و مثبت در قیمت و بازار مسکن ایجاد خواهد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است افزایش وام مسکن وتامین نیمی از آن توسط بانک‌ها، باعث بالا رفتن نرخ مسکن شود، تصریح کرد: در چند سال اخیر شاهد افزایش قیمت مسکن در ایران  بوده ایم،اما در شرایط کنونی نرخ مسکن سیر نزولی خود را طی می‌کند، چراکه قیمت این کالا در سال‌های گذشته به حدی افزایش یافت که بازار مسکن از این مورد کاملا اشباع شد.

بائوج لاهوتی، ادامه داد: اکنون نرخ مسکن در حال اصلاح شدن است، چراکه در سال‌های گذشته بازار مسکن با قیمت‌هایی روبه‌رو بود که به نظر بسیاری از افراد غیرمنطقی و غیرواقعی جلوه می‌کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، عنوان کرد: دولت فعلی برای کنترل و کاهش نرخ مسکن تدابیر خاصی در نظر دارد که نمونه آن رونمایی از مسکن اجتماعی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس، خاطر نشان کرد: با ادامه شرایط کنونی و آرامش نسبی بازار مسکن، می‌توان امیدوار بود که در سال ۹۳ هیچگونه افزایش قیمتی در بازار مسکن ایجاد نشود./خانه ملت

Share