نخستین نشست استاندار با زنان فعال گیلانی :

من به حضور زنان در عرصه های مختلف ایمان دارم + تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده عالی دولت در استان گیلان دکتر محمد علی نجفی صبح دیروز ، جمعه پانزدهم آذر ماه با جمعی از بانوان فعال در عرصه های فرهنگی ، اجتماعی و مدنی استان به بحث و گفتگو پیرامون مسائل مختلف پرداخت .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر محمد علی نجفی ، استاندار گیلان صبح  دیروز ، جمعه پانزدهم آذر ماه با جمعی از بانوان فعال در عرصه های فرهنگی ، اجتماعی و مدنی استان  به بحث و گفتگو پیرامون مسائل مختلف پرداخت .

3در این نشست که با حضور زنان از اصناف و اقشار مختلف دانشگاهی ، فرهنگی،  اجتماعی، محیط زیستی  برگزار شد ، بانوان به  به بیان گوشه ای از دیدگاه های خود پیرامون مسائل  کشور و استان  پرداختند.

بانوان با اشاره به سرلوحه  قرار دادن فرمایشات رهبر معظم انقلاب ،حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ، مبنی بر لزوم طرح گفتمان اسلامی در مورد زن و  تأکید ایشان بر اینکه حضور زنان در مشاغل و مناصب اجرایی اشکالی ندارد ، از مدیر ارشد استان  خواستار اجرایی  شدن محور های مد نظر  دکتر روحانی در زمان انتخابات  در خصوص ایجاد فرصت های برابر برای زنان و مردان شدند و این که زنان باید با سیاست‌های صحیح فرهنگی،‌ اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مورد حمایت واقع شوند .

ارتقا و بهبود  شاخص های توسعه در تمامی ابعاد  در حوزه زنان  اعم از رعایت “حقِ زنان” برای مشارکت در اداره ی جامعه  در حوزه های تصمیم گیری وتصمیم سازی ، حذف نگاهِ منفی به فعالیت های زنان، رفع تفکیک و جداسازی ،  ایجاد سهمیه ی مثبت برای حضور زنان در مناصب اجرایی و مدیریت کلان ، ایجاد اشتغال برای زنان و دختران تحصیلکرده  از دیگر موارد  عنوان شده  توسط بانوان در این نشست بود.

همچنین از دیگر چالش های مدِ نظر بانوان می توان به نبود استراتژی راهبردی  مشخص در حوزه توسعه استان  ، آسیب های اجتماعی ، مسائل زیست محیطی و بهداشتی و حضور سرمایه گزاران در عرصه های مختلف اشاره کرد.

1

بانوان در  ادامه ، اظهار امیدواری کردند که در مسیر انتصاب های استان ، افرادی در مسیر توسعه قرار بگیرند، که باور به توسعه  دارند و هم جهت با سیاست های کلان کشور حرکت می کنند.

 در ادامه دکتر نجفی ، استاندار گیلان نیز ضمن تشکر از حضور بانوان در این نشست، اظهار داشت :  به حضور زنان در عرصه های مختلف اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی اعتقاد دارم و به حقِ انتخاب آنها ، برای مشارکت اجتماعی در کنار نقش های خانوادگی احترام می گذارم.

وی با اشاره به حضور موثر زنان در عرصه های معتبر بین المللی و نقشِ تأثیرگذارشان در مناسبات سیاسی جهان، خواستار فراهم شدن فرصت برای زنان ایرانی و به ویژه زنان توانمندِ گیلان شد .

استاندارگیلان تاکید کرد : ضمن توجه به زمینه های رشد فرهنگی ، سیاسی و مدیریتی، باید با  معرفی زنانِ توانمند در عرصه های مختلف ، زمینه ی حضور و مشارکت آنها در دولت تدبیر و امید فراهم شود .

2

وی افزود : نگاه به جنسیت زنان در شان آنان نیست و از همین رو  کسانی که می توانند مدیریت کنند ، شایسته و پاک دست هستند، دقت و حساسیت به عدالت دارند، باید شناسایی شوند و به کار گمارده شوند.

دکتر نجفی  با تاکید بر صداقت پیشگی با مردم  اذعان داشت : دغدغه ی اصلی ما حفظ منابع موجود استان و جذب سرمایه گزاران برای توسعه اقتصادی است  .

وی  در پایان خاطر نشان ساخت : امید است با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در استان  و اجماع دلسوزان  ،  گامهایی مؤثر در جهتِ توسعه استان  برداشته شود .

Share