شهردار رشت در دانشگاه گیلان خبر داد :

مشکل آبگرفتگی رشت تا اواخر سال ۹۳ بر طرف خواهد شد+ تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار کلانشهر رشت در دانشگاه گیلان گفت :با برنامه ریزی هایی که با شورای شهر رشت صورت گرفته است و یک همت و رسیدگی همگانی انشاا.. این مشکل تا اواخر سال ۹۳ بر طرف خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از پیک دانشجو،تالار حکمت دانشگاه گیلان روز گذشته میزبان شهردار و رئیس شورای شهر رشت بود .

در ابتدا جمشیدی چناری با اشاره به آبگرفتگی های رشت گفت : مشکل آب گرفتگی رشت بعلت عدم مدیریت درست  شهری و ساخت و سازهای بدون مهندسی می باشد ، که مسیرها و آب راه هایی که از سالیان گذشته تکامل یافته است را در ساخت و ساز ها ی جدید آنها را نادیده گرفته و عدم دانش مهندسی باعث شده است که در بعضی از مناطق ما دچار آبگرفتگی شویم.

shahrdarrasht-500x375

 

وی در خصوص اقدامات انجام شده اظهار داشت: ما حدود ۳۳ حوزه را در سال گذشته اصلاح نمودیم که بطور مثال دیلمان شرقی یکی از این حوزه هاست که مشکل آبگرفتگی در آن بر طرف شده است و حدود ۲۳ حوزه دیگر تا پایان سال ۹۳ انشاا.. حل خواهد شد ،کارها را نمی توان به صورت جزیره ای حل کرد چون مانند مسکن باید همه با هم انجام شود ، در یک بازه زمانی ممکن است مشکل برطرف شود ولی با گذشت زمان دوباره آن مشکل گریبانگیر مسئولین خواهد شد مثلا  آبگرفتگی رشتیان یکی از این نگاه های جزیره ای می باشد.

رئیس شورای شهر رشت ،ادامه داد: کنترل و مهندسی رودخانه باید با دقت بیشتری صورت پذیرد ،برخی بر این باور هستند که آب های سطحی را به داخل رودخانه بریزیم مشکل آبگرفتگی حل می شود که این خود نیز در برخی از مسیر ها طغیان رودخانه را به همراه خواهد داشت .

وی افزود:برای حل این مشکل از ناظران و صاحب نظران و اساتید در این زمینه در تهران و گیلان و شهرداران و شوراهای استان گیلان دعوت بعمل آمده تا در هفته آینده در یک همایش ایده ها و راهکارهای خود را مطرح نمایند.

jamshidichenarishorayerasht-500x375

 

محمد ابراهیم خلیلی شهردار رشت در ادامه گفت: قدمت بارندگی در رشت هزاران  سال است ولی آبگرفتگی رشت فقط چندسال است که رخ می دهد ،رشت دو هفته پس از تهران دومین شهر کشور است که شهرداری آن به ثبت رسیده است و نباید در شهری با این قدمت این چنین مشکلاتی پیش بیاید که در این شهر وجود نداشته است،با برنامه ریزی هایی که با شورای شهر رشت صورت گرفته است و یک همت و رسیدگی همگانی انشاا.. این مشکل تا اواخر سال ۹۳ بر طرف خواهد شد.

guilan-ac-ir-500x375

 

jamshidichenari-500x375

Share