آیت‌الله زین‌العابدین قربانی :

آمریکا بی حساب به دنبال فشار علیه ملت ایران اسلامی هست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه رشت با اشاره به اینکه ملت اجازه نمی‌دهند آمریکا و دشمنان، ایران اسلامی را سرگرم کنند، گفت: یک عقب‌نشینی در مقابل آمریکا موجب چند قدم پیشروی دشمن می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزاآیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته رشت، با اشاره به اینکه زیارت اربعین یکی از علائم مومن است، اظهار کرد: با وجود تهدیدات تکفیری و وهابی‌ها در روز اربعین حسینی بیش از ۱۵ میلیون مسلمان از سراسر جهان به کربلا می‌روند.

 

وی افزود: حضور میلیونی شیعیان در روز اربعین حسینی موجب جهان‌گیر شدن قیام امام حسین(ع) و الهام‌بخشی آن در سراسر جهان می‌شود.

 

امام جمعه رشت با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه،گفت: آیت‌الله مفتح جزء حرکت‌آفرینان حوزه و دانشگاه بود و باید فضای وحدت حوزه و دانشگاه بیش از پیش در جامعه تقویت شود.

 

آیت‌الله قربانی تصریح کرد: شهید مفتح  فردی باسواد و دانشمند بود که گروه جنایتکار فرقان با حمله‌ای تروریستی این عالم را به شهادت رساندند.

 

وی به نقش ارتباطی آیت‌الله مفتح بین حوزه و دانشگاه اشاره و تصریح کرد: نزدیکی قشر دانشگاهی و حوزوی موجب ارتقای فرهنگ جامعه اسلامی می‌شود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه چهارم دی ماه سالروز میلاد پیامبر مهر و محبت، حضرت عیسی (ع) است، خاطرنشان کرد: همه پیامبران الهی مورد حرمت ما هستند و آنها را قبول داریم.

 

آیت‌الله قربانی با اشاره به اینکه حضرت عیسی(ع)، ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون پیرو دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در بین پیروان آن حضرت، افراد پاک، باتقوا و عفیف کم پیدا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه هر تجاوزگر، جنایتکار و ظالمی که در جهان است در پیروان حضرت عیسی(ع) هستند، خاطرنشان کرد: حضرت عیسی(ع) هرگز چنین پیروانی را قبول ندارند.

 

امام جمعه رشت به برادرکشی در بین مسلمانان اشاره کرد و گفت: مسلمانانی که برادر کشی می‌کنند بدانند دشمن اصلی اسلام آمریکا، انگلیس و اسرائیل جنایتکار هستند.

 

آیت‌الله قربانی به سخنان رهبری در مورد اینکه آمریکا قابل اعتماد نیست اشاره و گفت: هنوز مرکب نشست ژنو خشک نشده است که ۱۷ شرکت و فرد حقیق و حقوقی ایران را در لیست تحریم‌ها قرار داده‌اند.

 

وی تاکید کرد: روز گذشته تعدادی از سناتورها طرحی تهیه کردند و به مجلس بردند و به بهانه جدید حقوق بشر و مسئله هسته‌ای و حق اسرائیل به دنبال تحریم‌ها جدید علیه ایران اسلامی هستند.

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان تصریح کرد: دولت آقای روحانی باید توجه داشته باشد که هر قدم عقب نشینی یاران اسلامی، چند قدم جلو آمدن آمریکا را به دنیال دارد.

 

آیت‌الله قربانی با اشاره به اینکه بعضی مواقع آمریکا بی حساب به دنبال فشار علیه ملت ایران اسلامی هستند که در آن صورت مذاکره معنا ندارد، بیان کرد: ملت اجازه نمی‌دهد آمریکا و دشمنان ایران اسلامی را سرگرم کنند.

 

Share