در روز معارفه شهردار شصت و سوم رشت

اصول­گراها ،میانه روها، اصلاح طلب­ها و…همه آمده بودند!!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هوای سالن باران مجتمع خاتم آفتابی بود.- چه جمع اضدادی! – همه آمده بودند، نماینده عالی دولت، جانشین معاون وزیرکشور، نمایندگان رشت در خانه ملت، همه اعضای شورای شهر، مدیران ارشد و میانی استان، اصول­گراها ، میانه روها، اصلاح طلب­ها و…همه آمده بودند من هم رفته بودم!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در پنج شنبه ابری رشت هوای سالن باران مجتمع خاتم آفتابی بود.- چه جمع اضدادی! – همه آمده بودند، نماینده عالی دولت، جانشین معاون وزیرکشور، نمایندگان رشت در خانه ملت، همه اعضای شورای شهر، مدیران ارشد و میانی استان، اصول­گراها ، میانه روها، اصلاح طلب­ها و…همه آمده بودند من هم رفته بودم!khalili1

گاهی فکر می­کنم این خطوط و دسته­بندی­های سیاسی خیلی وجود ندارد. گاهی دلم می­خواهد وقتی پای منافع و مصالح شهر خسته وزخم خورده­ام در میان است همه خطوط کمرنگ شود، اصلا نباشد.

 محتوای سخنرانی­ها و حاشیه ها کم و بیش در اخبار آمده است اما هدف از نگارش این متن اشاره به یک ویژگی مشترک بود این که همه حواسشان جمع بود و رفتارشان حرفه­ای ، سخنرانی نسبتاً مفصل جمشیدی رییس شورا ساختار قابل قبولی داشت، عناوین مشکلات رشت را مطرح کرد و از کلید واژه هایی که نشان از آگاهی به مشکلات دارد استفاده کرد و کمتر وعده داد، بهارمست سرپرست شهرداری هم گزارش عملکردی فنی و مهندسی با تکیه بر آمارارایه داد و زمان را هم درست مدیریت کرد پر انرژی و گشاده رو بود و اشاره کرد بر سر عهدش برای آرام نگه داشتن فضا برای انتخاب اصلح مانده­است.

تابش فر جانشین معاون عمران وزیر کشور که نقش تعین کننده­ای در سازمان همیاری  شهرداری دارد و برخی از مشکلات بنیادی رشت از آن جا عبور می کندتسلطش را بر ادبیات مدیریت شهری مدرن نشان گیلانی ها داد و از سخنران بعدی به نام استاد یاد کرد.

خلیلی، شهردار امروز رشت برنامه محور صحبت نکرد و وارد جزئیات نشد او به دلش رجو ع کرد، خودش را آورده بود آرام بود و چهره­اش با عکس­های رسانه ای اش خیلی فرق می­کرد با چند تناسب ساده ریاضی دلهره­آور وخامت اوضاع را یاد آوری کرد او روی نقطه توانمندی­اش ایستاد یعنی خودش، روابطش و سوابق مدیریتی­اش و امید واهی نداد و اما نجفی استاندار گیلان به عنوان عالی­ترین مقام اجرایی استان از تلاش های راهبردی­اش برای جذب امکانات و اعتبارات از دولت و مجلس صحبت کرد و لحنی پدرانه داشت و براستی گره­های کور این شهر بدون حضور و حمایت همه جانبه استانداری هرگز گشوده نخواهد شد .

در این مجلس یک نفر دیگر هم بسیار پررنگ بود و خودش حضور نداشت معاون رییس جمهور و سخنگوی دولت، محمد باقر نوبخت کسی که کلید دولت تدبیر و امید را دردسترس دارد .کلیدی که شاید بتواند دری را که سال­هاست به روی رشت دروازه پیشرفت را بسته است باز کند.

مدیران حرفه­ای روز معارفه حواسشان جمع بود چه می­گویند و من با این معادله بی­شمار مجهولی توی ذهنم دلم می­خواهد به فردای رشت ـ ببخشید کلانشهر رشت ـ امیدوار باشم چون دلم می خواهد.

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

سید پویا شهشهانی

Share