مشاجره لفظی شهردار شهر شمالی با مدیر کل راه و شهرسازی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صبح امروز (جمعه) جلسه ستاد پروژه های عمرانی شهرستان ساری جهت پیگیری احداث کمربندی شمالی ساری دردفترکار شرکت ساری سازه انجام شد. مدیرعامل شرکت ساری سازه گفت: تاکنون هفت میلیارد تومان برای احداث کمربندی شمالی ساری هزینه شد. رئیسیان با بیان اینکه احداث کمربندی شمالی ساری با احتساب تعریض ۳۵ […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صبح امروز (جمعه) جلسه ستاد پروژه های عمرانی شهرستان ساری جهت پیگیری احداث کمربندی شمالی ساری دردفترکار شرکت ساری سازه انجام شد.

مشاجره لفظی شهردار با مدیر کل راه و شهرسازی

مدیرعامل شرکت ساری سازه گفت: تاکنون هفت میلیارد تومان برای احداث کمربندی شمالی ساری هزینه شد.

رئیسیان با بیان اینکه احداث کمربندی شمالی ساری با احتساب تعریض ۳۵ میلیارد تومان اعتبار نیازدارد، تصریح کرد: اتمام پروژه کمربندی شمالی ساری سه سال زمان می برد.

وی با بیان اینکه تامین اعتباربرای احداث پروژه کمربندی ساری از مشکلات اساسی این طرح محسوب می شود، گفت: چند دفعه معاون وزیررا و شهرسازی از این پروژه بازدید کردند و قول های برای جذب اعتباردادند ولی هنوز عملیاتی نشد.

رئیسیان افزود: شرکت ساری سازه برای احداث پروژه کمربندی شمالی ۱۲ میلیارد و۱۰۰ میلیون تومان صورت وضعیت به اداره راه و شهرسازی ارائه کرده است که هنوز ریالی دریافت نشد.

در ادامه شهردار ساری گفت: چرا اداره راه و شهرسازی در مورد بازگشایی کمربندی سه راه جویبار تا ۲۲ بهمن ساری هیچ گونه اقدامی انجام نداده است.

مهدی عبوری افزود: پیمانکار این پروزه می گوید به خاطر اینکه ما پیش پرداخت دریافت نکرده ایم نمی توانیم کار را شروع کنیم.

وی گفت: ما باید تا چه زمانی منتظر باشیم که آقای اسد پیش پرداخت را وصول کند تا عملیات اجرای آغاز شود.

وی خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: چقدر برای بازگشایی سه راه جویبار به ۲۲ بهمن ساری وقت صرف کردید می دانم که اصلا دغدغه برای احداث این پروژه ندارید.

شهردار مرکز استان گفت: بلاخره باید این پروژه به نتیجه برسد.

عبوری افزود: پیشرفت کمربندی شمالی ساری و کمربندی بابل را باهم مقایسه کنید، کمربندی بابل بازگشایی شده و پول تملک زمین پرداخت شد، اما به ساری که می رسد می گویند ما اعتبار نداریم.

شهردارساری با بیان اینکه پروژه کمربندی شمالی ساری برای تامین اعتبار مشکل دارد، گفت: کدام پروزه در کشور ۳۷ سال زمان می برد.

عبوری گفت: جلسات که خروجی ندارد چرا وقت ما را می گیرد.

در ادامه این جلسه، مدیر کل راه و شهرسازی گفت: آقای عبوری شما شهردار ساری هستید و احداث کمربندی به شما ربطی ندارد شما به پروژه های شهری خودتان برسید.

علی اسد گفت: هنوز امسال ریالی اعتبار برای به راه های روستای کشور اختصاص داده نشد.

وی گفت: مطالبات پیمانکارپروژه کمربندی شمالی ساری پایان سال ۹۲ پرداخت می شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود نیز در ادامه این جلسه جنجالی گفت: مدیرکل راه و شهرسازی وشهردار ساری اگر درعین حال مسائل و موضوعات دیگری دارید و می خواهید تسویه حساب کنید اینجا جایش نیست.

سید رمضان شجاعی گفت: اگر مدیرکل راه و شهرسازی اعتباری داشته باشد حتما اقدام می کند.
وی گفت: اگر پول ندارید چرا دعوای دو طرفه راه می اندازید سعی کنید با ادبیات دوستانه مشکلات استان را حل کنید.

شجاعی با اشاره به اینکه وزیر راه و شهرسازی در کسب رای اعتماد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سختی عبور کرد، گفت: نمایندگان اگر اراده کنند وزیر را حذف خواهند کرد، بنده می خواستم چند باراز وزیر طرح سوال کنم که با وساطت نمایندگان از تصمیم خودم صرف نظر کردم.

در ادامه معاون برنامه ریزی استانداری مازندران که مهمان تلفنی جلسه امروز بود گفت: استان مازندران با شرایط دشوار عدم تجهیز منابع مواجه است.

علی احسانی افزود: در بودجه سال ۹۲ پیمانکاران پروژه های عمرانی می توانند با ارائه صورت وضعیت و تصویب نهایی در اداره خصوصی سازی بر اساس اسناد موجود اعتبار پرداخت شود.

فرمانداری ساری نیز از اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار برای کمربندی شمالی ساری خبر داد و افزود: تاکنون ۲۰ درصد از اعتبار عمرانی سال ۹۲ اختصاص یافت.

در این جلسه عضو شورای روستای سمسکنده به بیان مشکلات روستای سمسکنده پرداخت.

غیبت محد دامادی دیگر نماینده مردم ساری و میاندرود که عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بود به سوژه این جلسه تبدیل شده بود.

Share