مدیرعامل منطقه آزاد انزلی: بندر کاسپین نیازمند توجه دولت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل منطقه آزاد انزلی گفت: بندر کاسپین نقش بندر شهیدرجایی را ایفا می‌کند و تکمیل آن نیازمند توجه دولت است. رضا مسرور با اشاره به معافیت مالیاتی در منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: نخستین مزیت این منطقه معافیت مالیاتی است که در گذشته این امر در منطقه حاکم نبود. […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا RezaMasror9294مدیرعامل منطقه آزاد انزلی گفت: بندر کاسپین نقش بندر شهیدرجایی را ایفا می‌کند و تکمیل آن نیازمند توجه دولت است.

رضا مسرور با اشاره به معافیت مالیاتی در منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: نخستین مزیت این منطقه معافیت مالیاتی است که در گذشته این امر در منطقه حاکم نبود.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی دارای ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار وسعت است، تصریح کرد: در شش منطقه آزاد کشور معافیت مالیاتی حاکم است.

*معافیت مالیاتی در منطقه آزاد انزلی

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی درباره شرایط استفاده از معافیت‌های مالیاتی گفت: تمام فعالان اقتصادی در منطقه آزاد انزلی به شرط پر کردن اظهارنامه مالیاتی و فعالیت در محدوده منطقه آزاد انزلی از پرداخت مالیات معاف هستند.

وی با بیان اینکه نگرش ما به سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد است، افزود: فرآیند این امر باید به گونه‌ای طراحی شود که سرمایه‌گذار دچار مشکل نشود و احترام به سرمایه‌گذار باید در عمل باشد.

مسرور سرمایه‌گذاری را هزینه‌فرصت بسیار مهمی دانست و یادآور شد: باید به هزینه‌فرصت در انزلی توجه شود.

*ضرورت بازنگری طرح جامع انزلی

وی طرح جامع انزلی را نیاز به بازنگری خواند و متذکر شد: انزلی با وجود اینکه منطقه کوچکی است اما مشکلات بزرگی دارد.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی الکترونیکی کردن فعالیت‌های منطقه آزاد انزلی را از اهداف مهم خواند و خاطرنشان کرد: در حوزه فناوری بهتر می‌شود کار و از ایده‌های فناوری استفاده کرد.

*شهرک صنعتی حسن‌رود جزو منطقه آزاد انزلی است

وی شهرک صنعتی حسن‌رود را جزو منطقه آزاد انزلی نامید و تصریح کرد: نقش حاکمیت سازمان منطقه آزاد انزلی باید در شهرک صنعتی حسن‌رود حاکم شود و از معافیت منطقه نیز استفاده کند.

مسرور با بیان اینکه ۲ میلیون نفر در محدوده منطقه آزاد انزلی زندگی می‌کنند، متذکر شد: بحث کالای مسافر باید به گونه‌ای تعریف شود که ضربه به محصولات نزند و مشکلی در منطقه و تولیدکنندگان داخلی و بازرگانان ایجاد نشود.

وی درباره ساخت بندر کاسپین خاطرنشان کرد: بندر کاسپین باید پیش از این ساخته می‌شد.

* بندر کاسپین نیازمند حمایت دولت 

این مسئول اظهار کرد: بندر کاسپین نقش بندر شهیدرجایی را ایفا می‌کند و امکان پهلوگیری کشتی‌هایی حتی با ظرفیت ۶۰ هزار تنی را دارد.

مسرور تکمیل و آماده‌سازی بندر کاسپین را نیازمند توجه دولت دانست و یادآور شد: موج‌شکن‌های بندر کاسپین اکنون بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی کارکرد بندر کاسپین را ملی خواند و خاطرنشان کرد: این بندر در کریدور شمال‌‌ ـ جنوب موجب تقویت جایگاه ایران در این مسیر می‌شود./فارس

Share