مراسم«سپیده امید» با حضور فعالین اصلاح طلب

مراسم«سپیده امید» برای گرامیداشت روز دانشجو توسط انجمن اسلامی دانشگاه تهران امروز در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد. این مراسم در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران با سخنرانی سید محمد رضا خاتمی، داوود سلیمانی و علی شکوری راد از ساعت ۱۴ برگزار شد. در ابتدای این مراسم بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه تهران قرائت […]

مراسم«سپیده امید» برای گرامیداشت روز دانشجو توسط انجمن اسلامی دانشگاه تهران امروز در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد.

این مراسم در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران با سخنرانی سید محمد رضا خاتمی، داوود سلیمانی و علی شکوری راد از ساعت ۱۴ برگزار شد.
در ابتدای این مراسم بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه تهران قرائت شد.
سید محمد خاتمی در پیامی تصویری به مناسبت شصتمین سالگرد روز دانشجو که در این مراسم پخش شد گفت: شایسته دانشگاه است که در همه حوادث پیشتاز باشد. باید از حادثه ۱۶ آذر درس بگیریم و هر کس با هر مکان و مسلکی باید با توجه  به آنچه در این روز گذشته جهت و رویکرد خود را روشن کند. استقلال طلبی و آزادی خواهی با هم هستند و جنبش دانشجویی موفق پایبند به حاکمیت است.

شکوری راد با بیان اینکه “امروز پس از همت شما مردم در ۲۴ خرداد دولتی بر سر کار آمده که عقلانیت و اعتدال را شعار خود قرار داده است”، افزود: با این حال، افراطیون چه در داخل و چه در خارج از کشور در برابر این تدبیر و اعتدال ایستاده‌اند.

داوود سلیمانی از  فعالین سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این‌که حق مشارکت در سرنوشت را از دیگران مواردی دانست که دانشجویان باید به آن توجه کنند، افزود: این حق حقی است که به تک تک آحاد مردم و دانشجویان داده شده، بنابراین سرنوشت دانشگاه را نمی‌توان بدون توجه به دانشگاهیان و دانشجویان رقم زد. باید آرا و نظرات آنها شنیده شود و به بهترین آنها جامع عمل پوشاند.

 

سلیمانی همچنین گفت: اسلام دوگانه ایدئولوژی و جمهوریت را در قرائت رحمانی خود به رسمیت می‌شناسد و نمی‌توان اسلام را به نفع جمهوریت قربانی کرد و برعکس.
محمدرضا خاتمی با بیان اینکه ما باید از همه کسانی که این امکان را فراهم آوردند و واقعیات جامعه ایران را درک کردند و اجازه ندادند آن روند مخرب ادامه پیدا کند، تشکر کنیم. ما باید از رهبر انقلاب که با دوراندیشی خود، امکان ادامه آن روند مخرب را ندادند، تشکر کنیم. ما باید از همه نیروهای اصولگرا که عاقلانه به این نکته رسیدند که کشور نیازمند تغییر و تحول است، تشکر کنیم.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه “از ۲۴ خرداد وارد فضای جدیدی شده‌ایم”، تصریح کرد: آنچه برای همه ما در اولویت قرار دارد، نجات ایران از این ورطه‌ای است که در هشت سال گذشته در آن مسیر گام نهاده است. ۲۴ خرداد نشان داد که راه نجات کشور، راه اصلاحات و منش اعتدال است و آنچه ایران به آن نیاز دارد تا در روزها و سال‌های آینده بتواند از تنگناهایی که در پیش پای ملت است عبور کند، این گفتمان و روش است.
عکس های جواد هادی عکاس مهر و روح الله وحدتی عکاس ایسنا از این مراسم را در زیر می بینید.

96563_304danshjoo danshjoo danshjoo1 danshjoo2 danshjoo4 danshjoo5 danshjoo6 danshjoo7 danshjoo8

Share