نماینده آستانه : مدیر کل معاونت غذا و دارو باید پاسخگو باشد

معلوم نیست نمونه گیری از کدام انبار گرفته شده است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سخنگوی کمسیون بهداشت و درمان گفت: این بی تدبیری حوزه معاونت نظام دارو بود و معلوم نیست که این نمونه برداری از کدام انبار قدیمی گرفته شده و آنها به همین راحتی اعلام کردند که این برنج ها آلوده‌اند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد حسین قربانی سخنگوی کمسیون بهداشت و درمان در گفتگویی در واکنش به اطلاعیه وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص برنج‌های غیربهداشتی اعلام شده توسط این وزراتخانه اظهار کرد: مدیر کل معاونت غذا و دارو باید پاسخگو باشد که این نمونه گیری از کدام انبار قدیمی گرفته شده است.

3863-155x100

وی با اشاره به بررسی کمسیون بهداشت درمان مجلس در ارتباط با بررسی آلودگی برنج‌های آلوده گفت: این آلودگی‌ها مربوط به چند نمونه از برنج‌های وارداتی است که کمسیون بهداشت و درمان با جدیت در این زمینه ورود کرده و بزودی اسامی برنج‌های آلوده را اعلام می‌کند.

وی در پاسخ به اینکه چه کسی آلوده بودن برنج صدری هاشمی آستانه اشرفیه را اعلام کرده عنوان کرد: مدیر کل نظارت بر مواد غذایی و لوازم آرایشی در معاونت غذا و دارو این نامه را زده و من هم این نامه را دیدم و آقایان بی تدبیری به خرج دادند و باید پاسخگو باشدکه چگونه به همین سادگی محصول داخلی که حاصل دست رنج کشاورزان ما و جزو مرغوب ترین برنج‌های کشور می باشد را به همین سادگی زیر سوال ببرد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر افزود: شاید هم این آقایان منافعی داشتند و می خواستند، بابی برای واردات برنج خارجی در کشور باز کنند که آمدند یکی از بهترین محصولات کشور ما را زیر سوال بردند و به کشاورزان ما آسیب جدی وارد کردند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان: وزارت بهداشت به جای کنترل و بررسی برنج‌های وارداتی که اغلب برنج‌های بی‌کیفیت و سرطان‌زایی هستند دست به کار نسنجیده‌ای زده و آن، این بود که با انجام یک نمونه‌گیری اشتباه برنج‌های تولیدی را نامرغوب اعلام کرده است.آستان خبر

Share