سرکنسول روسیه در استان گیلان مطرح کرد:

معرفی فرصتهای سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی به سرمایه گذاران روس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ماکسیم بارانوف سرکنسول روسیه اظهار داشت: منطقه آزاد انزلی از پتانسیل های بسیار مناسب و مستعد برای جذب سرمایه گذاران کشور روسیه برخوردار است و باید از ظرفیتهای قانونی و ترانزیتی آن جهت افزایش مبادلات تجاری و بازرگانی بخصوص در زمینه های آهن آلات و چوب بهره برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ماکسیم بارانوف سرکنسول روسیه در استان گیلان در جریان دیدار از منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه فرصتهای سرمایه گذاری منطقه بخصوص بندرکاسپین رابه سرمایه گذاران روس معرفی می کنیم اظهار داشت: منطقه آزاد انزلی از پتانسیل های بسیار مناسب و مستعد برای جذب سرمایه گذاران کشور روسیه برخوردار است و باید از ظرفیتهای قانونی و ترانزیتی آن جهت افزایش مبادلات تجاری و بازرگانی بخصوص در زمینه های آهن آلات و چوب بهره برد.

 وی خواستار برگزاری جلسات کاری منظم به منظور سرمایه گذاری مشترک با منطقه آزاد شد و تصریح نمود: منطقه آزاد انزلی می تواند نقش پررنگی در ساماندهی روابط اقتصادی ایران با کشورهای حاشیه دریای خزر داشته باشد.

picpic

 سرکنسول روسیه در استان گیلان با بیان اینکه از رایزن بازرگانی روسیه در ایران جهت بازدید از منطقه و آشنایی با ظرفیتهای آن دعوت بعمل می آورم افزود: باید از مزایای قانونی جذب سرمایه گذار خارجی در این منطقه که تنها منطقه آزاد ایران در دریای خزر است جهت استقرار شرکتهای روسی نهایت بهره را برد و آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری به منظور معرفی فرصتهای سرمایه گذاری و مزیتهای این منطقه به سرمایه گذاران روسیه را اعلام می کنیم.

 سید ابراهیم سقائی سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی در این جلسه با بیان اینکه مزیتهای قانونی و فرصتهای سرمایه گذاری منطقه مانند عدم نیاز به صدور قبلی روادید برای اتباع خارجی جهت ورود به منطقه و امکان سرمایه گذاری و ثبت شرکت با مالکیت ۱۰۰ درصد خارجی، بستر بی نظیری جهت بهره برداری سرمایه گذاران خارجی است افزود: احداث بندرکاسپین برای توسعه منطقه و افزایش مبادلات بازرگانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نقش مهمی در توسعه مبادلات تجاری و صنعتی استان در سالهای آتی خواهد داشت.

 وی آمادگی این سازمان را برای تأسیس شعب یا نمایندگی بانکها و یا شرکتهای بیمه روسی اعلام و تصریح کرد: با عنایت به سابقه تاریخی روابط دو کشور بخصوص استان گیلان با بنادر روسیه و استان آستاراخان روسیه، می توان از ظرفیتهای متعدد منطقه جهت گسترش همکاریها استفاده نمود.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه بخش عمده ای از واردات کشورهای حاشیه دریای خزر محصولات صنعتی است افزود: با توجه به وجود اراضی قابل واگذاری و اولویت جذب سرمایه گذاران صنعتی در حوزه High Tech در منطقه آزاد انزلی، کنسولگری روسیه می تواند نقش بسزایی در معرفی فرصتهای سرمایه گذاری منطقه به فعالان روس باشد.

 وی افزود: علاوه برحوزه صنعت،سرمایه گذاری در زمینه های توریستی و تفریحی به ویژه گردشگری سلامت نیز یکی مهمترین اولویتهای سرمایه گذاری منطقه جهت حضور فعالین کشور روسیه می باشد.

Share