مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های گیلان :

مشی اعتدال و راستگویی حکم می‌کند که مردم محرم دولتمردان باشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام مهدوی درباره دعوت مناظره احمدی‌نژاد از روحانی، یادآور شد: مشی اعتدال و راستگویی حکم می‌کند که مردم محرم دولتمردان باشند و برای رعایت حقوق شهروندی برگزاری چنین مناظره‌هایی مفید است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام سعید مهدوی  با اشاره به اینکه فضای دانشگاه‌ها برای دانشجویان باید آگاهانه باشد، اظهار کرد: دانشجویان باید در دانشگاه‌ها بر خلاف طمع، حسد و حیله‌های رسانه‌های بیگانه و شبکه‌های اجتماعی مرتبط با نظام سلطه رفتار کنند.

وی افزود: آگاهی سیاسی بین دانشجویان دانشگاه‌ها باید به اندازه‌ای باشد که اجازه ندهند مقاصد سیاسی و جناحی و باندهای فتنه‌گر از آنها سوء‌استفاده کنند.

این مسئول با بیان اینکه دانشجویان باید مطالبات و فعالیت‌های سیاسی خود را در دانشگاه‌ها داشته باشند، تصریح کرد: دانشجویان مراقب باشند در قالب مهره‌های احزاب، گروه‌ها و جناح‌های سیاسی در دانشگاه‌ها نقش‌آفرینی نکنند.mahdavi

وی آزادی بیان، تضارب افکار و آرا را از جمله ویژگی‌های دانشگاه پویا ذکر کرد و گفت: مشروط بر اینکه در چارچوب قوانین و رعایت نظم در زندگی جمعی باشد.

مهدوی با تصریح بر اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون گروه‌های معاند و فتنه‌گر آرزو داشتند که دانشگاه را محل جولان خود قرار دهند، یادآور شد: اگر چه در برخی مواقع در بخش محدودی دانشجویان در فتنه‌گری بهره‌ای برده‌اند اما کلیت نظام دانشگاهی همواره اعتنایی به فتنه‌گران و وابستگان به بیگانه و احزاب نداشته است.

وی درباره موافقت روحانی با ادامه تحصیل دانشجویان ستاره‌دار در دانشگاه‌ها اذعان کرد: به طور مستند دانشجوی ستاره‌دار تحقق بیرونی ندارد و اگر دانشجویانی توسط مجراهای قانونی آن کمیته انضباطی به دلیل جرایم مختلف  محروم شده باشند منوط به دوره یا دولت خاصی نیست.

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان افزود: کمیته انضباطی در تمام دوره‌ها برای ایجاد نظم و رعایت قوانین فعال بوده و با دانشجویان خاطی برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد دولتی که نام خود را دولت تدبیر و امید گذاشته و شعار اعتدال سر می‌دهد باید در برخورد با دانشجویان خاطی اغراض سیاسی و جانبدارانه را کنار بگذارد.

مهدوی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور نباید از قدرت خود برای حمایت از عده‌ای دانشجوی خاطی که موجب بی‌نظمی در محیط دانشگاه‌ها شده‌اند استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه حمایت از دانشجوی ستاره‌دار خلاف شعار اعتدال و حمایت از افراطی‌گری است، متذکر شد: دولت نباید از قانون‌شکنان در محیط دانشگاه حمایت کند.

*مناظره روحانی و احمدی‌نژاد به دور از هیجانات کور سیاسی برگزار شود

این مسئول درباره دعوت مناظره احمدی‌نژاد از روحانی، یادآور شد: مشی اعتدال و راستگویی حکم می‌کند که مردم محرم دولتمردان باشند و برای رعایت حقوق شهروندی برگزاری چنین مناظره‌هایی مفید است.roohani-ahmadi

وی برگزاری مناظره بین این دو دولتمرد را موجب شفاف‌سازی افکار عمومی خواند و گفت: مردم با دیدن مناظره و شنیدن اظهارات دولت سابق و جدید خود به داوری و قضاوت می‌پردازند.

مهدوی با تأکید بر ضرورت رعایت آداب و حریم مناظره در صورت برگزاری، یادآور شد: مناظره روحانی و احمدی‌نژاد به دور از هیجانات کور سیاسی و جناحی برگزار شود.

*وحدت حوزه و دانشگاه موجب پیشرفت دو قشر فرهیخته است 

وی با اشاره به نزدیک شدن روز وحدت حوزه و دانشگاه افزود: وحدت حوزه و دانشگاه زمانی به پویایی و رشد و ترقی نایل می‌شود که دو قشر موثر و فرهیخته روحانیت و دانشجویان با یکدیگر به وفاق و همدلی و معرفت دست یابند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه به سال‌ها قبل باز می‌گردد ادامه داد: مجاهدت‌ و پیگیری‌های بزرگانی مانند شهید مفتح، باهنری، مطهری و …  آغازکنندگان این راه بوده‌اند و تا رسیدن به آرمان‌های مطلوب آنها فاصله بسیار  است.

وی تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای تغییر شکل نظام آموزشی و یکسان شدن این دو مرکز علمی و معرفتی نیست بلکه اتحاد در هدف مهم است. مهدوی پرورش انسان‌های خادم به ملت و مولد علم و دانش و معارف را برای تحقق جنبش نرم‌افزاری و ساختن جامعه‌ای بر مدار سبک زندگی اسلامی ایرانی را از ویژگی‌های حوزه و دانشگاه خواند.

وی خاطرنشان کرد: خروجی وحدت حوزه و دانشگاه زمینه‌ساز رسیدن به تمدن اسلامی است./فارس

Share