رئیس شورای شهر رشت:

مدیریت یک پارچه تنها راه حل چالش های شهر رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه چالش‌های شهر رشت تاریخی شده است، گفت: با هماهنگی و حمایت استاندار گیلان، چالش‌های این شهر با مدیریت یکپارچه رفع و برطرف می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  رضا جمشیدی‌چناری در جمع مدیران استان، با اشاره به ظرفیت‌‌های خوب در این شهر، اظهار کرد: رشت از معدود شهرهایی در جهان محسوب می‌شود که دارای دو رودخانه در دل معماری طبیعی شهری است.

jamshidi

وی افزود: در گذشته به علت عدم تدبیر در استفاده از آن کوتاهی شده و این رودخانه‌ها تبدیل به یک معضل زیست محیطی برای شهروندان شدند که باید برای رفع این معضل برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه چالش‌های شهر رشت تاریخی شده است، گفت: این دو رودخانه برای مدیریت شهری به چالش تبدیل شده در حالی‌که در گذشته در امرار معاش خانواده‌ها در این شهر نقش مهم داشته است.

جمشیدی با اشاره به معضل زباله در مرکز دفن سراوان، خاطرنشان کرد: مرکز دفن سراوان به یک چالش ملی در زمینه زیست‌محیطی تبدیل شده است که در تلاش هستیم زباله‌سوزی مدرن با رعایت موازین فنی و کارشناسی خریداری کنیم تا فضای زیبایی سراوان دوباره ایجاد شود.

وی با بیان اینکه رفع سد معبر دستفروشان توسط شهرداری براساس حکم قضایی انجام شد، تصریح کرد: بدون کمک و حمایت مسئولان استان نمی‌توانیم این قشر زحمت‌کش را در سطح شهر ساماندهی کنیم.

رئیس شورای شهر رشت گفت: شهر رشت دو هزار و ۲۰۰ دستفروش دارد که در کارگروهی که برای این مهم تشکیل شده قصد داریم مکان‌یابی تخصصی انجام دهیم تا این افراد را ساماندهی کنیم.

جمشیدی با اشاره به معضل ترافیک و حمل و نقل شهر رشت، تصریح کرد: در نشست استاندار و نمایندگان گیلان با معاون راهبردی رئیس جمهور موارد خوبی مطرح شد که در تلاش هستیم این موارد محقق شود.

وی با اشاره به اینکه طرح مدیریت یکپارچه شهری وجود ندارد، افزود: برای رفع موانع و چالش‌ها نهادهای ذی‌ربط باید در قالب یک مدیریت کار کنند.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه طرح مدیریت یکپارچه شهری از مجلس برای کلانشهرها فرستاده شده است، خاطرنشان کرد: در بسیاری از زمینه از جمله روان آب سطحی در شهر رشت طرح تفضیلی وجود ندارد./تسنیم

Share